Tam Çözüm

Dungeon Siege

FARMLANDS
Oyunumuz kısa bir introdan sonra bir çiftlikte başlıyor, bahçenizle uğraşırken aniden Norick isimli arkadaşınız sürünerek size yaklaşmaya çalışır, koşarak yanına gidiyoruz ve Krug’ların saldırığını söyeldikten sonra Stonebridge’e gidip Gyorn isimli birini bulmamızı söylüyor ve hakkın rahmetine kavuşuyor. Elinize yerdeki silahı ya da büyücü iseniz büyünüzü seçerek Krugları öldürmeye başlayın, artık bundan sonra karakterinizin özelliğini siz belirliyceksiniz, Edgaar’ın evine ulaşana kadar patikayı takip edin. Sizden Avinin mahzenini temizlemenizi istiyor. Evin dışına çıkın ve kapıyı açarak evin zindanına inin. Görevi bitirdikten sonra patika yolundan devam ederek kırık köprünün yanında duran adama ulaşın, s,ze köprünün kulanılamaz halde olduğunu istediğiniz yere ulaşmak için mezarlığı kullanmanız gerektiğini söylüyor. Mezarlığa ulaşana kadar patikayı takip edin, türbe şeklinde görünen şeyin içine girin.

CRYPT OF THE SACRED BLOOD
Oyunun ilk zindanına girmiş bulunuyorsunuz. Burası fazla karmaşık ve uzun değil, bu yüzden öyle çok zorlanmayacaksınız. Şimdilik tek kişi olduğunuzdan dolatı sadece gerekli olan eşyaları taşıyın. Biraz sonra bulduğunuz yeni kişinin hangi klasta savaşacağına karar verin ve ona uygun eşyaları ona yükleyin. Düşmanları öldürerek ilerleyin ve kapıdan çıkın. Bir önceki bölge gibi burda da gideceğiniz yön belli., birsürü zayıf yaratığı öldürerek ilerleyin, en sonunda kapıyın yanında duran bir bayan görecekseniz, onunla konuşun ve isterseniz partinize alın. Bundan sonra oyun biraz açılacak, devam ederek ormana çıkın. Patikayı takip ederek yolunuza devam edin, sonunda Stonebridge kasabasına ulaşacaksınız.
-Zindanda görülmeyen birsürü yağmalanacak şey var, zindandaki sütünların arkasına dikkatlice bakarak ilerleyin

STONEBRIDGE
Oyunun ilk kasabasına hoş geldiniz. Yapacağınız ilk şey Norick’in arkadaşı Gorn’u bulmak, kasabanın sağ tarafına yönelin Gorn’u ana patikanın sağında bulacaksınız. Glacern’deki Overseer’e haber vermesi gerektiğini söyledikten sonra partinize katılıyor. Ben adamı okçu yaptım, Gorn’u silahlandırın. Kasabayı turlayın ve dükkanları ziyaret edini eşyalar alın, işinize yaramayan eşyaları satabilirsiniz. Eğer adamlarınızdan birini büyücü yaptıysanız ona büyü satın alın. İşlemleri tamamladıktan sonra Wesrin Cross’a doğru yola çıkın. 
-Kasabadaki yanık evin aşağısındaki evdeki Ordus adindaki adam sizden kuzey baltasını (axe in north) bulmanızı isteycek, eğer bulursanız sizin olur. Baltayı kulenin bodrumunda bulabilirsiniz, kuleye gitmek için tepelere doğru gidin, sol tarafınızda küçük yoldan devam edin, evdeki asansörden aşağıya inin, balta bu bölgede.
-Stonebridge’de bir başka ek görev daha alacaksınız, merdivenlerden yukarı çıkarsanız, evdeki bayan Glacern’deki kızkardeşine kardeşinin hayatta olduğunu bildirmemizi istiyor. Glacern’e geldiğiniz zaman, doğru ilerleyin, küçük tepecikteki eve gidin, kızın kardeşi orda.

WESRIN CROSS
Yine ormana giriyoruz, patikayı uzunca takip edin, tabelalara bakın ve Wesrin Cross’u gösteren yöne kasaba bekçisini bulana kadar ilerleyin, size Wesrin Cross’gitmeniz için Glitterdelve yolunu temizlemeniz gerektiğini söylüyor. Patikayı takip edin, tıkılmış bir kuleye geleceksiniz, kuleye girin ve merdivenlerden inin, ikinci zendana merhaba deyin, birinci zindan daha uzun, her yeri inceleyin ve alabileceğenizin eşyaları alın, bu çeşit zindanlarda kaybolma ihtimaliniz yok, zatem size harita yardım ediyor. Hareket eden her şeyi öldürerek yolunuza devam edin, salkan asansöre parti ile girin ve kolu çekin. Alt kata ineceksiniz, yaratıkları öldürerek yolu patikayı takip edin. Biraz ilerleyince devasa büyüklükteki bir odaya gireceksiniz. Bol bol expreince ve hazine kazanacağınız bir yer burası, yaratıkları yavaş yavaş öldürn aniden içlerine dalmayın sonra karışmam. Eğer eşeğiniz varsa özellikle ona dikkat edin, yapay zekasını saldırı karşında uzaklaşmaya ayarlayın, ayrı sağ alt köşeden yapabilirsiniz. Eğer manaya veya cana ihtiyacınız carsa odadaki köşelerdeki çeşmlereden bunları tedarik edebilirsiniz. Herşeyi temizledikten sonra, ilerleyin ve kapıdan çıkın, diğer tarafta yine asansör var, yukarı çıkın. Dikdörtgen şeklindeki platformu görene kadar ilerleyin, üstündeki kolu çekin ve yukarı çıkın, Glitterdelve’ye hoşgeldiniz.

GLITTERDELVE
Doğuya doğru ilerleyin ve önünde vareller olan kapıya gelin, patlatarak kapıyı açın. Ddiğer tarafta kasaba bekçileri bulunuyor, onlarla konuşun ve görevi tamalayın, geri dönün ve kasabaya doğru yol alın, kısa bir intro göreceksiniz, evet bir Dwarf adı Gloern, onunla konuştuğunuz zaman kardeşini madenden kurtarması gerektiğini söylüyor. Ona yardım etmeyi kabul edin ve grubunuza alın, onu savaşçı yapmanızı öneririm, madene girin. Okadar da zorlanmayacağınız kolay yaratıkları barındıran kısa bir yer burası. Yolunuza çıkan herşeyi yok edin, eğer çıkmaz bir yola girdiyseniz geri dönün ve diğer yolu deneyin. İlk çatallanmaya geldiğiniz zaman sağa devam edin ve diğer çatallanmaya kadar ilerleyin ve batıya yönelin ve platforma çıkarak kolu çekin, yanında sular olan alt kata inin, suyun diğer tarafına geçin, küçük merdivenlerden çıkın ve hareket eden asönserlere kadar ilerleyin, ayarınızı yapın ve üzerine çıkın, diğer tarafta da hareket eden bir diğer asonser bulacaksınız,ondan da aşağıya inin.gidebildiğiniz kadar batıya gidin ce kuzeye yönelin, makineyin ordaki rampadan ilerleyerek kuzeye yönelin, batıya dönebileceğiniz yerden dönün, kuzeydeki patikayı takip edin, kıvrımdan doğuya yönelin ardından güneye, patikalar görecekseniz, doğuya yönelin kıvrımdan kuzeye gidin, patikalar göreceksiniz,ilerleyinve harekey edn platformlara gelin, karşıya geçin ve az bişey kuzeye devam edin ve diğer platformu kullanın. Aşağı, yukarı hareket eden bir platform görecekseniz, aşağıya inin. Bu mağarada bir sürü gidebilecek yön var, gideceğiniz yön doğudur. İlerleyin ve kuzey kıvrımına devam edin, şimdi her iki tarafında da asansör olan bir odadayız, sağdaki Gloern’nin kardeşine gidiyor. Onu kurtardığınız için size eşya veriyor, ayrıca sizden Overseer’e rapor vermenizi istiyor. Diğer yandaki asansörden yukarı çıkın, kuzeye giderek kapıya ulaşın. Düğmeye basarak kapıyı açın, ilerleyerek asansörden yukarı çıkın ve ilerleyin, kendizini karların içinde bulacaksınız. İlerleyin ve Glacern’e ulaşın.

GLACERN
Lucky Hurgiss tavernasını bulun, içerde overseer(müfettiş)’i bulacaksınız Konuşun ve görevi bitirin, sizden güçlü büyücü Merik’i bulmanızı istiyor. İsterseni iki eleman burda partinize katabilirsiniz, tabii paranız varsa. Tavernadan çıkın ve alış verişinizi yaparak büyük kapıdan çıkın
-Büyü dükyanın sağ tarafındaki adam sizden 2 kitap bulmanızı ona getirmenizi isityor. Size kitapın 3. kısmını veriyo,böylece kitabın nasıl birşey olduğunu anlıyorsunuz, ilk kitap girişteki kuledeki adamda, diğeri dükkanın sağ tarafında önünde duran adamda.
-Demircinin çırağı sizden evini yaratıklardan temizlemenizi istiyor. Evi, Glacern’den çıktığınız zaman, kısa bir yürüyüşten sonra, sola sapan bir patika görecekseniz, takip edin ve evi temizleyin.

ALPINE CAVERNS
Karlı ormandan ilerleyin, biraz sonra kardan göz gözü görmeycek bir yere geleceksiniz, Bu Alpine Caverns’e yaklaştığınız anlamına geliyor. İlerleyin önünzdeki dağın açık bölümünden içeriye girin. Uzunca bir süre kuzeyin sonuna kadar devam edin, doğuda açık bir duvar göreceksiniz. Girin ve ilerleyin, birazdan batıya kavis yapapıp ilerleyceksiniz, kıvrımdan sola dönüp ilerleyince buzun içinde Merik’in sıkıştığını göreceğiz, buzu kırın ve Merik’i kurtarın. Size goblinlerin büyülü Warding Staff’ı çaldıklarını söyliycek, partinize katıp güneye ilerleyin, büyk kapıdan dışarı çıkın
-Mağaraya girdiğiniz zaman sağa ilerlerseniz 3 tane gizli bölme bulacaksınız

ROCK CAVE
Mağaranın girişini bulana kadar ilerleyin, birsürü yaratık ki bunların bazıları zorlu yaratık bizi bekliyor. Doğruca güneye gidiyoruz, kıvrımlar da içinde. Yolunuzdaki yaratıkları yavaşça öldürün, arkada düşman bırakmadığınıza emin olun. Merik’in nature büyüleri partinize yardımcı olacakç. Sık sık save yapın ve ilerleyin. Sonuna Dark Forest’e ulaşacaksınız.

TRAVELER’S CAMP
İlerleyin ve kampa ulaşın, insanlar size hırsızlardan şikayet ediyor, alış veriş yapın ve az ilerdeki isteğe göre gruba dahil edin. Dark Forest’e girin, uzunca bir yürüyüşten sonra hırsız kampına geliyoruz, mağara gibi bir yer burası, içerdeki patronu öldürün. Savaşarak yolunuza devam edin, büyk köprüyü geçerek Eastern Swamp’a ulaşın.

EASTERN SWAMP
Çok büyük bir bölge küçük köprülerden ilerleyin, isterseniz yandaki karanlık bölgeleri açarak, çıkan yaratıkları öldürüp experiance kazanabilirsiniz. Bölgede küçük bir evin içindeki, sandıkta hazine var, köprüde karşılaştığımız yaralı adamın söylediği mezarlığın içinde bulunan kliseyi bulduğunuzda, içerde sürüyle zombie bekliyor, biraz ilerleyince hortlayarak size saldırıyorlar (beyiiin, beyiiiin).Hepsini temizledikten sonra kliseyin içine girin ve sağdaki taşa amblemi yerleştirin, Yolunuza devam edin, karşınıza biçimsiz üç mağarayı andıran birşey çıkacak, burası Goblin Inventor’s Cave’in girişi.

GOBLIN’S INVENTOR CAVE
Uzun bir zindan yolculuğuna hazır olun. Ateş ve elektrik atan düşmanlara dikkat edin size büyük zararlar verebilirler. Vanayı çevirerek aşağıya inin, uzunca bir müddet kuzeye gidin, yol doğuya dönecek, uzunca bu doğrultuda dadevam edin, çatallaşan yere geldiğiniz zaman güneye devam edin, düğmeyi bastırın ve köprüyü geçin ve güneye devam edin. Platformu geçin, güneydeki kapıya doğru gidin. Boruların altından doğuya ilerleyin ve asansörden aşağıya inin. Batıya giderek diğer asansörden yukarı çıkın. Kıvrımı turlayarak batıya yönelin, güneydeki kapıya ilerleyin, köprüyü geçin ve diğer odaya girin, evet işte patron, öldürün ve değneği alın. Asansörü kullanarak yukarı çıkın, doğuya giderek mağaradan çıkın.

TEMPLE RUINS
Solunuzda duram adamla kunuşun ve biraz bilig alın, önce doğuya ilerleyin ardından batıya dönün ve zindan girişini görene kadar ilerleyin. Çıkışa kadar patikayı takip edin, burda bir küçük patron düşmanla karşılacaksınız, öldürün, çıkışa ilerleyin ve Boryev adındaki büyücü ile karşılaşın, para karşılığı partinize alabilirsiniz, yola devam edin.
-Geldiğiniz yöndeki ilk eve girerseniz, ardından sahil ve ilerdeki dağlarda bir adamla karşılacaksızın, sizden kalybolan maceracıları bulmanızı söylüyor, size evinin batısındaki Water Filled zindanından bahsedecek, zindan 3 evin aşağısında bulunuyor.

FORTRESS KROTH
İntro girene kadar kirli patikayı takip edin, karşınıza necromancer patronu çıkacak öldürün, yolunuza devam edin ve ormana girin. İntrodan sonra içeri girin, bekçi size Tarish’i bulmanızı söylüyor, bulun ve konuşun, size Droog’lara yardım etmenizi söyleycek. Alış verişi yapın, isterseniz eşek alabilirsiniz. Bölgede satın alabileceğiniz bir sürü savaşçı var, herşeyi bitirdikten sonra, büyük kapıdan çıkın. Kendinizi bir mağarada bulacaksınız, krşıdaki yolu takip edin, kısa bir süre sonra çöle ulaşacaksınız, etrafa ölün saçarak doğuya doğru ilerleyin.

CLIFFS OF FIRE
Dereyi kirli bir patika görene kadar takip edin, Ulfgrim adlı savaşçıyı bulana kadar devam edin, iterseniz satın alabilirsiniz. Cliffs Of Fire yönünü gösteren tabelaya kadar yolunuza devam edin, COF yönüne ilerleyin, büyük bir köprüye geleceksiniz, biraz ara verek etraftaki güzellikleri talip etmenizi tavsiye ederim. Kayalığın yanındaki asansörü görene kadar ilerleyin. Asansörü kullanın ve diğer COF tabelasını görene kadar ilerleyin, devam edin. Bir iki rampa ve merdivenden sonra yine bir tabelayla karşılacaksınız, tabelayın dediğini uygulayın ve ilerleyin, birazdan Droog kasabasının girişini göreceksiniz. Kasaba halkı size ok attıktan sonra saldırıya geçiyor. Ykarı tırmanın ve Droog arkadaşlarla savaşın, neler oluyor yaw? Yukarı devam edin, yukarda Nontaya adında biriylr karşılacaksınız, Droog’ların lideri kendisi, sizden Ehb kalesine girmenizi isteycek. İsterseniz ondan birşeyler satın alabilirsiniz. Az bişey aşağıya inin ve doğuya devam edin, şehrin en tepesine gidin, çöle girdiğinizde Goquua adında savaşçı adında bir Droog’la karşılacaksınız. Ona yardım edin, sizden ejderhayı öldürmenizi istiycek.

DRAGON’S RATHE
Çatallı yola gelene kadar devam edin, yanındaki tabelada bir yönün Dragon’ Rathe’e diğer tarafında Ehb kalesine gittiği yazılı. Biz Dragon’s Lathe yöne gideceğiz. Küçük mağaraya girin ve kavgaya hazır olun. Bu ne? İşiniz zor, ne diyim. İsmi Scorch olan bu arkadşın 20.000 canı var, büyücülerinizi healing eklemeyi unutmayın, böylece fazla zarar gören elemanların canlarını kolayca düzeltebilirsiniz. Ödül olarak hazineler sizi bekliyor. Şimdi geriye dönüp Ehb kalesine gidebiliriz.

CASTLE EHB
İlerleyin ve mağaraya girin, diğer tarafta ağaçlı, düz bir ova bekliyor. Patikayı takipederek dağdan inin ve ismi Lord Bolingar olan savaşçı bir NPC ile karşılaşın, eğer isterseniz bir görev karşılığı size katılabilir. İstediği şey, ona kralı bulmasına yardım edeceğiz. Ehb kalesinin yönünü gösteren tabelaya kadar yola devam edin, o yöne devam edin, birazdan kalenin kapısına ulaşacaksınız. Kaleye girin ve düşmanları dağıtın, doğudaki merdivenleri çıkın, odaları temizleyin, daha sonra yemek odasından aşağıya inin, düşmanları öldürün ve güney tarafında dışarı çıkın, kale duvarından yukarı çıkın ve etrafını dolanarak arka tarafa geçin,isterseniz burayı ve kuzeydekini araştırabilirsiniz, yaratıkalrı öldürerek tırmanmaya devam edin, kalenin tepesine ulaşacaksınız, yaratıkları temizleyerek önünüzü açın ve aşağıya inin karşıdaki merdivenlerden batı yönüne çıkın, diğer taraftan inin, tekrar doğudaki merdivenlerden aşağıya inin. Tuvarlak bir asansör göreceksiniz, bodruma inin. Yolu takip ederek kapılardan geçin, sonunda kralın da içinde bulunduğu hapishanelere geliyoruz. Kapıyı açın ve kralı kurtarın. Kral sizebir anahtar verecek, ayrıca iki görevde yanında hediye, biri The Chamber OF Star(yıldızlar salonu) ismini taşıyor, diğeri de Seck’i yenmemiz gerektiği. Hapishanenin arkasındaki kapıya yaklaşınca otomatik olarak açılıyor, ilerleyin.

THE CHAMBER OF STARS
Güneye gidin ve kemikli kapıyı açın, batı yolunu takip edin ve diğer kemikli kapıyı açın, aşağıya büyük odaya inin. Odayı geçin, karşınıza çııkanları çizin. İlerdeki merdivenleri çıkın, kuzeye devam ederek kapıları geçin. Batıya gidin ve yıldız şekline dokunun, köprü geldi, ilerleyin, inanılmaz güzellikte bir yere geliyoruz, vay be dedirtecek kadar güzel. Heykellere tıklayın. Sandıkların içindekileri toplayın, geriye dönün, kuzeydoğu yönündeki kemikli kapıya doğru ilerleyin. İntrodan sonra kemikli kapıdan ilerleyin, etraftaki herkesi öldürün ve batidaki hapishaneye girin, yolu takip edip çıkın, merdivenlere geldiğiniz zaman aşağıya inin ve açık kırmızı mağaraya doğru ilerleyin. Burası bana birşey hatırlatıyor, haa evet ya Diablo, amma da anımsatıyor be. İlerleyin ve diğer açık mağaradan geçin. Köprüyü geçerek batıya yönelin ve diğer köprüden de geçin, batıya giderek açık mağaradan geçin ve meğilden aşağıya inin. Bir diğer mağara kapısından ilerleyin. Güneye giderek köprüyü geçin, vay anam vay git git bitmiyor, başka bir mağara kapısından geçiyoruz, güneye devam, kapıyı geçerek köprüden ilerleyin, güneye saparak bir diğer köprüden daha geçin, çatallı güneyindeki merdivenlerden yukarıya çıkın,yolu takip ederek yolşun çevresini dolanın, güneye yönelen yerden ilerleyerek daha sonra batı tarafına gidin, bu yönde devam edin, biraz sonra intro girecek. İşte geldik, son büyük patron.

FINAL BOSS
İlk hali 8000 can, ne var ne yok yollayın üzerine, ikinci hali biraz kurnaz, 11.000 canı var. Acyip bir şekilde yaratıkalr yaratıyor ve güçlü saldırılarda bulunuyor. Eğer karakterleriniz yeterince experince sahibi ise ve alanlarında yeterice güçlü ise o kadar da zorlanmayazaksınız. Evet biraz olsa da sonunda ölüyör, başardınız, koca Dungeon Siege’i bitirdiniz, tebrikler.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu