Enemy Territory: Quake Wars
Online FPS oyunu denilince aklıma ilk gelen isim Battlefield olur. İlk
Battlefield, Battlefield 2 ve Battlefield 2142’yi oynadım. 2142 halkanın zayıf
tarafı gibi dursa da, aslında pek değildi. Gelecek zamanda geçmesini bayağı
beğenmiştim. Grafikleri de güzeldi. Gel geç zaman artık Battlefield’ların
hepsine aşina oldum. Biraz daha farklı oyunlar ve farklı bir evren istiyordum.
İşte Quake Wars öyle bir vakitte bilgisayarımdaki yerini aldı. Quake evreninde
geçen online bir FPS oyunu, atmosferi ve konusu bakımından ilgimi daha önce
çekmişti. Lafı çok uzatmadan Quake Wars maceramdan kısaca bahsedeyim.
Yok et veya savun!
Quake Wars, Quake 2’den de önceki zamanda geçiyor. Aslında insanlar ve
Strogg’lar arasındaki savaşın ilk zamanları, Strogg’lar Dünya’ya saldırıyor ve
böylece büyük savaş başlıyor. Strogg olup saldıran taraf veya insan olup savunan
taraf olabiliriz. Ancak her iki ırkında dengesi eşit, birbirlerine karşı
üstünlükleri yok. Yapımcılar bu konuda baya dikkat etmişler. QW’de aynı
Battlefield, Wolfenstein gibi belli sınıflar yer alıyor. Her sınıfın kendine
ayrı bir özelliği ve teçhizatı bulunuyor. Mühendis sınıfı savunma silahları
kurabiliyor. Yıkılmış bir binayı veya köprüyü tamir edip yeniden kullanılabilir
hale getirebiliyorlar. Yine benzer örnek Medic içinde geçerli. Medic olarak
takım arkadaşlarımızın sağlıklarını yükseltip, ayrıca ölmekte olanları yeniden
canlandırabiliyoruz. Her sınıf kendi özellikleri ve amaçları doğrultusunda
hazırlanmış. Sonuçta tek bir sınıfın özelliği her şeye yetmez. Her sınıfın belli
yapabildikleri oluyor. Bu bağlamda Quake Wars’ta aslında takım oyununun ön plana
çıktığını söyleyebilirim. Takım olarak her oyuncu kendi çarkını iyi döndürdüğü
sürece, oyunu kazanmak gerçekten kolaylaşıyor.
Takım oyunuyla beraber Quake Wars’ın kendi değişik mekanikliği de
hissedilebilir. Çünkü normal olarak herkes pata küte savaşa girmiyor. Raundu
kazanmak için belli başlı amaçları sırayla yapmak geçiyor. Bu görevler nasıl
diye sorarsanız, aslında son derece kolay. Mesela en başta yıkılmış olan bir
binayı tamir edip kullanılır hale getirmek, daha sonra bu binadan yararlanarak
savunma yapmak ve ortadaki kısmı ele geçirip, son bitirici vuruşu yapmak. Bu
görevler içinde yer aldıkça belli tecrübe puanları da kazanıyoruz. Bu sadece
görevlerle sınırlı değil, artı olarak iyi derecede bir silahı kullanmak veya
aracı kullanmakla da puan kazanabiliyoruz.
Değişken mekanik ve diğer yönler
Oyunda görev yaparak ilerlerken farklı oyun modları bunu daha eğlenceli hale
getiriyor. Stopwatch modunda bir taraf saldırırken diğer taraf savunma oluyor.
Eğer Campaign oynarsanız her şey normal şekilde oynanıyor, ama birkaç harita
ardı ardına oynanıyor. Quake Wars, Multiplayer ağırlıklı bir oyun ancak
Singleplayer es geçilmemiş. Eğer isteyen olrusa Singleplayer olarak modları
oynayabilir. Botlar genel olarak fena değil, hatta bazı zamanlar gereğinden
fazla iyiler bile diyebilirim. Ama bazı zamanlar bir iki aptallıkları olmuyor
değil, yine de Singleplayer için oldukça yeterliler.Kocaman haritalar, büyük savaşlar olurda araçsız hiç olur mu? Tabii ki olmaz.
Strogg ve insanların kendilerine ait araçları var. Hepsini kullanmak ayrı ayrı
zevkli. Bazıları hafif ama hızlı olurken, bazıları ağır ama yavaş oluyor.
Özellikle en sevdiğim Storgg’ların Cyclops denilen Mech benzeri aracı oldu.
Cipler, helikopter, Tormentor gibi daha birçok araç kullanabileceklerimiz
arasında.
Grafik bakımından yapı nasıl?
Oyundaki grafikler çok hoşuma gitti. Doom 3 motoru zamanının ötesinde bir
motordu, bu yeniden kanıtlanmış oldu. Karakter modellemeleri, çevrenin çizimi
başarılı şekilde yansıtılmış. Hatta bir aralar Doom 3 motorunun geniş alanları
çizmede beceriksiz olduğu söyleniyordu. Quake 4’te bu konuda çok süper de bir iş
yapamamıştı. Ama Quake Wars’ta geniş alanları başarılı şekilde çizebiliyor.
Gerçi bu konuda yapımcıların motora olan modifiyenin de etkisini unutmamak
lazım. Unutmadan hemen ekleyeyim. Quake Wars’ta John Carmack’ın yaptığı
“Megatexture” teknolojisi de kullanılıyor. Bu sayede tek parça Texture oluyor ve
CPU’la ekran kartı üstüne normalden daha az iş binmesi sağlanıyor. Bu da yükleme
süresinin biraz daha kısalmasına ve oyunun performansında daha artışa neden
oluyor. Doom 3 grafik motoru hem optimizesi hem de Megatexture yardımıyla
sistemi boğmuyor. Su efekti, gölgelendirme, ışıklandırma ve patlamalar ekrana
güzel yansımış.
“Tormentor havadan saldırılarıyla oldukça tehlikeli”
Oyundaki sesler daha önce herhangi bir Quake oyunu oynadıysanız yabancı
gelmiyor. Normal Quake serisinde kullanılan ses efektleri, QW’de de aynen yer
almış. Ses efektleri normalde kaliteli ona laf edilemez, ama aynı sesler yerine
biraz daha farklı efektler de kullanılsa daha iyi olabilirmiş. Oyunun müzikleri
son derece güzel yapılmış. Görüntü ve ses olarak yapım hoşuma gitti.
Sonuca varıyoruz
Yalanım yok direk olarak söyleyeyim Quake Wars gerçekten kaliteli bir oyun. Ama
tavsiyem oyunun yamasını da yükleyip öyle oynamanız. Genel olarak ping durumu da
az, serverlarda pek lag derdine girmedim. Bu konuda da yapımcılara bir alkış
geliyor. Farklı bir şeyler arıyorsanız veya Quake severseniz QW’yi alıp oynayın.
Takım oyununa önem veren, grafikleri güzel, PC’de iyi bir performans sunan
kaliteli bir oyun.