DOOM hayranları Doom 3’ten sonra büyük hayal kırıklığına uğramıştı. Çünkü bir Doom oyuncusunun istediği şey korku temasında yavaş yavaş ilerlediğin bir shooter değil, tamamen hızlı bir şekilde ilerlediğin heyecanlı bir aksiyondur. Belli ki id Software oyuncuların bu yöndeki isteklerini duymuş olacak ki, yeni Doom oyununda güzel değişikliklere gitmişler.
Yeni Doom’un yapımcı kadrosundan Martin Stratton, GameInformer’ın Doom özel sayısına verdiği röportajda birçok yeni bilgi verdi. Kendisi Doom’un zorluğunun gördüğümüz videolara göre büyük bir ölçüde arttırıldığını belirtti.
“Eğer DOOM’a mükemmel bir savaş hissi için geliyorsanız, oyunumuzun oldukça hoşunuza gideceğine eminim. Oyunun önceden denenen versiyonuna göre zorluğu doğru bir skalaya çekmek için çok uğraştık. Zorluğu gerçekten arttırdık ve yeni versiyonu deneyen insanları görünce istedikleri şeyin gerçekten de bu olduğunu anladık. Doom bir aksiyon/shooter oyunu, yani bu oyundaki bütün eğlenceniz savaşların ne kadar zorlayıcı olması ile alakalı. Savaş arenalarına daldığınızda bu zorluk çok eğlenceli bir hale geliyor. Münasip bir yerinize tekmeyi yiyorsunuz tamam ama, bunun üzerine farklı bir strateji ile geri geliyorsunuz. DOOM tam da bununla alakalı işte. Paketlenmiş set oyunlarıyla veya sinematik anlarla dolu bir oyun değil… Oyunumuz tamamen aksiyon ve savaş hissi hakında ve bunu size hakkıyla vermeyi başarıyor. “
Yeni Doom, serinin bir önceki oyunlarına göre daha iyi bir hikayeye sahip olacak. Elbette, bununla ilgileniyorsanız.
“Marine, bir isime sahip değil. Hikaye hiçbir zaman yapımımızın odak notkası olmadı. Onun yerine savaş hissine ve aksiyona yoğunlaştık. Ama yine de Doom’daki karakterimizin kim olduğunu, nereye neden gitmeye çalıştığını ve sonunun ne olacağını en iyi şekilde anlattık. Şahsen sevdim ve bence diğer Doom oyunlarına göre daha iyi. İnsanların tepkisini çok merak ediyorum.”
Son olarak, Stratton çizgisel olmayan bir oynanışın yeni Doom’da olacağını belirtti. Tıpkı eski Doom oyunları gibi.
“DOOM ve DOOM 2’yi hatırlayalım. Oyunda bir süre ilerledikten sonra artık koridorlarda kaybolmaya, bir labirentin içine sürüklenmeye başlıyordunuz. Bu sırada giriş kartları, gizli eşyalar ve benzeri şeyleri arıyordunuz. Yeni Doom’da da bu mekaniği koruduk. Elbette oyunu insanlar kaybolsun diye tasarlamadık fakat yine de biraz zorlayıcı olmasını istedik. Böylece oyuncuyu ödüllendirmiş olacağız. Ama merak etmeyin, bu keşif hissi oldukça keyifli.”
Stratton’un verdiği bilgilere göre yeni DOOM tam da istediğimiz gibi bir oyun olacak. Oyunun betasına sahipseniz, çıkışından önce başlayacak olan betaya giriş sağlayabileceksiniz. Eğer Wolfenstein: The New Order’dan çıkan koda sahipseniz betaya direkt olarak giriş yapabileceksiniz.