Efsanelerle Bir Gezinti #4
Merhabalar sihirdarlar! Geçen hafta koridorlara göre şampiyon tiplerini incelemiştik, bu hafta ise mağazadaki eşyalara genel bir göz gezdireceğiz. Unutmayın ki altınınız olması sizi güçlü kılmaz, o altını efektif şekilde kullanabilmek önemlidir!
Oyun içerisindeki mağazaya P tuşuyla veya üssünüzdeki cübbeli sırtında eşyalar olan abimize tıklayarak ulaşabilirsiniz. Mağazaya tıkladığınızda karşınıza bir menü çıkacaktır. Bu menüde eşyalar verdikleri özellikler göre sınıflandırılmış, fiyatları ve tamamlanması için satın alınması gereken ara parçalar şematik olarak gösterilmiştir. Fakat bundan önce oynadığınız şampiyona göre değişebilen bir tavsiye edilen sekmesi vardır ki eğer şampiyonunuzu tam olarak tanımıyorsanız bu sekmedeki adımları takip etmeniz önerilir. Şimdi ise eşyaların sınıflandırmalarına bakacağız.
Mağazamızdaki ilk sekme tüm eşyalar sekmesidir. Bu sekmede oyun içerisinde kullanılabilecek tüm eşyalar dizilmiştir. Tüm eşyaların bir arada gösterilmesi sebebiyle bu sekme oyun içerisinde çok kullanışlı bir araç değildir. Ardından gelen sekme ise tek kullanımlık eşyalardır. Burada ise tek kullanımlık olan eşyalar; can iksiri, mana iksiri gibi şeyler mevcuttur. Ardından ise gelen ilk ana sekmemiz savunma sekmesidir. Burada can, zırh, büyü direnci, can yenilenmesi ve sıvışma alt sekmelerini görürüz.
Can sekmesindeki eşyalar şampiyonunuz maksimum canının artmasını sağlayan özellikler veren eşyalardan oluşmaktadır. Tank olan şampiyonlar için vazgeçilmez bir sekmedir bu zira genel olarak tanklar yüksek can değerine sahip ve yüksek dayanıklılığa sahip şampiyonlardır. Ardından gelen sekme ise zırh sekmesi, yani saldırı gücü hasarını azaltmaya yarayan zırh savunmasını sağlayan eşyalardır.
Sonrasında ise büyü hasarını azaltmaya yönelik savunma sağlayan eşyaların bulunduğu büyü direnci sekmesi mevcuttur. Genel olarak orta koridordaki oyuncuların tercih ettiği bu sekme, koridordaki savunmanızı artıracak eşyalar içermektedir. Can yenilenmesi ise azalan canınızın belirli bir süre ile dolması evresini hızlandıran, can değerinizi daha hızlı bir şekilde yükseltmenize yardımcı olan eşyalar içermektedir.
Sıvışma ise alan kontrolü dediğimiz sersemletme, yavaşlatma, zıplatma gibi hareket kabiliyetinizi sınırlayan büyülerin üzerinizdeki etki süresini azaltmaya yönelik eşyalar sağlamaktadır. Dikkat edilmesi gerekilen nokta ise sıvışma özelliği birbirleri üzerine eklenemeyen değerlerdir. Yani iki tane sıvışma eşyanız varsa bunlardan sadece en yüksek olan değer alınacaktır.
Ardından gelen ana sekme ise saldırıdır. Bu sekmede sırasıyla hasar, kritik vuruş, saldırı hızı ve can çalma vardır. Hasar şampiyonunuzun saldırı gücü ile çalışan özelliklerinin hasarını artırmaya yönelik eşyalardır. Aynı zamanda bu eşyalar düz vuruşlarınızı da artırır. Bu eşyalar saldırı gücü taşıyıcısı, safkıran ve bazı ormancılar tarafından kullanılır. Sonrasında gelen kritik sekmesi ise şampiyonunuzun düz vuruşlarındaki kritik vurma şansını artıran özelliklere sahip eşyalar içermektedir. Bu eşyalar genellikle saldırı gücü taşıyıcısı tarafından tercih edilir. Saldırı hızı sekmesinde ise şampiyonunuzun düz vuruşlarındaki bekleme süresini azaltan, yani saldırı hızınızı artıran eşyalar mevcuttur.
Bu eşyalar da yine saldırı gücü taşıyıcısı ve bazı safkıranlar tarafından alınır. Can çalma ise şampiyonunuzun düz vuruşlarındaki hasarın belirli bir oranını kendi can değerlerine eklemeleri için gerekli eşyalardır. Bu eşyalar sayesinde minyonlara, canavarlara veya rakip takım oyuncularına düz vuruş yaptıkça hasarınızın belirli bir kısmı canınıza eklenir. Saldırı gücü taşıyıcıları için elverişli olmasının yanında ormancılar için vazgeçilmez bir eşyadır.
Büyü sekmesi ise diğer bir büyük sekmedir. Burada yer alan eşyalar yetenek gücü, bekleme süresinde azalma, can emme, mana ve mana yenilenmesi olarak sınıflandırılmıştır. Yetenek gücü eşyaları şampiyonunuzun büyülerinin verdiği hasarı güçlendirir. Orta koridor oyuncuları için vazgeçilmezdir.
Bekleme süresinde azalma ise şampiyonunuzun büyülerinden sonraki soğuma sürelerini azaltır. Dikkat edilmesi gereken nokta ise %40’tan fazla bekleme süresi azaltma özelliği edinilemez. Can emme ise can çalma gibi büyülerinizin verdiği hasarın belirli yüzdelerini can değerinize eklemek için kullanılan eşyalardır.
Mana ise maksimum mana değerinizi artırmak amaçlı alınan eşyalardır. Ryze gibi mana ile hasar kazanan şampiyonların kesin uğrak yeridir. Mana yenilenmesi ise zamanla dolan mana değerinizin daha hızlı dolmasını sağlayan eşyalardan oluşan sekmemizdir. Bu sekme ise neredeyse mana kullanan bütün şampiyonlar için vazgeçilmezdir.
Son büyük sekmemiz olan hareket hızı ise iki alt sekmeden oluşur: Çizme ve diğer hareket eşyaları.
Çizmeler şampiyonunuzun hareket hızını artırmanın yanı sıra ekstra özellikler sağlayan ana eşyalardan biridir. Çizmesiz bir şampiyon takım arkadaşlarından geri kalacağı için çok kullanışlı değildir, mutlaka bir tane edinin. Çizmelerin yanı sıra bazı eşyalar hareket hızı sağlamaktadır. Bu eşyalar mevcut hareket hızınızı belirli oranlarda artırır. Hızlı hareket etmesi gerekli olan Hecarim gibi şampiyonlar için çok önemli eşyalardır bunlar.
Bu hafta eşyalara genel bir bakış attık, haftaya ise alfabetik olarak şampiyonları incelemeye başlayacağız, kaçırmamanız tavsiye edilir!