Dungeon Hunter 4 (iOS)
Geçtiğimiz hafta geliştirme versiyonunu oynama şansı bulduğumuz ve oldukça umut verici bulduğumuz Dungeon Hunter 4 sonunda bugün iOS için piyasaya çıktı. Biz hartkor oyuncular için yıllar boyu “en baba oyun bu be!” diye tabir edilen Diablo serisinin telefon ve tabletlere taşınmış hali Dungeon Hunter 4 ve açıkçası piyasadaki diğer benzer oyunlardan üretim değeri sebebiyle kolaylıkla sıyrılıyor.
Tabletler neyseydi de, Dungeon Hunter serisinin önceki üç oyununu oynamamış biri olarak benim en çok merak ettiğim, bu deneyimin telefonlarda nasıl gerçekleşeceğiydi. Daha önceki mobil oyun incelemelerimizde de üzerinde durduğumuz, soldan ilerlet, sağdan butonlara bas kontrol şeması; aksiyonun bu kadar yoğun olduğu bir oyun türünde zorluk çıkartacak mıydı? İlk sorum buydu oyunla ilgili ve cevabı da oyunun ilk eğitim bölümünden sonra aldım; hayır. Bir kamerayı hareket ettirmediğimiz sürece bu kontrol şeması gayet makul. Zaten Diablo III’ün konsollara geliyor olması da, PC’de de temel saldırıların iki fare tuşuna bağlı olması da aslında izometrik hack ’n slash oyun türünün her platformda kolaylıkla oynanabileceğini ortaya koyan gerçekler.
Serinin bir önceki oyunu Dungeon Hunter 3 açıkçası oyunun hayranlarını ikiye bölmüştü, bir kısım çok sevmişti, bir kısım da oyunun “freemium” modeline dönmesine bir hayli kızmıştı. Dungeon Hunter 4’te de bu değişmiyor, oyun hala ücretsiz ancak içinde bol miktarda mikro ödeme imkanı bulunuyor. Bana sorarsanız tek kişilik kısımları olan oyunlarda mikro ödeme imkanının bu kadar geniş tutulması oldukça manalı, ancak multiplayer’ı ön planda olan sosyal oyunlarda tüm gelir modelinin mikro ödeme sistemine gömülmesi hoş bir hareket olmuyor. Yine de nasıl bir oyuncu olduğunuza göre bu freemium modelinin ön plana çıkıyor olmasına tepki gösterebilir veya firmaları anlayışla karşılayabilirsiniz. Ama bu sefer Gameloft bu mikro ödemeleri mümkün olduğunca, bu tarz şeylere karşı olan oyuncuları rahatsız etmeyecek şekilde sunuyor. Yine de bir anda güçlenmek istiyorsanız, gerçek parayla oyun içi eşya satın alabilirsiniz. Ama bence oyunun tadını çıkara çıkara bunu yapmanızda fayda var, oyun içi para birimini kullanarak.
Zira Dungeon Hunter 4 oldukça uzun ve bir o kadar da geniş içerikli bir oyun. Alabileceğiniz yüzlerce zırh ve silah, onlara takabileceğiniz onlarca tılsım, dört farklı sınıf (kendilerine has güçlü ve zayıf yanları çok iyi kotarılmış) ve her birinin üçe ayrılan geliştirilebilir yetenek ağaçları, materyaller ile eşya üretme, çok oyunculu mod derken kombinasyonlar neredeyse sınırsız. Oyunun hikayesi bir yana, açmış olduğunuz zindanlara tekrar tekrar dönüp oraları oynayabiliyor ve seviye atlayabiliyorsunuz. Oyunda henüz sona gelemediğim için seviye sınırının kaç olduğunu bilmiyorum ancak seviye ağaçlarına bakacak olursak en az 82’ye kadar yolu var. Açıkçası oyunun tek kişilik modu ilk iki Dungeon Hunter’a geri dönüş olmuş.
Üçüncü oyuna gelen eleştirileri göz önünde bulunduran Gameloft, seride kaybolan o keşfetme dinamiğini geri getiriyor. Tabi yanında o güzel hikaye anlatımı da geri dönüyor. Bana sorarsanız mobil platformlar için henüz Infinity Blade’den daha iyi hikaye anlatabilen bir oyun gelmedi ama piyasadaki diğer mobil oyunları göz önünde bulundurduğunuzda Dungeon Hunter 4 bu konuda iyi bir iş başarmış. Yani freemium ödeme modeliyle orijinal Dungeon Hunter mekanikleri tekrardan buluşuyor ve doğal olarak herkesin severek oynayacağı bir oyun haline geliyor.
Ancak oyunda ufak tefek sorunlar var. Bunlardan ilki, özellikle iPhone’da butonların küçük kalıyor olması ve yapmak istediğiniz şeyi nadir de olsa ıskalayabiliyor oluşunuz. Özellikle temel vuruşun yanına eklenen üç adet yeteneğimizi kullandığımız butonlar büyütülebilirdi; basmaya çalışırken kör olduğunuz iksir butonundan bahsetmek istemiyorum bile. Ayrıca yazılımsal olarak geribildirimde dokunma mekaniğinde bir sıkıntı daha var, o da butonların basılmasına rağmen bu veriyi oyuna göndermiyor olması. Bu bug olduğunda hararetli bir savaşın içindeyseniz “LAN LAN LAN!” nidaları arasında iki üç iksir harcayabiliyorsunuz yanlışlıkla. Bu durumda iksirsiz kalıp mikro ödemeyle iksir almak zorunda kalabiliyorsunuz (ya da dört saat boyunca bekleyerek yeni çıkan iksiri kullanabilirsiniz).
Özetleyecek olursak Dungeon Hunter 4, serinin en başarılı oyunu olmuş. Gerek Türkçe desteği olsun, gerek görsel sunumu olsun, gerek keşif mekaniğinin geri dönmüş olsun, gerek içerik zenginliği olsun, gerek de eskiye dönme uğruna üçüncü oyunda başarıyla önümüze sunulan çok oyunculu modu aksatmamasıyla DH4, Diablo’yu telefonlarınızda oynamak istiyorsanız şu an en iyi seçeneğiniz. Arayüzdeki sorunlar da yamalarla giderilebileceği için, büyük sıkıntı yaratmayacaktır. Oyunla ilgili tek sıkıntım, her yükleme ekranında “bak bu ürün indirimde, hadi alsana alsana” diye darlanmak oldu ama bu bir gelir modeli ve oyun ücretsiz olarak sunulduğu için firmalar ancak bu şekilde oyunun maliyetini karşılayabiliyorlar. Mobil ve sosyal oyunlar için daha makul bir gelir modeli üretilene kadar bu agresif modele göz yummamız gerekiyor.