Hepimizin bildiği gibi oyun geliştiricileri, hem PC’ye, hem de konsollara oyun çıkarırken, oyunu öncelikle konsol platformu için geliştirir, daha sonra PC platformu için özel efektler ekleyip, oyunun grafiksel kalitesine eklemeler yapar ve satışa sunar. Bu her ne kadar konsollar için başarılı bir teknik olsa da, bu şekilde geliştirilen yapımlar, PC platformunda ciddi optimizasyon sorunlarına yol açıyor.
Son yıllarda Electronic Arts’ın elinden çıkan yapımlara baktığımızda ise, optimizasyon konusunda en az sıkıntıyı bu yapımlar yaşatıyor. EA’in en son oyunları Battlefield 1 ve Titanfall 2, PC’de şaşırtıcı derecede akıcı çalışıyordu. Bugün ise bu durumun arkasındaki gerçek ortaya çıktı. EA’in finansal işlerinden sorumlu Blake Jorgensen, UBS Global Teknoloji Konferansında yaptığı açıklama ile, PC’deki sorunsuz yapımların sırrını açıkladı. Jorgensen yaptığı açıklamada EA stüdyolarının yapımları hazırlarken en üst seviye PC’leri hedef aldığını, oyunları PC platformu için geliştirdiğini, daha sonra ise konsollari için grafiklerini düşürüp, oyunu konsollara optimize ettiğini açıkladı.
Aslına bakarsak EA Games’in uyguladığı bu taktik, son derece mantıklı ve düzgün çalışıyor. PC platformuna nazaran daha güçsüz sayabileceğimiz konsollar, zaten geliştirmiş olduğunuz bir yapımı optimize etmek için çok daha uygun bir platform. Çünkü piyasadaki iki büyük konsolun da donanımsal özellikleri belli ve sabit, bu sayede grafiksel düşürme yaparken, mümkün olan en doğru seçenekleri ayarlamak da çok kolay. Bu teknik ile oyunlar hem PC platformunda optimizasyon sorunu yaşamıyor, hem de konsollarda mümkün olan en güzel grafikleri oyunculara sunuyor. Son zamanlardaki Mafia III, Deus Ex ve Dishonored 2’nin optimizasyon sorunlarını dikkate aldığımızda, aslında Electronic Arts’ın ne kadar mantıklı bir iş yaptığını görebiliyoruz. Umarız ki diğer geliştirici firmalarda, EA’in yolunu izlemeye başlar…