Oyun Ön İncelemeleri

Evolve (İlk Bakış)

İlk Left 4 Dead’in üzerinden 6 sene geçmiş, inanabiliyor musunuz? Halbuki demosunu çılgınca oynayıp oyunun hastası olduktan sonra ön-siparişi bastığımı daha dün gibi hatırlıyorum. Turtle Rock’ın kendi çapında bir proje olarak geliştirmeye başladığı oyun, Valve’ın devreye girmesiyle çığ gibi bir anda büyümüş ve Co-Op Shooter türünün kurallarını baştan yazan bir fenomen haline gelmişti. Sonrasında Turtle Rock ve Valve yollarını ayırdı ve geriye Valve’a inanılmaz getirisi olan bir marka bıraktı, orası ayrı tabii. Neden Left 4 Dead’den bahsediyorum? Çünkü Evolve’un özü Left 4 Dead’in mekaniklerinde yatıyor. Ve iddialarına bakılırsa bu sefer 2K Games ile işbirliği yapan Turtle Rock, Co-Op Shooter türünün kurallarını bir kez daha baştan yazmaya hazırlanıyor.

Evolve’un hamurunda zombiler yok tabii. Zombilerin yerini biyolojik olarak fazlasıyla gelişmiş, her daim evrim geçirmeye hazır Zerg’ümsü uzaylılar almış bu sefer. Daha da güzel olan ise uzaylıların ya da daha doğrusu haritada bulunacak tek, büyük uzaylının kontrolünün de bir oyuncuda olacak olması. L4D’in “Versus” modunun daha çok tuttuğunu farketmiş olacaklar ki, böyle bir 4v1 oynanışta karar kılmışlar. Çok da yerinde bir tercih olmuş bana kalırsa…

Şu ana kadar ilk duyurulan ve GameInformer’a da gösterilen gezegenin adı “Shear”, ancak bu gezegen oyunun hikâyesinin sadece çok ufak bir bölümünü kapsıyor olacak. Bu gezegendeki amaç uzaylı olacak kişi için bariyerleri yıkarak sivilleri öldürmek ve evriminin son noktasına ulaşmak. Uzaylıya karşı durmaya çalışan 4 kişilik avcı takımının amacıysa tahmin edeceğiniz üzere onun bariyerleri
yıkmasını ve insanları öldürmesini engellemek. Hangi taraf kendi amacına daha önce ulaşırsa o maçın galibi oluyor. Uzaylıyı oynayan oyuncu eğer 4 avcıyı da aynı anda indirebilirse maçı otomatik olarak kazanabiliyor, ancak 1 tanesi bile ayakta kalmayı başarabilirse 2 dakika içinde ölen oyuncular destek kuvvet olarak tekrar oyuna dahil oluyorlar.

Buraya kadar L4d’in mekaniklerinin neredeyse birebir olarak işlendiğini farketmişsinizdir. Ama bundan sonrasında iki oyunun arasındaki çizgi daha keskinleşiyor: Öncelikle her avcının birbirinden çok farklı rolleri var. Markov’un sınıfı “Assault” olarak geçiyor mesela. Kendini korumak için kullandığı kalkanın dışında ağır silahlarıyla verebildiği hasar ve kurduğu mayınların tahribat gücü düşman başına… Hank grubun destek elemanı ve diğerlerinin çeşitli özelliklerini belli bir süreliğine arttırma yetisine sahip.Aynı zamanda gezegenin yörüngesinden yapılacak saldırıların emrini de verebiliyor. Val grubun şifacısı. Ama şifacı olması sizi aldatmasın, takım arkadaşlarını iyileştirip diriltme gibi fonksiyonlarının yanında taşıdığı keskin nişancı tüfeğiyle gayet ölümcül de olabiliyor. Son olarak Griffin “Trapper” olarak geçiyor ve alışılmışın biraz dışında bir karakter. Kurduğu tuzaklarla uzaylıları “mobil bir arenaya” hapsedebilen Griffin, iyi oynandığında düşmanına hayatı dar edebilecek bir karakter gibi gözüküyor.

Avcılar tarafı böyleyken uzaylıyı oynayacak olan oyuncunun eli de armut toplamıyor tabii. Oyunun adının “Evolve” olduğunu unutmadınız, değil mi? Uzaylının asıl olayı evrim geçirebilmek. Bunu da oyunun haritalarında bolca bulunacak olan vahşi yaşamı mideye indirip güçlerini kendine katarak yapıyor. Bu sayede de avcı takımı uzaylıyla yolları kesişene kadar onun ne tür bir evrim geçirdiğini bilmeden ilerlemek zorunda kalıyor. Yine GameInformer’a verilen örnek evrimlerden biri olan “Goliath” maymun, yılan ve uzaylı hibridi bir yaratık ve son formunda yaklaşık 9 metre boyunda. Yetenekleri arasındaysa yumrukladığı insanların içini dışına çıkartmak, duvarlara tırmanmak gibi şeyler var. Üstüne bir de evrilip seviye atladıkça kendi seçeceği bazı özellikler kazanabiliyor. Eh, doğal olarak her gücün bir de bedeli var, Goliath’ın bu gücünün bedeli de etraftaki vahşi hayatı yiyip gelişecek seviyeye gelince kozaya girmek zorunda kalmak. Eğer bu nispeten savunmasız kaldığı noktada yolu avcılarla kesişirse Goliath’ın çekeceği var demektir. Ama yok, o kozadan bir çıkmayı başarırsa… 9 metre boyunda olduğunu bir kez daha hatırlatmak istiyorum bu noktada. Tabii illa ki 9 metrelik bir yıkım makinesi olmaya gerek yok. Yapımcıların söylediğine göre yemyeşil ormanlarda etrafına uyum sağlayan, sessizce hareket edip avını kapan ve ortadan kaybolan bir yaratık olmak da mümkün. Ancak yerinizi belli etmek istemiyorsanız gerçekten de sessizce ve dikkatli hareket etmeniz gerekecek çünkü koşmak yerde ayak izleri bırakmanıza sebep olacak, öldürdüğünüz hayvanların leşlerinin başına leş kuşları
toplanacak ve yaptığınız her ses doğal hayatı öyle ya da böyle etkileyecek. (Bunu akıllıca kullanarak tehlikeli hayvanları avcıların üzerine salmak muhtemelen bayağı popüler olacak)

Önümüzdeki günlerde bildiklerimize yenileri eklenecek olsa da ilk bakışta Evolve ile ilgili bildiklerimiz bunlar. Şu an için duyduklarımıza bakılırsa, Turtle Rock L4D’den gelen tüm tecrübesini bu oyuna dökerek yeni bir şaheser yaratacak gibi gözüküyor. Yanılıp yanılmayacağımızı zaman gösterecek. Ama örümcek hislerim bana Turtle Rock’ın doğru yolda ilerlediğini söylüyor…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu