Artık oyuncuların çevrimiçi oyunlarda yaptıkları hataları en aza indirmek için ve oyundan maksimum verim alabilmeleri için EA, otomatik koçluk sistemi üzerinde çalışıyor. Üstelik patent başvurusu bile yapılmış. Detayları oldukça güzel ve eğer uygulamada sorun olmazsa ciddi bir başarı oranı elde edebilir firma.
EA, otomatik koçluk sistemi için patent başvurusu yapıyor
Firma, oyuncuların rekabetçi oyunlarda gelişmesine yardımcı olmak için kullanabilecekleri bir yenilik olabilecek bir sistem üzerinde çalışıyor. EA, otomatik koçluk sistemini rekabetçi ortamlara getirmeye hazırlanıyor. Bildiğimiz üzere EA’nin çoğu yapımı çok oyunculu ve rekabetçi sistem içeriyor üstelik beceriye dayalı bir yaklaşımı destekleyen etkileyici bir oyun listesine sahip. Bu nedenle oyun devi şu anda oyunculara, özellikle de oyun içinde zorluk çekenlere yeni teknikler önermek için kullanılacak bir teknoloji geliştiriyor.
Aslında gerçekten, en iyi EA oyunlarının çoğu çok oyunculu, mesela Battlefield’den Titanfall’a ve hatta Mass Effect’e kadar. EA, spor oyunlarını denildiğini zamanda aslında sektöre hükmediyor, ancak patent dosyaları incelendiğinde silahlar, el bombaları ve diğer silahlardan birçok kez bahsediliyor. Bundan dolayı bu geliştirilen teknolojiyi Battlefield gibi daha rekabetçi oyunlara entegre etmeyi planladığını düşünmek daha sağlıklı olacaktır.
İlginizi Çekebilir: EA’ye göre, Call of Duty serisi PlayStation’dan ayrılırsa Battlefield için fırsat doğacak
EA’nin yeni teknolojisi çalışma mantığı oldukça basit bir sistem ile işliyor. İlk olarak program, Battlefield 2042 gibi çok oyunculu oyunlardaki oyuncu hatalarını belirleyecek. Ardından, yaşanılan sorunlara katkıda bulunabilecek oyun ögelerini tespit edecek. Sistem daha sonrasında, karmaşık bir yarı rastgele bilgi işlem süreci aracılığıyla, oyuncuların oyun içinde geliştirebilecekleri ve önerebilecekleri yolları tahmin edecek. Sistem eğer başarılı olursa, bu otomatik koçluk, rekabetçi oyunlarda mücadele edebilecek yeni oyuncular için inanılmaz derecede yardımcı olacaktır.
Geliştirilen bu sistemin en büyük sihirli gücü, oyuncuların nerede sorun yaşadığını belirleyecek performans modelleri oluşturma yeteneği olacak. ADS süresi (düşmana daha iyi hedef almayı ve ateş etmeyi basitleştirir.), yürümek için harcanan zaman, verilen hasar ve daha fazlası dahil olmak üzere oyunculardan belirli verileri toplayacak. Sistem daha sonrasında olası çözümleri analiz edecek ve yalnızca iyileştirmeye yol açacak muhtemel çözüm önerilerinde bulunacak. Bu sistemin şimdilik hangi oyunlarda kullanılacağı belli değil fakat oyuncular Apex Legends, Battlefield ve gelecekteki diğer rekabetçi çok oyunculu oyunlarda kullanılacağını görebilirler.