Dungeons and Dragons: Neverwinter
Spellplague’in, mistik ve büyülü Faerûn topraklarını sonsuza kadar değiştirmesinden bu yana tam 100 yıl geçti. Büyük imparatorluklar düştü, büyük şehirler devrildi, sadece arkasında kalıntılar ve her şeyi tekrardan inşaat etmek için mücadele edenleri bırakarak…
Neverwinter şehri, Kuzey’in Mücevheri. Tanrılar tarafından kutsanmış görünüyordu. Sword Coast’ın geri kalanı harapken, Neverwinter ise her şeyi büyük ölçüde sağlam atlattı, fakat bu sadece geçici bir ertelemeydi. Azap kaçınılmazdı. 75 yıl sonra büyük bir volkanik patlama kent üzerine ateş, kül ve erimiş öfke yağdırdı.
Bugün ise Neverwinter o eski şanına döndü, tekrardan restore edildi. Kurtulanlar düşen şehirlerini yeniden inşa ettiler. Elfler, cüceler, insanlar yeni bir Neverwinter için miraslarına sahip çıkarak birlikte çalıştılar. Ancak dünyanın karanlık yerlerindeki şeytani güçler de iş başındaydı…
Tightrope
City of Heroes, City of Villains, Champions Online ve Star Trek Online gibi yapımlardan tanıdığımız Cryptic Studios, Neverwinter isimli yeni projesiyle karşımıza çıkageliyor. Yapım bir MMORPG değil, ancak kooperatif bir oynanış sunan multiplayer odaklı bir oyun olarak hazırlanıyor. Neverwinter, R.A. Salvatore’nin kitap üçlemesi ve Wizards of the Coast’un masaüstü oyunuyla aynı zamanda yayınlanacak. Oyun Neverwinter Nights serisi içinde tek başına bir yapım.
Yapımda klasik beş farklı Dungeons & Dragons sınıfı yer alacak. Kullanıcılar bunlardan birini seçip, yine beş kişiden oluşan bir grup kurabilecekler. Grup içinde diğer normal oyuncular veya NPC karakterler olacak. Eğer herhangi bir partiye giremezseniz, NPC’leri devreye sokabileceksiniz. Yapay zeka kontrolündeki karakterler savaşlara girip, ölebilecek. Yerlerine benzer başka NPC karakterler doldurabilecek.
Neverwinter, Neverwinter Nights serisi içinde Dungeons & Dragons dördüncü edisyon setini kullanan ilk yapım olacak. Serinin öncekileri 3.5’tan öteye geçememişti. Healing Surge ve aksiyon puanları “Boon” adı verilen bir sistem içine entegre ediliyor. Böylece biriktirdiğiniz aksiyon puanlarını ekstra yetenekleri uygulamak için kullanabileceksiniz. Cryptic Studios’un COO’su Jack Emmert verdiği bir röportajda oyunla ilgili olarak, “Neverwinter, yüzlerce ve yüzlerce insanın arenalarda oynadığı bir MMO değil. Sürekli Spawn olanlarla dövüşmüyorsunuz. Oldukça sağlam bir hikayesi var. Hikaye temelli Oblivion ve Dragon Age’e benziyor.” diyerek kısaca projelerini özetliyor.
Tasarla, yap ve hayata geçir!
Gerçekten de Emmert’ın belirttiği gibi bir oyun olacak. Hatta kendi hikayenizi kendiniz oluşturacaksınız. Kod adı Forge olan sistem sayesinde, senaryolarınızı ve görevlerinizi yapabileceksiniz. Foundry setiyle kendi zindanınızı yapabilir veya favori olan zindanı yeniden tasarlayabilirsiniz. Foundry aslında Star Trek Online’da da var, ancak Neverwinter için hazırlanan set daha da geliştirilmiş. Hikaye, harita, diyaloglar ve kostüm başlıkları olarak, dört ana eksen üstüne çalışmalar yapabileceksiniz. Evet, diyaloglar oluşturacaksınız.
Neverwinter, açıkçası sağlam bir biçimde geliyor. Kooperatif oynanışı, kullanıcıların istediklerini yaratmasıyla birlikte bizlere güzel bir deneyim sunacak. Cryptic Studios deneyimli bir yapımcı. Oyun, TenTonHammer’dan E3’ün en büyük sürprizi ödülünü de aldı. Umarım yüzümüzü kara çıkarmazlar ve yeni bir başyapıt görebiliriz. 2011’in dördüncü çeyreğinde Neverwinter’ın yayınlanması bekleniyor.