EA tek oyunculu oyunların çok önemli olduğunu söylüyor

Tek oyunculu oyunlardan 2010’lu yıllarda uzaklaşmaya başlayan EA, Star Wars Jedi: Fallen Order’ın başarısıyla birlikte yeniden bu tür oyunlara yönelmeye sıcak bakıyor. Dün yılın ilk çeyreğindeki kazançlarıyla ilgili bir toplantı yapan EA, tek oyunculu oyunlarla ilgili sorulan sorulara ılımlı yanıtlar verdi.

EA tek oyunculu türüne dönecek, bir yandan da canlı hizmetlerden para basmaya devam!

EA hitap ettiği oyuncu kitlesinin özelliklerini analiz ettiğini ve genellikle sosyal bağlantı, rekabet, kendini geliştirme ve yaratıcılık alanında eğilimli olduklarını söylüyor. EA CEO’su Andrew Wilson bu konuyu şu ifadelerle destekliyor:

“Dünyaların oluşturulması, karakterlerin inşası ve hikayelerin anlatılması, bu motivasyonların yerine getirilmesinde gerçekten önemlidir. Portföyümüzü düşündüğümüzde onu iki temel vektör üzerine oturtabiliriz. Birincisi; nasıl inanılmaz hikayeler anlatabiliriz? İkincisi ise muazzam çevrimiçi toplulukları nasıl oluşturabiliriz? Son olarak da, bu ikisini nasıl bir araya getireceğiz?”

Yani tek oyunculu yapımların önemini vurgularken bir yandan da bunları çok oyuncu olmaya nasıl uyarlayabileceklerini düşünüyorlar. Bu ikisini birleştirdiklerinde oyuncuların, yayınladıkları oyunlarda daha fazla vakit geçirdiğini fark ettiklerini bildiriyorlar.

Şirketin baş finans sorumlusu Chris Suh, canlı hizmet olarak sunulan oyunların EA’nın toplam gelirlerinin %75’ini oluşturduğunu belirtti. Bu yüzden bu oyunların onlar için daha güvenilir olduğunu ve süreceğinin de mesajını verdi.

Hali hazırda EA bazı tek oyunculu oyunlar geliştiriyor. Bunlar Star Wars Jedi: Survivor, Dragon Age: Dreadwolf ve Dead Space Remake olarak karşımıza çıkıyor.

Bu açıklamalar, EA’in geçtiğimiz ay tek oyunculu oyunlar oynayan insanlarla dalga geçtikten sonra Twitter’da topa tutulmasından sonra geliyor. 🙂

Exit mobile version