Oyun İncelemeleri

Dual Blades

Kullanma amacınız ister kişisel ister profesyonel amaçlı olsun bilgisayar
oyunları, şüphesiz ki kullanıcıları bilgisayara bağlayan ve hatta ayırmayan
katalizatör vazifesini görür. Oyunlar her ne kadar bilgisayarın eğlence kısmını
oluştursa da bize bunca keyifli dakikaları yaşatan bu oyunların yapımı son
derece üst düzey bilgi, emek ve günümüzün ilerleyen ve yükselen oyun çıtalarıyla
rekabet edebilmek için maddi kaynak gerektirmekte. Belki bu yüzdendir Türk Oyun
yapımı denince elimizdeki ürünler bir elin parmaklarıyla sınırlıdır.

İşte bu amaçla tüm tecrübe ve birikimini Türk Oyun yapımcılarına destek olmak
ve oyun piyasasını canlandırmak hatta baştan yaratmak için dergimizde
röportajını bulabileceğiniz Mevlüt Dinç önderliğindeki Dinç Interaktive ekibi
dünya piyasalarına sunulan ilk türk oyunu olan Dual Blades’i tamamladılar. Biz
de MKX ekibi olarak herkesden önce bu oyunu atölyesinde görme, ellerimizle tutma
ve oynama fırsatını bulduk.

DÜNYA PAZARINDAKİ İLK TÜRK OYUNU

DualBlades, ilk olarak programcı Galip Kartoğlu’nun qbasic kullanarak pc için
hazırladığı bir projeydi. Geçen sene duyulmaya başlanan oyunun adı o zaman
SLASHERS idi. Daha sonra Dinç İnteraktif’in bünyesine dahil olan oyunun
karakteristik özelliklerinin GameBoyAdvance için uygun olduğu kararlaştırıldı.
Tamamiyle GameBoyAdvance için optimize edilen oyunun, Metro3D isimli GBA’nin
önde gelen oyun firması tarafından dağıtım hakları alındı. Bu sıralarda ise oyun
başta Japonya olmak üzere dünya pazarına sunulmaya başlandı. Oyunu orjinal
olarak ülkemizde de dağıtıcı firmaların getirmesini bekliyoruz.

Oyun streetfighter, world heroes tarzı dövüş oyunlarınca kabul gören kural,
hareket ve silahları içermekte. Bunun dışında oyunun değişik yönü bir atari
klasiği olan Samurai Shodowndaki gibi kılıç dövüşü üzerine yoğunlaşması. Bu
arada bu kadar keskin ve farklı kılıçların doğal sonucu olarak bolca kan görmek
mümkün. Bu yüzdendir ki oyun “Mature” ibaresiyle piyasaya sürülüyor. Detaylara
indiğimiz zaman oyundaki hareketlerin ve komboların çok daha özgün olduğunu ve
bu konuda yoğun bir çaba sarfedildiğini görebiliyoruz.

KENDİNİ YENECEK OLANI ARAYAN ADAM

Oyun milattan önce 150 yılında Hun İmparatorluğu döneminde başlıyor. Alperen
adlı destanlara konu olmuş, yenilmez ve son derece başarılı komutan bir gün
esrarengiz bir adamla tanışır. Bir kavga sonucu onu yenerek gizemli bir kılıç
kazanır. Bu kılış aslında bir ruh kılıcıdır ve sahibini ölümsüz kılar. Bu gücü
terketmenin tek yolu, kendinden daha güçlü birine yenilmek ve kılıcı o kişiye
devretmektir. Bu kılıç sahibine bir kapı açarak zamanda dolaşma ve gücü sınama
imkanı sağlar. Bu sayede Alperen de tüm dünyayı dolaşarak bu güçlü savaşçıyı
aramaya koyulur.

Oyunda toplam dokuz tane karakter bulunmakta. Bunlardan seçilebilir olanı
sekiz tane. Finalde ise bizi sürpriz bir dövüşçü beklemekte. Yapımcılar “bizim
memleketli” olunca karakterlerden de bir kısmı “bizim mahalleden” oluyor. Bir
tanesi Osmanlılar döneminden EFE isimli şahıs. Duraklama döneminde osmanlıyı
kurtarmak için boy gösteriyor. Özel hareketi arasında efsanevi Osmanlı Tokatı
olduğu hemen hatırlatalım. Bunun dışında Kanae isimli ailesi katledilmiş intikam
peşinde bir japon kız, Brandon isimli konudan haberdar ve meraklı bir amerikalı
araştırmacı, Shin isimli geçmişi pek bilinmeyen karanlık güçlere sahip ve
kargaları etkin biçimde kullanan bir hayvansever!, kuşatma altındaki krallığını
kurtamak için gelen Duke isimli şovalye, ortaasyalı kazak yöneticisi ruh
büyücüsü Nagasaka, eski çağlardan kalan mage(büyücü) özellikleri olan Rungard,
yeraltında yaşayan insana benzeyen ek olarak pençeleri ve kuyruğu olan Jaman
seçilebilen dövüşçüler arasında.

Oyunu menüsünden seçebileceğimiz modları arasında zamana karşı adam
dövdüğümüz Time Attack bulunmakta. Burada 99saniye içinde her biri diğerinden
bilgisayar seviyesi olarak artan dövüşçülerle karşılaşıyorsunuz. Tüm adamları
zamanında hallettiğiniz zaman bir sürpriz sizi bekliyor! Kombo ve haraketleri
deneyebileceğiniz Combo ve Training mod da öğrenmek için oldukça ideal. Oyunun
bu genişleme özelliklerinin yanında iki GBA’nın bağlanması yoluyla iki kişilik
oynama şansını sunduğunu oyunun mimarı Galip’in beni haşat etmesi yoluyla test
edip onaylamış durumdayım.

Grafikler bu özgün konu ve karakterleri tamamlar nitekikte. Çizimlerde daha
önce hiçbir GBA oyununda görmediğimiz kadar başarılı spritlar var. Arkaplan
grafikleri her karaktere göre değişiyor ve bir tane de bonus bölümüne özel bir
ekran açılıyor. Kullanılan renk tonları ve oranları göze oldukça hoş geliyor.
Tüm bunlara dövüş oyunu özürlü benim bile rahatça alışabildiğim ve özel
hareketleri rahatça yapabildiğiniz oynanabilirlik denince ortaya keyifli bir GBA
ziyafeti çıkıyor.

Bu başarıları yapımlarından ve Türk piyasasına kazandırdıkları prestijden
dolayı Dinç İnteraktif’i tebrik ediyorum. Alnımızın akı olan bir “made in Turkey”
yapım!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu