Oyun Ön İncelemeleri

Dragon’s Dogma

Capcom, bu aralar adından bolca söz ettiriyor. Dağıtımını yaptığı Asura’s Wrath, Resident Evil: Operation Raccoon City ve Ninja Theory’nin yeni DmC’si bomba projeler. Bunlar haricinde Street Fighter X Tekken, Dead Rising 2: Off the Record gibi kendi üstünde çalıştığı diğer isimler de var. El altından yapılan Resident Evil 6 ve başka bir DMC’den söz ediliyor ki, Capcom’un DMC’nin 10. yıl için düzenlediği yarışmayla ilgili ortaya çıkmıştı. DMC HD de olabilir veya tek başına başka bir oyun da olabilir. Son olarak bir Onimusha dedikodusu almış başını gidiyor, tabii onun aslı yok. Bunların haricinde liste sonunda öyle bir oyun var ki, gerçekten bizleri tatmin edecek ve hatta zorlayacak. Dragon’s Dogma, Capcom’un kendi geliştirdiği diğer bir yapımı.

Seçilmiş kişi!

Casadeis isimli balıkçı köyü, bir ejderha tarafından baskına uğrar. Baskında ejderha, kontrol edeceğimiz adamımıza seçilmiş kişi olduğunu söyler, kalbini çıkarır ve onu öldürür. Ancak sonrasında bilinmeyen güçler tarafından karakterimiz, aydınlanmış kişi olarak tekrar hayata döner. Bundan sonra amacı kalbini çalıp, ölümüne sebep olan ejderhayı bulmak ve onu öldürmektir. Hikaye özetle bu şekilde başlıyor ve yapımda ilerledikçe biraz daha açılacak. Oynanıştan bahsedersek Dragon’s Dogma, kısaca DD’de seçebileceğimiz farklı sınıflar olacak. Bunlar: Yakın atağa dayalı eli kılıçlı Warrior, ok-yay ikilisinin ustası Ranger ve büyücü. Ek olarak Assassin, Magic Archer ve Mystique Knight sınıfları da olacak. Karakterimizin cinsiyetini ve görünüşünü de ayarlayabileceğiz.

Ana karakterimiz dahil dört kişilik bir partimiz (takım) olacak. DD’nin dünyasını keşfederken yanımızdaki parti elemanları yapay zeka kontrolünde olacak, yani NPC karakterler. Yardım et, git, gel gibi belirli emirler verebileceğiz. Online olarak başka bir oyuncuya bağlanıp, onun partisinde yer alan NPC’lerden birinin yerine geçebileceksiniz, ancak ana karakter siz olmayacaksınız. Normal bir parti üyesi karakter olacaksınız ve asıl kahramana yardım edeceksiniz.

Yapımın oynanış mekaniğinde “tutma, yakalama aksiyonu” baş unsur olacak. Bunun da sebebi DD’de karşılaşacağınız yaratıkların, alıştığımız biçimde olmaması. Yani normal aksiyon oyunlarından daha zorlu olmaları. Mesela size doğru saldıran devasa bir Griffon var diyelim. Partidekiler onu oyalarken, siz de üstüne doğru tırmanıp, boynuna bitirici vuruşu yapacaksınız. Eğer hurra diye partiyle birlikte bodoslama dalarsanız sonuç hüsran olacak. Bu yüzden özellikle büyük Griffon gibi Boss tarzındaki güçlü rakiplere kesinlikle planlı ve programlı bir taktik izleyerek, zayıf noktalarından yararlanıp, öldürmek için hareket etmelisiniz. Griffon haricinde, Hydra, Chimera, ejderha gibi efsanevi, mistik yaratıklarla karşılaşacağız. Hepsinin zayıf yönleri olacak. “Kuyruğuna vurayım, enerjisi düşer” gibi basit kurallar da işlemeyecek. Capcom, bizleri zora ve çözüm yoluna davet ediyor. Bu yüzden bildiğiniz aksiyon klişelerini unutun.

Büyük düş ve onun gerçeğe dönüşmesi

DD, açık bir dünyaya sahip olacak. Yapımda yaşayan NPC’ler olacak, hepsinin günlük bir işi olacak ve onunla uğraşacaklar. Tabii ki onlarla iletişime de geçebileceğiz. Söylenene göre oyun, 30 ile 100 saat arası bir oynanış vaat edecek. Bu da dolu dolu oynamamız için yeterli. DD, Capcom’un grafik motoru MT Framework ile geliştiriliyor. Daha önce bu motor Resident Evil 5, Devil May Cry 4, Lost Planet 1-2, Dead Rising gibi oyunlarda kullanılmıştı. Görsel açıdan son derece başarılı bir motor. Şu zamana kadar DD’nin yayınlanan videoları ve ekran görüntüleri de grafikler açısından gayet başarılı duruyor.

Dragon’s Dogma’nın yönetmeni Hideaki Itsuno, oyunla ilgili olarak okul yıllarından beridir yapmak için düşlediği bir proje olduğunu söylüyor. Yapımdan sorumlu olan Hideaki Itsuno ve Hiroyuki Kobayashi, DMC4, DMC3 ve RE4’ün arkasındaki isimlerden. 150 kişilik dev bir ekiple birlikte oyunun yapım süreci devam ediyor. Nisan 2011 itibarıyla oyunun geliştirme durumu ancak %50’ye gelmiş durumda. Çıkış tarihi olarak ise, 2012 başında Japonya, Mart 2012’de de Kuzey Amerika gösteriliyor. Biraz daha beklememiz gerekecek anlayacağınız.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu