Makale

Efsanelerle Bir Gezinti #16

Merhaba Sihirdar’lar, bu hafta sizlere korkulan orman şampiyonlarından biri olan Zac’ten bahsedeceğim.

Kendileri favori orman şampiyonum olmakla birlikte, eğer başarılı bir oyuncuysanız veya yeterince antreman yaptıysanız, rakibiniz işkence dolu bir oyuna hazırlıklı olmalıdır. Daha fazla detay vermeden Zac’in yeteneklerinden bahsedelim.

Pasif: Zac bir yeteneğiyle rakibe her vurduğunda, kendinden bir parça bırakır; bu parçayı geri alarak Can yenileyebilir. Ölümcül hasar aldığında, Zac 4 pelte parçasına bölünür; bu parçalar tekrar birleşmeye çalışır. 8 saniye sonra sağlam kalan pelte parçası varsa, Zac kalan parçaların Can değerine bağlı olarak değişen Can miktarıyla tekrar dirilir. Sağlam kalan her pelte parçası Zac’in azami Can, Zırh ve Büyü Direnci değerlerinin belli bir yüzdesine sahiptir. Bu yeteneğin bekleme süresi 5 dakikadır.

Q: Esnek Saldırı – Zac kollarını uzatarak, yakındaki rakiplerin yavaşlamasına ve hasar görmesine yol açar. Rakiplere çarparak 70/110/150/190/230 (+50% Yetenek Gücü) Büyü Hasarı almalarına ve 2 saniyeliğine %20/25/30/35/40 yavaşlamalarına yol açar.

W: Maddenin Kararsız Hali – Zac’in vücudu patlayarak, çevresindeki rakiplere hasar verir. Zac’in bedeni infilak ederek, yakındaki rakiplere 40/55/70/85/100 Büyü Hasarı + rakibin azami Can değerinin %4/5/6/7/8 (+2% Yetenek Gücü) kadarını Büyü Hasarı olarak verir (Minyonlara ve yaratıklara karşı azami 200 hasar).

E: Elastik Sapan – Zac kollarını yere sabitleyip geri geri gider, sonra kendini öne fırlatır. Gerilerek hedef bölgeye doğru fırlar ve rakipleri savurur.Zac imlecin olduğu yöne bakar ve 0.9/1/1.1/1.2/1.3 saniye gerilir. Yeteneğin tekrar etkinleştirilmesi, Zac’in hedefe doğru fırlamasını ve isabet alan tüm rakiplerin 80/120/160/200/240 (+70% Yetenek Gücü) Büyü Hasarı almasını ve 0,5 saniye savrulmasını sağlar.Hareket ederek iptal edilebilir.

R: Hoplaya Zıplaya! – Zac havaya fırlayarak Hareket Hızı kazanır ve üç kez yere çarpar; her seferinde yakındaki rakiplerin hasar almalarına, yavaşlamalarına ve savrulmalarına yol açar. Zac 4 kez zıplayarak, rakiplerin savrulmasına ve yavaşlamasına yol açar.Her zıplama yakındaki rakiplerin 140/210/280 (+40% Yetenek Gücü) Büyü Hasarı almasına, 1 saniyeliğine savrulmasına ve 1 saniyeliğine %20 yavaşlamasına yol açar. Bir defadan fazla isabet alan rakipler yarı hasar alır ve savrulmaz. Etkinleştirildiğinde, Zac üzerindeki tüm yavaşlatma etkilerinden kurtulur ve bu süre boyunca Hareket Hızı takviyesi (%20-50) kazanır.Zac sağ tıklayarak hareket edebilir ve havadayken Maddenin Kararsız Hali’ni etkinleştirebilir.

DEVAMI DİĞER SAYFADA
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Birçok kere belirttim, herkes LoL içerisinde kendi taktiğini belirler diye. Bana göre Zac, üst koridordan uzak kalmalı ve sadece ormanda, rakibiyle bir güzel oynamalı. Özellikle yetenek gücünden dolayı da hasarını yüksek tutarsanız, hem başarılı bir tank olur, hem de hasarı üst seviyede tutarsınız.

Tavsiye edebileceğim iki farklı kabiliyet ağacı var:

Eğer daha dayanıklı olmak istiyorsanız ikinci görsel tam size göre bir dizilim ancak işin içerisine biraz da bekleme sürem azalsın diyorsanız, kesinlikle ilk görseldeki dizilim size göre. Tercih sizin, kendi adıma ne kadar dayanıklı olursam, takım arkadaşlarım da o kadar dayanır mantığıyla devam ediyorum.

Gelelim rün sayfamıza. Zac yeteneklerini her kullandığında, canından feragat eder. Bu durumda yeteneklerinizi doğru zamanda ve doğru şekillerde kullanmalısınız. Tavsiye edebileceğim rün sayfası:

Cevherler yetenek gücü, nişanlar büyü direnci, damgalar büyü nüfusu ve mühürler ise zırh. Hem hasar verip, hem de dayanıklı olmak için bu şekilde biz dizilimle, oyunlara girmeyi tercih ediyorum ancak dilerseniz cevherlerinizi bekleme süresini azaltan rünlerle de süsleyebilirsiniz.

Gank sırasında yeteneklerinizi çok doğru zamanda kullanmalısınız. Örnek olarak E yeteneğimizi kullanmaya çalışırken, pat diye bir tuşa basmak veya hareket etmek, tüm gank girişimini alt üst eder. Böyle bir durumla karşılaşmamak için dikkatli olmak gereklidir.

İşin eşya kısmına değinirsek Antik Golem’in Ruhu, Günateşi Plerini, Demir Solari’nin Broşu, Ruh Gömleği ve Warmog’un Zırhı tam bize göre, hatta bir de Randuin’in Alameti’ni alırsak, tadımızdan yenmez. Ayakkabı olarak ise Ninya Tabisi tavsiyemdir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu