Fallout 2 (1998), Planescape: Torment (1999), Icewind Dale (2000), Icewind Dale: Heart of Winter (2001), Icewind Dale II (2002) ve daha nice sağlam RPG oyunların yapımında rol almış olan efsanevi RPG tasarımcısı Chris Avellone’un aklında bazı fikirler dolaşıyormuş ve bu da bizi oldukça heyecanlandırıyor.
Bu fikirlerden bir tanesi ise Dungeons & Dragons kurallarının dışında hazırlanmış yeni bir Planescape: Torment oyunu yapmak.
Yaptığı bir röportajda aklındaki projeleri anlatan Avellone, 1999’da çıkan Black Isle klasiğinin Kickstarter ile devamını yapma fikrinin çok çekici olacağını düşündüğünü belirtmiş. Lakin bu doğrudan bir devam oyunu olmayacakmış.
“Dürüst olmak gerekirse tam olarak bir Planescape oyunu yapmak istediğimi düşünmüyorum. Daha mantıklı olan D&D mekaniklerini göz ardı ederken, Planscape’in yapmaya çalıştığı ve yaptığı şeylere bağlı kalarak, Fallout’un kendisinden önceki Wasteland’in ruhani bir halefine dönüşmesini sağlayan tarzda bir oyun hazırlamak.”
“Bence eğer bu yeni oyunda Planescape konseptini, metafiziksel fikirleri ve yüzeyler (plane) arası yolculukları D&D mekanikleri olmadan kullanırsak çok daha güzel bir oyunla karşılaşabiliriz.”
D&D tabanının bazen tecrübe kısmına taş koyduğunu belirten Avellone, Black Isle’ın oyunun sistem mekaniklerinden bir çoğunu elemek zorunda kaldığını da söyledi.
“Eski oyunu hazırlarken bazı büyüleri görmezden gelmek zorundaydık, sınıf mekaniklerini değiştirmeliydik ki bu şekilde mevcut yetenekleriniz ile sınıf değiştirebilesiniz. Bunlar D&D’nin izin vermediği şeylerdi, bu mekanizma bazı alanlarda kısıtlama yaratıyor.”
“Eğer bu oyuna ruhani bir halef yapacaksak o zaman Planescape lisansını kullanır mıyız veya mekanikleri içine işlermiyiz bilmiyorum. Belki Torment’ı daha farklı hissettirecek bir şeyler yaparız.”