Duke Nukem Forever – Scott Miller röportajı

Oyun dünyasının efsane karakterlerinden Duke Nukem’in tekrar döneceğinin kesinleşmesinin ardından hepimiz çok sevindik. Sevincimizle de yetinmedik, Jon St. John (Duke’ü seslendiren kişi) ile Duke hakkında bir sohbet gerçekleştirdik. Bu da bize yetmedi, şimdi de Duke Nukem’in yaratıcılarından Scott Miller’ı Merlin’in Kazanı’na konuk ettik. Bana olumlu yanıt verdiği ve seyahat üstü sorularımı cevapladığı için kendisine teşekkür ediyorum.

Merlin’in Kazanı (MK): Duke Nukem Forever’ın gelişim süreci neden bu kadar uzun sürdü? Zira Duke Nukem Forever duyurulduktan sonra Time to Kill, Manhattan Project gibi oyunlar çıkmıştı. Forever neden çıkmadı?

Scott Miller (SM): Diğer Duke oyunları üçüncü parti stüdyolar tarafından geliştirildi. Bu oyunlar daha düşük amaçlarla yapıldı. Duke Nukem: Forever’da hedefler daha büyük.

MK: Duke Nukem 3D’nin credits ekranında “devam oyunumuz yakında geliyor” yazıyordu. O bahsettiğiniz oyun, Duke Nukem Forever mıydı?

SM: Evet, oydu.

MK: Oyun tarihine baktığımızda, Duke Nukem karakterinin çok büyük bir fenomen olduğunu görüyoruz. Bu karakterin yaratıcılarından birisi de sizsiniz. Neler düşünüyorsunuz Duke hakkında?

SM: Bence Duke, halen eşi olmayan ve hepimizin hâlâ sevdiği bir video oyun kahramanı. Duke’ün içten olan açık sözlülüğü ve kadınlara duyduğu yüksek “sevgi”sine rağmen, onu bu özelliklerinden dolayı affedebiliyoruz. Çünkü onun her zaman iyi anlamda bunları söylediğini biliyoruz. Duke, 80’lerin aksiyon yıldızlarından, ancak yeni çekilen A-Takımı ve The Expendables filmlerinden de gördüğümüz gibi 80’lerin aksiyon yıldızları ölmüş durumda.


Genellikle Duke Nukem ile ilgisi bulunan yapımcıları bu tarz resimlerle görmeye alışığız!

MK: 3D Realms’in sitesinde, Duke Nukem’in film yapılacağına dair bir açıklama vardı (sanırım 98 yılıydı). Bu proje neden gerçekleşmedi?

SM: Bunun gerçekleşmesine daha öncekinden çok daha yakınız. Bana güvenin, bu olacak!

MK: Duke Nukem 3D’de bazı güzel ekstralar da vardı. Ölü bir Doomguy, Ailen yumurtaları, Duke Burger gibi. Duke Nukem Forever’da da bu tarz güzelliklerle karşılaşacak mıyız?

SM: Tahmin edersiniz ki bu da yeni oyunda bulunacak. Duke oyunlarının bilinen bir özelliği bu.

MK: Videolarda görüldüğü kadarıyla Forever’da stadyum bölümü de var. Duke Nukem 3D’nin önemli bölümlerinden biriydi. Yeni oyuna eklemeye nasıl karar verdiniz?

SM: Videoda da gördüğünüz gibi stadyum bölümü, Duke’un oynadığı bir oyundan alınma (Duke, konsolda eski oyunun önemli bölümlerinden birini oynuyor). Bu da Duke Nukem 3D’ye bir saygı duruşu niteliğinde.

MK: Randy Pitchford, eski Duke Nukem ekibinde çalışanlardan biriydi. Şimdi ise Gearbox’ın başında ve Forever’ın geriye kalan gelişim sürecini yönetecek sanırım. Oyunun Gearbox’a devredilmesine nasıl karar verildi?

SM: Gearbox’u özellikle seçtik, çünkü onlar Duke’u devam ettirmemiz için en iyi seçenek. Randy ve ortağı Brian Martel, Duke Nukem için 3D Realms’de çalışmış isimler. Karaktere gerçek bir sevgi duyuyorlar ve 3D Realms’le aynı şehirde bulunan inanılmaz bir stüdyoları var. Onlarla çalışmamak akılsızlık olurdu.

MK: 12 yıllık bir bekleyiş süresi… İlk başlarda bu oyundan haberdar olmayan kişiler bile artık Duke Nukem’i biliyor. Artık insanlar çok güzel bir oyun bekliyor. Bu sizin üzerinizde baskı oluşturuyor mu?

SM: Tabiİ ki üzerimizde baskı var, ancak oyunun çıkışı nedeniyle heyecanlıyız. Duke oyunları için yeni bir çağın başlangıcı ve Gearbox şovu devam ettiriyor. Duke Nukem Forever için bir devam oyununun yapımının 12 sene sürmeyeceği için güvence verebilirim! Umutluyum ki her 2-3 senede bir büyük bir Duke oyunu piyasaya çıkacak.

MK: Peki ya oyunun hikâyesi?

SM: Uzaylılar. Kadınlar. Duke. Başka ne bilmek istiyorsunuz?

MK: Oyunu iptal etmeyi düşündünüz mü hiç?

SM: Asla düşünmedik.

MK: Baktığımızda erkek karakter olarak Duke Nukem çok popüler. Bayan karakter olarak da Lara Croft popüler. Hatta bu iki karakterin Internet’te beraber bazı resimleri de çıkmıştı. Hiç bu iki karakterin aynı oyunda yer alabileceği bir yapım düşündünüz mü? Güzel olmaz mıydı sizce de?

SM: Farklı hikâyelerde yer alıyorlar, bu yüzden birlikte bir oyunda yer almaları ne kadar ilgi çeker bilemiyorum. Belki hayranların yaptığı ve iki karakteri de içeren bir çizgi roman ilgi çekebilir. Böyle bir çizgi romanı okumak isterim!

MK: Teşekkürler!

Yardımlarda bulunan Özgür Yıldız’a teşekkürler
-Merlin’in Kazanı (MK): Why did Duke Nukem Forever’s development take this much time? There were games like Time to Kill and Manhattan Project. Forever could be released but it didn’t. Why didn’t you want to release it?

Scott Miller (SM): Those other Duke games were created by thrid-party studios, and with far less ambitious goals.

MK: In Duke Nukem 3D’s credits screen, there was a sentence like “Our sequel is coming soon”. Was the game Duke Nukem Forever?

SM: Yes.

MK: When we look at the video gaming history, Duke is a big phenomenon. You are one of the creators of this character. What do you think about Duke?

SM: I think that Duke still stands alone as a unique video game hero, and a character we all still love. There’s something honest about Duke that overcomes his brashness and his over-the-top love of women. We forgive Duke of his flaws, because we know that he always means well. He’s the epitome of the 80’s action star, and I think we’re seeing new films like the A-Team and Expendables that show that the 80’s action star is anything but dead.

MK: There was something about Duke Nukem’s movie (I guess in 1998) on 3D Realms’ web site. Why didn’t this project happen?

SM: It’s closer to happening now than it’s even been! Trust me, it WILL happen.

MK: There were some references like Alien eggs, dead Doomguy, Duke Burger. Will we see references like these ones in Duke Nukem Forever?

SM: You bet. This is one of the things Duke games are known for.

MK: As we can see in the video, we have the same stadium episode in Forever. Why is it in the game again? Is there any other episodes that you redesigned and add in Forever?

SM: In the video you see that the stadium level is actually within a video game that Duke is playing. It’s our way of paying homage to Duke Nukem 3D.

MK: Randy Pitchford was one of
the developers in Duke Nukem. Now he’s the top guy in Gearbox and he
will probably manage the development of Duke Nukem Forever. How did you
decide to get the project to Gearbox? What are you working on now for
Forever?

SM: We hand-picked Gearbox
because they are the one and only best choice to carry on the Duke
legacy. Randy and his partner, Brian Martel, both worked at 3D Realms on
Duke, they have a true love for the character, and they have an amazing
studio in the same city as 3D Realms. It’s just a no-brainer to work
with them.

MK: 12 years of wait. People
that wasn’t aware of Duke Nukem, now know about it. They are waiting for
a magnificent game. Does this makes you feel a pressure?

SM: There’s pressure, but really
we are tremendously excited to see the game finally come out. It’s time
to kick off a new era of Duke games, and with Gearbox running the show
now, I’m confident that the sequel to DNF will not take another 12
years! Hopefully, we’ll see a major Duke release every 2-3 years, like
we do with other big games, like Gears of War.

MK: Can you tell us about Forever’s story briefly?

SM: Aliens. Women. Duke. What else do you need to know?

MK: Have you ever thought about cancelling the game?

SM: Never once.

MK: In video game industry, Duke
Nukem is the popular guy and Lara Croft is the popular girl. We saw
some mash-ups on the net about them. Have you ever thought about a game
which contains these two popular characters?

SM: They exist in a different
storyverse, so I’m not sure how they’d work in the same game. Maybe a
fan comic with these two characters would work. I’d love to read it!

MK: Thank you!

Exit mobile version