Fable 2
“Yazı için Remzi Tuntaş’a teşekkür ederiz.”
Geçmişten bugüne alışılmadık fikirleriyle, bambaşka oyun projelerinin başında
bulunan Peter Molyneux, Lionhead firmasıyla son olarak 2005 yılında hit oyunları
Fable’ı piyasaya çıkartmıştı. Oyun ilk olarak Xbox platformunda, ardından PC’ler
için servis edilmişti. Yapım bir karakteri çocukluğundan başlayıp yaşlılığına
kadar oynamamıza, evlenmemize ve daha birçok (Oyunlara göre) sıra dışı unsur ile
buluşmamıza fırsat veriyordu. İsmi gibi masalsı anlatımıyla da dikkatleri
üzerine çekmeyi başarmıştı. Sunumu, aksiyonu bol oynanışı, iyi ve kötü
arasındaki seçimleriyle belki de bir klasik yaratmışlardı.
Kimilerine göre oyun dahisi olarak adlandırılan Peter Molyneux ve ekibi Lionhead,
Fable 2 için çalışıyor. Lionhead, Xbox 360 platformu için geliştirdiği projeyi;
E3 2006 ve 2007 ayrıca GC – 2007 fuarlarında tanıtma fırsatı buldu. Yapımcılar
İlk olarak yayımladıkları bir videoyla, ikinci oyunda da masalsı havanın
süreceğinin sinyallerini verdi. İlerleyen zamanla birlikte Fable 2’deki
yenilikleri de açığa çıkmaya başladı. “Xbox 360’a özel” olarak duyurulan oyunla
ilgili yeniliklere bir göz atalım.
Önemli bir değişim ve yeni sorumluluklar
İlk göze çarpan değişim karakter seçimlerinde yer alacak. Fable’da yalnızca
erkek kahraman yönetirken, artık kadın karakter de yönetebiliyoruz. Evlilik
olayında da köklü bir değişim mevcut. İlk oyunda evlilik mümkündü; ama
yaptığımız evlilik sonucunda çocuk yapamıyorduk. Fable 2’de ise karakterimiz
çocuk yapma yetisine sahip olacak. Kahramanımızın çocuğu olması, sorumlulukların
da artacağı anlamına geliyor. Yani sık sık evimize uğracağız, karımız (veya
kocamız) ile ilgileneceğiz, çocuğumuzla oyunlar oynayacağız. Fable’da zaman
gerçek olarak ilerlediğinden, yıllar geçtikçe çocuğumuz da büyüyecek ve edinilen
bilgilere göre; iyi veya kötü, hangi yolu seçmiş olursak olalım, her zaman bizim
yanımızda olacak. Kısacası artık kahramanın büyük sorumlulukları var ve onca
savaşın içinde eve uğramak zorundayız.
Yeni bir dost
Molyneux’un yeni bir sürprizi daha var: Çocukluğumuzdan büyüklüğümüze, kısacası
oyunun büyük bir kısmında bir köpeğimiz olacak. Köpeği biz daha çocukken
edineceğiz ve o da bizim gibi yaşlanacak. Peter Molyneux’un GC 2007’deki sunumu,
bu sürprizi açığa çıkartmakla kalmadı; kahraman ve köpek arasındaki ilişkinin
ayrıntılarını da öğrenmemizi sağladı.Köpeğimiz kimi zaman bizden önde giderek tehlikeleri araştıracak. Eğer tehlikeli bir durum söz konusu ise, havlamalar
eşliğinde bize işaret edecek. O da bizim gibi düşmanlarımıza saldıracak. Olayı
biraz daha açarsak; biz bir düşmana odaklanmış halde dövüşürken, yoldaşımız da
bizi en çok tehdit edebilecek, en büyük zararı verebilecek olan düşmana
saldırıyor. Karşısındakine göre güçsüz de olsa, ölüm pahasına bizi koruyor. Bu
durumda akıllara köpeğin “Güçlü veya güçsüz” düşmanlar karşısında alacağı
yaralar ve ölüp ölmeyeceği soruları geliyor. Köpeğimiz, biz nasıl çatışmalar
esnasında yara alıyorsak, vücudumuzun çeşitli yerlerinde kalıcı izler kalıyorsa;
aynı şekilde zarar görecek.
Karakterimizle iyilik veya kötülük yolunda ilerlerken, görünümümüz de buna
paralel olarak betimlenirken, köpeğimizin de görünümü aynı şekilde değişecek.
Yani biz iyiysek köpeğimizin de uysal ve sevimli bir görünümü olacak. Şayet kötü
isek, köpeğimiz de bir o kadar ürkütücü ve vahşi görünüme bürünecek. Molyneux,
oyunda yüklü bir sürenin ailemizin yanında geçeceğini söylüyor. Kısacası nasıl
bir karakter olursak olalım, Fable’ı diğer rol yapma oyunlarından ayıran bu
güzel ve bir o kadar da alışılmadık öğelerden yararlanacağız. Görünen o ki,
bundan da keyif alacağız.
Fable 2, ilkinden yaklaşık 500 yıl sonra geçiyor. Masal dünyasında da teknoloji
geri kalmıyor ve ilerlemekte. Birinci oyunda karşımıza çıkan düşmanlarla ve
çeşitli yaratıklarla yine karşılaşacağız. Ama artık uzaktan atış yapan
birilerinden de korkmamız gerekiyor. Onlar kim mi? Tüfekli düşmanlar! Evet, yeni
oyunda silah yelpazesi de bir hayli genişledi. Artık ateşli silahlara da sahip
olabileceğiz. Tabii ki karşılık olarak düşmanlarımız da bunu kullanabilecek.
Artık haydutlarla dolu ormanın içinde ilerlerken veya herhangi bir düşman
inindeyken daha dikkatli olmamız gerekiyor
Dövüş sisteminde de yapılan gelişmelere hazır olmalıyız. Fable 2’de savaş
esnasında Xbox 360 Gamepad’nin 3 düğmesini kullanacağız. Bir tanesi ateşli
silahlar, bir tanesi büyülü ve son olarak yakın silahlar için olmak üzere, üç
ayrı seçeneğimiz olacak. Kontrollerin başarılı olup olmadığına ancak yapımı
oynayınca karar verebiliriz.
Bekleyiş sürüyor
Fable 2, oyunlarda daha önce denemediğimiz, yapmadığımız birçok şeyi bize
yaşatmak adına geliyor. Oyunun çıkış tarihi henüz tam olarak belli değil.
2008’in son çeyreğinde çıkması kuvvetli bir ihtimal. Xbox 360 sahipleri için
kaçırılmaz bir fırsat. Heyecanla bekliyoruz.