Epic Mickey
Disneyland’in en sevilen karakterlerinden bir tanesi de Mickey Mouse. Sevimli
faremiz, oyunlarda başrol oynayabilecek yeteneğe ve karizmaya fazlasıyla sahip.
Bu sihirli dünyanın önemli isimlerinden Warren Spector da bunu en iyi
bilenlerden birisi olacak ki; ekibi Junction Point Studios ile birlikte yepyeni
bir Mickey Mouse yapımı üzerinde çalışıyorlar. Wii için hazırlanmakta olan Epic
Mickey, eğlenceyi destansı olarak sunmayı amaçlıyor.
Fırça darbeleri
Olaylar, Cartoon Wasteland ismi verilen ve kullanılmayan Disney öğelerinin
barındığı bir dünyada geçiyor. Bu dünya, aslında büyücü Yen Sid tarafından
yaratılmış, geçiş kapısı olarak da Mickey’in gerçek dünyada bulunduğu evin
aynası tayin edilmiştir. Mickey, bir gün merakına yenik düşerek Cartoon
Wasteland’e göz atmak ister. İçeri girer ve etrafı kolaçan ederken bir boya
kutusunu düşürür. Bu sırada Yen Sid de orada olduğunu fark eder. Daha da kötüsü
ise; bu döktüğü boyalar, Phantom Blot isminde kötü bir karakter yaratır ve
Mickey’nin kardeşi, tavşan Oswald’ı da Cartoon Wastelend’e hapseder. Artık
Mickey’nin amacı, buradan kendisiyle birlikte kardeşini ve diğer masum Disney
yaratıklarını da kurtarmaktır.
Epic Mickey, alışılagelmiş platform düzeneğini takip etmenin yanında, üzerine
RPG öğelerini de ekleyecek. Hikâye içerisinde ilerlemek için tekdüze yollar
kullanmamıza gerek yok. Görevleri istediğimiz şekillerde yerlerine
getirebilecek, kendi çözümlerimizi üretebilecek, ancak bunu yaparken neden-sonuç
ilişkilerine de dikkat etmemiz gerekecek. İşte burada RPG öğeleri devreye
giriyor. Ana ve yan görevlerimiz doğrultusunda, bizden yardım isteyen
karakterlere yardımcı olup-olmamak bizim elimizde. Yardımcı olursak, çeşitli
bonuslarla ödüllendirilecek ve saygınlık kazanacağız. Yardım etmediğimiz zaman
yolumuza istediğimiz gibi devam edebileceğiz, ancak buna göre de saygınlığımız
düşecek. Hero, Neutral ve Scrapper olmak üzere 3 tane saygınlık derecesi var ve
bize yansıtılan davranışlar, bunlara göre şekillenecek.
Mickey’nin elinde çok amaçlı fırçası olacak. Bununla birlikte, çevrede objeler
yaratabilecek ya da yok edebileceğiz. Öyle ki, daha önce yarattığımız bir nesne
ya da yaptığımız hareket, bizi boss dövüşlerine girmekten bile kurtarabilir. Bu
yüzden, aslında platform olmasına rağmen Epic Mickey sık sık bizi düşünmeye sevk
edecekmiş gibi duruyor. Emergnet Games’in Gamebryo motorunu kullanacak olan
yapım, 3 boyut ağırlıklı olarak tasarlanıyor. Yine de bazı geçişlerde kamera 2
boyutu da kullanacak ve hatta siyah beyaz film şeridi şekline bile geçebilecek.
Üçlemeye hazırlık
Warren Spector, yapımın trilogy şeklinde tasarlanacağını belirtiyor. Yani
bizleri, bunun dışında 2 tane daha Epic Mickey oyunu bekliyor olacak. Diğerleri
ne zaman gelir henüz bilinmez, ancak ilk Epic Mickey ile tanışma zamanımız Eylül
2010 olarak belirtiliyor. Junction Point Studios tarafından yapımı
gerçekleştirilen oyunun dağıtımı, Disney Interactive Studios tarafından
gerçekleştirilecek.