Oyun Ön İncelemeleri

Dünyalar Arası

Bugüne kadar Türkiye’de oyun yapımcılığı hakkında bir çok makale yazıldı. Sanırım bu yazıları okuyan insanlar okudukları yazıdan feyz alıp heyecanlanarak oyun yapım projelerine başladılar. 2001 senesinin Türkiyedeki oyun yapımı grubu için bana kalırsa büyük bir önemi var. Dikkat ederseniz bu sene içerisinde oyun yapımcıları ciddi anlamda yaptıkları oyunları sergilemeye başladılar. Tabii bunun rastlantı olup olmadığı tartışılır. Bu oyun yapımcıları grubuna bir yenisi daha eklendi. Bu grubu ilk defa Merlin’in Kazanın da tanıyacaksınız. Grubun adı 3DTürk üç kişiden oluşuyor. Hadi şimdi 3DTürk’ü daha yakından tanıyalım.

What is The 3DTürk ?

3DTürk daha önce de söylediğim gibi üç kişiden oluşan bir ekip. Her biri oyun için farklı bir çalışma sergiliyor. Oyun yapma fikri çocukluk yıllarından beri akıllarında olan bir fikir. 3DTürk’ün kurucusu olan Mehmet Akdeniz’in görevi Web programlamacısı, harita, model ve desen yapımı. Ekibin programcısı olan Öztan Harmancı ise bu zamana kadar bir çok oyun motorunun yapımı konusunda tecrübe sahibi olan bir kişi. Kendine göre amatör ama ortaya çıkardığı işler profesyonelce. Ekibin bir diğer elemanı ise Mehmet’in çok yakın arkadaşı olan Erhan Güven. Erhan’ın gruptaki görevi harita, model ve desen yapımı.

Oyunun yapımı zorlu aşamalardan geçiyor. Mehmet ve Erhan yaptığı her çalışmayı mail yolu ile Öztan’a gönderiyorlar. Çünkü Öztan eğitimi için Amerika’da okuyor. Fakat bu trafik çalışmalarını hiç aksatmıyor. Öztan her hafta demolarını güncelliyor. Çalışmalar çok hızlı devam ediyor ve nihai sona ulaşıldığında yani oyun tamamlandığında oyunu bedava dağıtacaklarını söylüyorlar. Oyunun ne zaman biteceği konusunda şu anda bir bilgi yok.

Esrarengiz Hikaye

Tarih düşkünlüğü ile tanınan ve aynı zamanda arkeolog olan Ahmet Köztekin, Topkapı yakınlarında bulunan bir gizli geçit bulur. Bu geçit üstünde garip şekiller bulunan bir kapıya kadar devam eder. Ahmet Köztekin kapının fotoğrafını çekerek bu gizemli geçitte bulunan kapının nasıl açılacağını bulmaya karar verir.

Üç gün sonra kapının nasıl açılacağını bulan Arkeolog Ahmet Köztekin yine aynı geçitten içeri girer. Fakat bu sefer onu bir çift göz daha izlemektedir. Kapıyı açan Ahmet içeriyi incelemeye başlar birden gözleri yuvasından fırlar ve yapımı yaklaşık M.Ö 130 senelerine dayanan çeşitli heykeller bulur.

Ertesi gün aynı geçitte bu sefer polisler, Ahmet Köztekin’in kardeşi Atakan Köztekin ve Ahmet Köztekin’i en son geçite girerken gören ve cesedini bulan 11 yaşındaki bir çocuk vardır.
Polisler üstünde balta izleri bulunan ve kafası kopan Ahmet Köztekinin üstünü gazete sayfaları ile kapatmıştır. Ahmet Köztekinin cebindeki sayfayı alan kardeşi artık olayın içine çoktan girmiştir. Abisi neden öldüğünü ve elindeki sayfada yazan inanılmaz yazılar onu bu maceranın içine itmiştir.

Sayfada aynen şu yazılar yer almaktadır.

28.Mart.2001

Kapının üstündeki ve altındaki 2 gezegene benzeyen düğmelere basman gerek. İşte o zaman Dünyalar Kapısı sonuna kadar açılır. Fakat unutma ki Dünyalar Kapısını açan lanetlenmiştir. Bu lanet Dünyalar Kapısı kapanana kadar devam eder.

İşte konu gördüğünüz gibi böyle devam edecek. Dünyalar Kapısı açıldığında rüyalarımıza girecek derecede korkunç yaratıklarla karşılaşacağız. Bu yaratıklarla işe Ahmet Köztekin’in kardeşi olan Atakan başaçıkacak ve bir çok zorlu bulmacaları çözecek.Orjinal Motor

Oyunun motoru 3DTürk grubuna ait. Öztan Harmancı daha önce de söylediğim gibi motor yapımı konusunda bir çok çalışmada yer almıştı. Ve şimdi bugüne kadar yaptıklarının en iyisini yapmak için paçaları sıyırdı ve “Dünyalar Arası”nın motorunu yaptı. Motorun en büyük problemi biraz yavaş olması ama merak etmeyin bu konuda çalışmalar her geçen gün büyük bir özveriyle sürüyor. Mehmet ile Erhan ise ellerine ne geçerse texture olarak kullanıyor. Şu anda ellerinde 500 Mb kadar zipli texture dosyası var. Bunun anlamı ise Half-Life’a kafa tutacak kadar texture demek. Şimdi size bu motor’un özelliklerinden bahsetmek istiyorum.

  • Windows 95 ve üzeri bir sistem
  • WorldCraft 3.3 haritalarına CSG uygulama
  • Önceden hesaplanmış ışık haritaları
  • Çok geçişli desen uygulama
  • Geçirgen yüzeyler
  • MD2 desteği
  • Octree tabanli görünürlük hesaplaması
  • Dinamik geometri
  • Çeşitli tetikleme yeteneği
  • Prosedurel desenler
  • DirectX 5.0 ve üzeri ses, mouse ve klavye desteği
  • OpenGL ile 3D
  • WAD, BMP, PCX, TGA desteği
  • Menü sistemi ile kullanıcıya özgü ayarlar
  • Parçacık fiziği ( Yeni )
  • Konsol ( Yeni )

Bütün bunları haricinde oyun’un motoruna eklenecek diğer özellikler ise ;

  • Sprite desteği
  • Dinamik ışıklandırma
  • Yapay zeka
  • Hızlandırma

Silahımı verin bana

Silahlar belki de bir FPS oyununun en önemli etkenlerinden bir tanesi. “Dünyalar Arası” için tasarlanan silahlar ise gerçeği ile birebir tasarlanmış ve oldukça etkili silahlar. Oyunun her bölümünün önemli olduğu gibi silahların tasarımı da 3DTürk için çok önemli. Oyun içerisinde kullanacağımız silahlar ise ;

  • Ak47
  • Sniper
  • Uzi
  • Desert Eagle
  • Shotgun

Bunlar oyunda yapım aşamasında bulunan birçok silahtan tasarımı bitmiş olanlar. Oyun için tasarlanmış silahları, mekanlardan birkaç örneği ve kaplamaları screenshotlardan görebilirsiniz.

Sistem İhtiyaçları

Oyun’un şu andaki hali için gereken sistem ihtiyaçlarını sizlere söylemek istiyorum.

Pentium II 250 Mhz, OpenGL destekli bir ekran kartı, 64 Mb Ram , 16 Mb Hdd alanı

Onlara yaptıkları işte başarılar diliyor ve ileride bir çok Türk oyununda onların adlarını duymak istiyoruz. O zamana dek “Dünyalar Arası”nda görüşmek üzere…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu