Oyun Haberleri

Dragon Quest neden Final Fantasy kadar tutmuyor?

Belki ülkemizde veya genel olarak dünyanın bu kısmında çok popüler olmasa da, Square Enix’in Final Fantasy’den ayrı olarak oldukça sağlamr bir JRPG serisi daha var. Dragon Quest serisi. Her ne kadar dallı budaklı hikayelere ve sağlam oynanış sistemlerine sahip olsa da Dragon Quest oyunları hiçbir zaman Final Fantasy’nin yakaladığı başarıyı yakalayamadı. Bugüne kadar bu konu hakkında Square Enix’ten herhangi bir açıklama gelmemişti ancak firma sonunda sessizliğini bozdu. Aslında tam da tahmin ettiğimiz gibiymiş.

Dragon Quest’in Final Fantasy’ye göre tutmaması, oyunun Famicom’a çıkmasıymış. Famicom elbette daha sonra Batı’ya da geldi ancak PlayStation’ın çıkması ile birlikte yüzüne pek bakılmadı doğrusu. Hal böyle olunca ve Final Fantasy VII de PlayStation’a çıkıp, konsolun en iyi oyunlarından birisi olunca Dragon Quest direkt olarak unutuldu ve Batılı oyuncular tarafından oynanmadı. Square Enix zamanında Dragon Quest’i diğer popüler konsollara uyarlamış olsaydı belki bugün Final Fantasy ile aynı popülariteye sahip olabilecekti.

Oyunun Final Fantasy kadar tutmamasının bir diğer sebebi de (ki buna ben de şiddetle katılıyorum), serinin ilk günden beri Akira Toriyama çizimlerini kullanıyor olması. Bilmeyenleriniz için söyleyeyim, Toriyama Usta ayrıca Dragon Ball serisinin çizeridir. Bu çizim tarzı Japonya’da çok popüler. Bu yüzden Japonlar’a sıkıcı veya garip gelmiyor. Ancak Batılı oyunlar için aynı şey söz konusu olamaz. Toriyama çizimlerinin tarihi bu taraflarda çoktan geçti ve artık gerçekten ‘sarmıyor’. En azından benim Dragon Quest’i ciddiye alamama sebebim bu.

Dragon Quest gerçekten güzel bir seri ve serinin yeni oyunu olan XI çıkınca elbette bir şans vereceğim ancak Square Enix bu oyunun yapımında Toriyama tasarımlarından vazgeçmediği sürece, hiçbir zaman Final Fantasy başarsını yakalayamayacağı kesin.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu