DOOM’un hikaye modu beklenmedik bir başarı yakaladı
13 Mayıs 2016’da PlayStation 4, Xbox One ve PC platformları için satışa sunulmuştu. Doom çıkmadan önce ben bile bazı kaygılara sahiptim. Acaba oyun gerçekten umduğum şeyleri sunacak mıydı? Eski Doom hissini verecek miydi? Ya diğer yapımlar gibi o da hayal kırıklığı olursa?
Ama olmadı. Doom aslında hiç beklenmedik şekilde çok büyük bir başarı yakaladı. Normalde burun kıvıracak olan kişiler bile hastası oldu, saatlerce başından kalkamadı. Görünen o ki bu manzara karşısında şaşkınlığıa uğrayan bir tek biz değilmişiz. Bethesda’nın halkla ilişkiler ve satış müdürü Pete Hines bu konu hakkında bazı açıklamalarda bulundu.
“Eğer bir Bethesda çalışanıysanız ve Doom’un single-player modunu oynadıysanız oldukça farklı ve eğlenceli olduğunu düşünürdünüz. Kendi yaptığınız ayran tabii ki de güzel bir tat verecektir… ancak oyun gerçekten o kadar eğlenceli miydi? İnsanlar oyunu oynadıktan sonra seslendirmeye bile sahip olmayan bir ana karakteri sevmeyebilirdi, gerçek bir hikayeye sahip olmaması sorun yaratabilirdi ve oyunu oynayan kişiler bunun üzerine: ‘id Software hala eski kafadan çıkamamış. Aynı tas, aynı hamam. 6/10.’ gibi yorumlar yapabilirdi. Sonunuzun iyi mi yoksa kötü mü olacağını kestiremiyorsunuz öyle bir durumda.”
Hines bunun üzerine Haziran’da yayınladıkları hikaye modu demosunun oyuncuları nasıl Doom’a çektiğini söyledi.
“Hikaye modunu oyunun çıkışından sonra indirmeye açtık,” dedi Hines, “daha önceden çoklu oyuncu modunu göstermiştik ancak hikaye modunu göstermeye fırsat bulamamıştık… Ve bunu yapınca gayet de iyi geri dönüşler aldık.”
Doom zaten çoğu kişinin beklediğinin aksine çoklu oyuncu modu ile değil, hikaye modu ile tutulan bir oyun oldu. Bakın atmıyorum, daha bu sabah kalktım ve saat 06:00 civarı açtım bir bölüm Doom oynadım. Olmuyor, bırakamıyorum.
Doom’un incelemesine bakma fırsatı bulamadıysanız sizi şöyle alayım.