Fahrenheit

Yazı için Yusuf Küçük’e teşekkür ederiz.

2009’un Ocak ayındayız. New York sokaklarında dondurucu bir soğuk var. Şehir,
bu zamana kadar görülmemiş, bir soğuk havanın etkisi altında. Doc’s Diner’da,
sıradan bir gece gibi gözükmekle birlikte, restoranın tuvaletinde garip şeyler
oluyor. Bir adam bilinçsizce, klozet kabininde, bileklerine bıçakla garip
şekiller kazıyor, sonra transa geçiyor ve elindeki bıçakla lavaboda ellerini
yıkamakta olan John Winston’ı öldürüyor. Arada görülen hayallerde, küçük kız
çocuğunun bakışları hüzünlü…


Atari firmasının yayınladığı Fahrenheit, işte böyle bir hikaye ile başlıyor.
Yapım macera türünde, fakat klasik macera oyunlarından çabucak ayrılıyor.
Kendine özgü sinematik hikaye gelişimi, özgün kontrolleri, genel atmosferi bu
ayırımın en bariz özellikleri. Quanticdream’ın yapımcılığını yaptığı Fahrenheit,
Amerika’da Indigo Prophecy adıyla piyasaya çıkmış. Oyunun PC versiyonu için
1.1 yaması da mevcut.

Fahrenheit’ta 4 farklı karakteri yönlendireceğiz;

Lucas Kane: Ana karakterimiz. Bilişim sektöründe çalışıyor, rahip
abisinden başka kimsesi yok. Wishita doğumlu ve 31 yaşında (1978 doğumlu ve
hikaye 2009’da geçiyor).
Marcus Kane: Lucas’ın abisi, rahip. 37 yaşında.
Carla Valenti: New York Polis Departmanı’nda dedektif. Brooklyn’de
doğmuş. 27 yaşında.
Tyler Miles: Carla’nın New York Polis Departmanı’ndaki ortağı. Sam adında 23 yaşında bir sevgilisi var.

Oyunun tam çözümüne başlamadan önce, Fahrenheit’ın kendine özgün kontrolleri
üzerinde durmak gerekiyor.

Kontroller (PC versiyonu için)

Oyunda kontroller için fare ve klavye kullanılıyor.

Fare: Fare ile kontroller oldukça özgün ve başarılı. Kullanımı kolay,
sadece mantığını kavramak gerekiyor. Bir nesne ile etkileşime girebileceğimizi
belirten sembolleri, ekranın üst köşesinde göreceğiz

Nesneyi tarif eden ve etkileşim için fareyi nasıl kullanmamız gerektiğini
gösteren, iki tane sembol var.
Örneğin, bir kapının yanındayız, üst ekranda kapı sembolü ve yanında bir elipsin
içinde, düz bir çizgi üzerinde, yukarı doğru kayan ışık hüzmesi var. Bu durumda
farenin sol tuşuna basılı tutup, düz bir şekilde yukarı doğru kaydırarak, kapıyı
açabileceğiz. Eğer ışık huzmesi yukarı değil de; aşağı doğru kayıyorsa fareyi
aşağı, sola kayıyorsa sola, sağa kayıyorsa sağa sürüklemeliyiz. Eğer sembol
gibiyse, fareyi sembolün şeklinde hareket ettirmeliyiz. Sol tuşa bastığınızda
kırmızı bir nokta çıkacak, bu nokta yardımı ile hareketi düzgün yaptığınızdan
emin olabilirsiniz.

Hareket alanımızda birden fazla etkileşeceğimiz nesne varsa, üst ekranda
bunların hepsi görülür. Nesne sembolünün yanındaki elipsin içindeki ışık hüzmesi
nasıl hareket ediyorsa, fare ile o hareketi yaparak ilgili nesne ile
etkinleşebiliriz. Mesela fareyi sola sürürlersek, soldaki musluğu, sağa
sürüklersek sağdaki musluğu açarız. Yukarı sürüklediğimizde ise aynada kendimize
bakabiliriz.

Sol tuşuna basılı tutup döndürürsek, çevreyi kontrol edebiliriz, sağ tuş ile de
karakter etrafında 360 derecelik bir görüş açısı elde etmek mümkün. Sol ve sağ
tuşa birlikte basarsanız karakter ileri doğru yürür, beraberinde Shift’e
basarsanız koşar. Yürürken sağa sola döndürmek için fareyi istenilen yöne doğru
çevirmeniz gerekir.Klavye: Ana menüden, Options/Control Setting kısmına gelirsek, First ve
Second Bar tuş gruplarını göreceğiz. First Bar tuş grubu aynı zamanda
karakterlerimizi yönlendireceğimiz tuşlar. Aksiyon sahnelerinde kolaylık olması
açısından bu tuş gruplarını kendinize göre ayarlayınız (Örneğin, birinci grubu
A, D, W, S; ikinci grubu ise numlock tuş grubundan 4, 6, 8, 5 olarak ayarlayın
(laptop kullananlar ikinci grubu yön tuşları olarak ayarlarsa, daha rahat
ederler).

İkili Aksiyon:
Aksiyon sembolleri çıktığında yukarıda ayarladığımız, iki
ayrı tuş grubunu kullanacağız demektir. Bu semboller görüntüye gelmeden “Get
Ready” yazısı ekranda belirir. Daha sonra bazı renkler parlak halde yanar. Kısa
sürede, o renklerin karşılığındaki tuşlara basmamız gerekmektedir. Zaman
dolmadan, tuşlara doğru şekilde bastığımızda bip sesi duyacağız ve ekranda
“Great” yazacak. Başarısız olursak “Failed” yazısını göreceğiz.

Aksiyon: Belli yerlerde aksiyona gireceksiniz. Bunu da kendinize göre
ayarlı olan sağ ve sol tuşları ile yapacaksınız. Yukarda W, A, S, D olarak
ayarlandığını farz edelim. Gerekli olan yerde aksiyon bitene kadar, sağ ve sol
yön tuşlarına (A + D) hızlı bir şekilde sıralı olarak basın. Böylece etkileşime
girdiğiniz olayı yapacak ve tamamlayacaksınız.

Korku Denge Barı: Oyunun bazı bölümlerinde yönlendirdiğiniz karakterin
korku dengesini sağlamak durumundasınız. Bunun için sağ ve sol yön tuşlarını (A
ve D) kullanacaksınız. Ortadaki beyaz çubuk, sola-sağa yöneldiğinde sağ-sol yön
tuşlarını dengeli bir şekilde kullanarak beyaz çubuğu, barın kenarlarından uzak
tutmalısınız. Korku Denge Barı’nı kullanırken, karakterinizi fare ile
yönlendiriniz. (Yukarıda, fare bölümünün son kısmında anlatıldığı üzere,
farenin sol-sağ tuşlarına birlikte basarsanız karakter yürür, fareyi sağa-sola
döndürerek yön verebilirsiniz.)

Moral (Mental) Durum Barı: Fahrenheit’ın özgün özelliklerinden bir tanesi
de karakterlerin, moral durumlarının oyun içinde etkili olması. Moral durumu sıfırlanan karakterin, hikayesi sonlanıyor. Bu sebeple yeri
geldiğinde ekranın sağ alt köşesinde, moral (Mental) barını göreceksiniz. Kötü
bir şeyler olunca, sevimsiz haberler alınca, yanlış bir şeyler yaparsanız vs…
bu barın göstergeleri düşecek. Senaryoda doğru adımlar attığınızda, bir şeyler
yiyip içtiğinizde, müzik dinlediğinizde, yoyo oynadığınızda vs… karakterin
morali yükselecek
Moral barını, oyun içerisinde numlock3 tuşunu kullanarak istediğiniz anda
görüntüleyebilirsiniz. Tam çözümü anlatırken “moraliniz düşecek” veya “moraliniz
yükselecek” gibi tabirlerle karşılaştığınızda, bu barın göstergelerinin
düşüp-yükseldiğini belirtiyor olacak.

Karakter Değiştirme:
Oyunun bazı bölümlerinde yönlendireceğiniz karakterleri
değiştirmeniz gerekecek. Ekranın sağ üst köşesinde diğer karakterin resmini
göreceksiniz. Enter tuşuna basarsanız, yönlendirdiğiniz karakteri değiştirmiş
olursunuz.

Zaman Çubuğu: Bazı bölümlerde zamana karşı oynayacaksınız. Sol tarafta bir saat
sembolü olan bir çubuk, azaldıkça elinizi çabuk tutmalısınız.

Can Çubuğu: Can Çubuğu, ekranın sol üst köşesinde sıralı küçük daireler
şeklinde görülecek Dairelerin kaç tanesinin içi beyaz ise o kadar can olduğunu
gösteriyor.

Kayıt İkonu: Sağ üst köşede bulunan diğer bir ikon.

Şüphe Barı: Muhtemelen karşınızda polisin olduğu bazı sahnelerde, bu barı
ekranın sol alt köşesinde göreceksiniz. Şüpheli hareketlerden ve konuşmalardan
kaçınmalısınız. Çünkü bar, dolarsa hikaye sona erer.

Diyaloglar: Birisi ile diyalog kurulacağı zaman, üst ekranda diyalog konuları ve
hemen altında zaman barı bulunuyor. Zaman dolmadan bir diyalog seçmeliyiz, yoksa
bu işi karakter otomatik olarak yapacak ve seçimleri her zaman doğru
olmayabilir.Bazı konuşmalar oyunun sonunu etkileyebiliyor. Tam çözümde bu
diyaloglardan belirtilecektir. Bunun dışında ise, klasik macera oyunlarından farklı olarak çeşitli şekillerde sonuca gidebilirsiniz. Tam çözüm sırasında kritik yerler belirtilecek.

Tam Çözüm

Doc’s Diner

Lucas, cinayetten hemen sonra kendine geliyor. Yaşadıkları bir kabus gibi, ama
rüyada değil. Bir cesetle baş başa. Morali oldukça bozuluyor (Moral barı hızla
düştü). Cesedi bir an önce ortadan kaldırması gerekmekte, çünkü birilerinin
özellikle de Doc’s Diner’daki polisin tuvalete gelmesi an meselesi. Cesede
yaklaşın ve fareyi kullanarak kucaklayın. Sağ ve sol yön tuşlarına (A ve D)
sıralı ve hızlı şekilde basarak cesedi klozet kabinine taşıyın. Fareyi
kullanarak cesedi, klozetin üzerine bırakın.
Yerdeki bıçağı alın. Lucas, bıçağı sakladı. Pencerenin altındaki fırçayı
kullanarak yerdeki kan izlerini temizleyin. Fırçayı yerine bırakın. Lavaboya
gidip, sağdaki muslukta (soldaki bozuk) ellerinizi yıkayıp, kurutun. Tuvaletten
çıkın ve masanıza doğru yürüyün (sağdan ikinci). Hesaba bakıp, ödemeyi yapın ($
sembolü). Doc’s Diner’dan ayrılın. New York karlar altında, dondurucu bir soğuk
var. Fazla oyalanmadan sağa tarafta, yolun karşısındaki taksiyi (veya metroyu)
kullanarak olay yerinden uzaklaşın.

Doc’s Diner – 27/01 01:12 AM

Carla ve Tyler cinayeti araştırmakla görevlendirilmişler. Olay yerine
geliyorlar. İlk önce Carla’yı yönetiyoruz. Doc’s Diner’a girin. Martin ile
konuşun. Martin, olay hakkında bildiklerini anlatacak.
Şüphelinin yani Lucas’ın masasına doğru yanaşın, masanın altındaki
Shakespeare’ın The Tempest kitabını bulacaksınız. Hesap fişini ve masayı
inceleyin delilleri sağ tarafta bekleyen polis memurlarına bildirin. İlerdeki
masada oturan Bayan Kate Morrison’un karşısına oturun. Olay hakkında sorular
sorduğunuzda şüphelinin ve maktulün tuvalete gittiğini görmediğini, ama
şüphelinin yüzünün temiz olduğunu, herhangi bir anormallik hissetmediğini
anlatacak. Bayan Kate, sonrasında polis departmanına gelerek, daha kapsamlı bir
araştırma yapmak üzere, Martin’in nezaretinde, Doc’s Diner’dan ayrılacak.
Masadan kalkıp, tuvalete ilerleyin. Maktulü ve süpürgeyi inceleyin. Soldaki
klozet kabinine girip yerdeki kan izlerini inceleyin. Bu noktada yönetimi
Tyler’a geçirin. Lavabodaki kanları, çöp kutusunu ve maktulü inceleyin. Sağdaki
klozet kabinine girip, sifona basın. Metalik bir ses duyacaksınız ve üst ekranda
bıçak sembolü çıkacak. Cinayet aleti bulundu, bıçağı alın. Cinayet mahallinde
işimiz bitti. Kenarda bekleyen iki polisle olayın analizini yapın. Tuvaletin yan
tarafındaki acil çıkış kapısını kullanarak Doc’s Diner’ın arka tarafına gidin.
Yerde yatan ayyaşa herhangi bir şey görüp görmediğini sorun. Olumlu cevap
alamayacağız. Ama sanki ayyaş bir şeyler biliyor. Acil çıkış kapısı sadece
içeriden açıldığı için restorana dönmek için ana girişi kullanmalıyız.
Şüphelinin masasını inceleyebilirsiniz, tuvaletin karşısındaki telefondan Sam’i
arayıp veya tezgahın arkasına geçip kahve içerek Tyler’a moral
depolayabilirsiniz. Carla’yı kullanarak da ayyaş ile konuşmayı deneyebilirsiniz.
Ama ayyaş yine pek aldırış etmeyecek. Tyler’la konuşup buradan ayrılma vaktinin
geldiğini söyleyin, arabaya binin.

Lucas Kane – Apartment – 27/01 07:52 AM

Lucas, apartman dairesinde uyanıyor. Yatağı ve kolları kan içinde. Kolunda dün
gece Doc’s Diner’ın tuvaletinde bıçakla kazıdığı garip şekiller var. Yataktan
kalkın. Lucas’ın başı dönecek. Komodinin üzerindeki ilaçtan alabilirsiniz.
Yatağın üzerini örterek, kanları gizleyin. Yatak odasından çıkın. Telefon
çalarsa, cevap verip Markus ile konuşun. Salondaki kolonun kenarında duran kanlı
gömleği alıp, banyodaki çamaşır makinesine atın. Tuvalet ihtiyacınızı görüp, bir
duş alın. Aynalı dolabı açarak, kollarınızı sargı bezi ile sarın. Salona geçip,
mutfaktan süt, lavabodan su içebilirsiniz. Mutfak dolaplarını karıştırıp bonus
kartı alın. Televizyon seyreder, gazete okusanız, dünkü cinayet haberleri
yüzünden Lucas’ın morali bozulacak.Televizyonun arkasındaki müzik setini açarak
müzik dinleyip, moral takviyesi yapın (Müzik setinin arayüzünden çıkmak için
backspace tuşunu kullanın). Yatak odasındaki giysi dolabını kullanarak giyinmeyi
unutmayın. Siz bunlarla uğraşırken, kapınıza polis gelecek. Zaman dolmadan
kapıyı açmalıyız, ancak kapı kilitli. Anahtar salondaki ahşap masanın üzerinde
duruyor. Polisin şüphesini çekmeyecek şekilde konuşun. Daireye bakmak isteyecek,
itiraz etmeyin. Sol alt köşedeki şüphe barı, polis sizden şüphelendikçe dolacak.
Ama şüphe çekecek delilleri ortadan kaldırdığımız için, bir şey bulamayacak ve
gidecek. Lucas’ın da parkta Markus ile buluşmak üzere daireden ayrılması
gerekiyor.

Lucas Kane – The Park – 27/01 09:04 AM

Markus, parkın ortasındaki heykelin yanında kardeşini bekliyor. Yanına gidin.
İki kardeş hasret gideriyorlar. İki yıldır görüşmüyorlarmış. Lucas dün geceki
olayları anlatıyor, Markus duyduklarına inanamıyor. Şaşırmış durumda. Olayı
anlamak ve yardım etmek için çeşitli sorular soracak, soruları biz seçiyoruz.
Lucas yardım isteyecek, ama Markus’un polisten ve psikiyatrik destek önerisinden
fazla bir yardımı olamıyor. Sadece cebinden bir haç kolye çıkartıp kardeşine
uzatıyor. Kolyeyi alın, böylece bir can kazanacaksınız. Lucas, parktan
ayrılırken zihninde bir çocuğun göle düştüğünü görüyor ve birazdan gerçekten de
gördükleri doğru çıkıyor. Aksilik, dün gece Doc’s Diner’daki poliste (Martin)
parkta. Martin’in dikkatini çekme pahasına çocuğu kurtarmalısınız. Zaman çubuğu
çalışmaya başladı, fazla vaktimiz yok. Koşarak suya atlayın, aksiyon tuşlarını
kullanarak (A,D) çocuğu sudan çıkartın. Çocuk baygın durumda, yanına yanaşın ve
kalbini dinleyin. Halen yaşıyor, ona suni teneffüs yapmalısınız. Bu noktada
Lucas 1,2,3 saydıktan sonra, üst ekranda da gözüktüğü gibi fareyi aşağı
kaydırmalısınız. Üç dört suni teneffüsten sonra çocuk kendine gelecek. Bu arada
Martin, Lucas ile göz göze gelecek ama sessiz kalacak.

Carla Valanti – Police Station – 27/01 09:04 AM

Polis istasyonunda Carla’yı yönetiyoruz. X-rayleri geçtikten sonra sağ tarafa
yönelip bonus kartı alın. Daha sonra merdivenlerden üst kata çıkın. Ofisiniz tam
karşıda, ofise girmek üzere iken Jeffry, Tyler’dan alacağı için sizden yardım
isteyecek, başınızdan savın. Garret (Cinayet sonrası Doc’s Diner’da delilleri
toplayan polislerden bir tanesi) yanınızdan geçerken test sonuçlarını aldığını
söyleyecek. Ofisinize girin. Su içip, yoyo oynayarak moral depolayın. Masanıza
oturun, çekmeceden bonus kartı alın. Mail’lerinize bakın. Tyler’ı arayıp
geciktiğini hatırlatın. Masadan kalkın.
Yönetimi Tyler’a geçirin. Yataktan kalkıp, banyoya gidin. Klozetin yanındaki
bonus kartı alın, tuvalet ihtiyacınızı görüp duş alın. Yatak odasındaki, giysi
dolabından giyinin. Salona geçin, tezgahın üzerindeki kupaya uzanın. Sam’in canı
sıkkın. Sakince konuşup kabanınızı giyin. Sam’i öpüp, ayrılın.
Ofisinize girin. Jeffry’e fazla aldırmayın. Carla ile kısa bir görüşmeden sonra
Carla, Gerret’in yanına gidecek. Kabanınızı çıkartın, masanıza oturmadan biraz
basket topu ile oynayın. Mail’lerinize bakın. Daha sonra Carla’nın yanına gidip,
delillerin analizini yapın.

Lucas Kane – Naser&Jones Bank – 27/01 03:34 PM

Lucas’ı çalıştığı bankanın tuvaletinde, kusarken buluyoruz. Klozet kabininden
çıkın, ellerinizi yıkayın, aynada görünen bonus kartı alın. Tuvaletten çıkın.
Ekranın sol üst köşesinde küçük bir harita var. Mavi nokta şu an Lucas’ın
bulunduğu yer, kırmızı nokta ofisi. Ofise gitmeden önce, diğer kabin ofislerdeki
iki bonus kartı alın. Ofisinize gelip, masanıza oturun. İş arkadaşınızla
sevimsiz bir konuşmadan sonra ikili aksiyon tuş gruplarını kullanıp, tuşlara
doğru basarsanız, arkadaşınız zihnini okuyacaksınız ve moraliniz bozulacak.
Sağdaki çekmeceden haç kolyeyi alıp, can kazanın. Bilgisayara baktığınızda ise
katil yazısını göreceksiniz. Tiffany arayacak, randevu verin. Get Ready yazısı
çıktığında, ikili aksiyon tuş gruplarını kullanarak, başarılı olursanız,
zihninizde yeni bir görüntü göreceksiniz. Arkadaşınız kahveyi döküyor. Birazdan
bu sahne gerçek olacak. Telefona bakmak isterken kahveyi döküyor. Arıza
bildirimi için telefon geliyor. Arızaya bakmak üzere yerinizden kalkıp, kabin
ofislerin olduğu alana gidin. Küçük haritada, kabinin yeri belli. Lucas, oraya
yaklaşmışken bir hayal daha görecek.Lucas, bilgisayarı tamir etmek istediğinde
ofisin her tarafını garip böceklerin saracak. Uzun bir aksiyon sahnesi başlıyor.
Yapmanız gereken doğru renklere karşılık gelen tuşlara, zamanında basmak. Bölüm
sonunda iş arkadaşları Lucas’ı, bu kabustan kurtaracak.

Carla Valenti – Montuary – 27/01 03:04 PM

Otopsideyiz. İkili aksiyonları doğru bir şekilde gerçekleştirirseniz, Carla
cinayet anlarını zihninde canlandırabilecek. Bu durum moralini de yükseltecek.
Otopsiyi yapan doktor, tek tek gözlemlerini aktaracak. Ayrıca 1990larda da buna
benzer bir cinayet vakasını incelemiş.

Tyler Miles – Police Station – 27/01 03:04 PM

Tyler, Bayan Kate’den şüphelinin robot resmini çizmesini istiyor(bundan sonrası
size ve hafızanıza kalmış). Arayüzü kullanarak robot resmi çizin ve enter’a
basın.

Lucas Apartment – 27/01 09:04 PM

Lucas’ın dairesindeyiz. Lucas, derin düşünceler içerinde. Kalkın, hoparlörü
açıp, biraz gitar çalın.Kum torbası ile antreman yapın. Tuşları doğru
kullanırsanız, Lucas’ın morali yükselecek. Ayrıca bir şeyler farklı gibi, Lucas
kendini oldukça güçlü ve hızlı hissediyor. Mutfak tezgahına gidip, dolaplara
bakın. Bonus kartı göreceksiniz. Buzdolabından süt içebilir, tuvalete gidebilir,
müzik dinleyebilir veya mail’lerinize bakabilirsiniz. Yatak odasındaki hap ile
içkiyi birlikte kullanırsanız sonu iyi olmuyor. Bu arada paketlerini almak için
Tiffany gelecek. İçecek bir şeyler ikram edin. İçki mutfak tezgahın altında.
Tiffany’nin iki küçük paketi var. Biri yatak odasında bilgisayarın yanında,
diğeri telefonun yanında bulunuyor. Tiffany ile nazikçe konuşun, öpmek isteyin,
son anda Tiffany geri çekilecek, kolilerini alıp gidecek. Lucas’ın morali
bozuluyor. Biraz uyursa kendine gelebilir. Ama uyuyunca garip şeyler olacak.
Yataktan kalkın. Açık olan dış kapıyı kapamak için gittiğinizde, apartmanın
holünde Doc’s Diner’da, Lucas’ın hayalinde gördüğü küçük kızı göreceksiniz.
Lucas kabustan uyanacak, aklını kaçırmak üzere.

Lucas Kane – The Cemetery – 28/01 08:12 AM

Mezarlıktayız. Düz ilerleyin, yol sağa dönecek. Buradan sonra ilk sağa girip
bonus kartı alın. Yürürken fare ile bakış açısını değiştirirseniz yön bulmanız
oldukça kolaylaşacaktır. İkinci sağa girin. Markus, anne-babanızın mezarının
yanında. Çiçeği mezara bırakın. Lucas, çocukluğuna gidiyor. Abisi ve arkadaşları
askeri bir hangarda oyun oynamak için Lucas’ı çağırıyor. Lucas, gitmek
istemiyor. Fakat birazdan Lucas zihninde, arkadaşlarının başına kötü bir şey
geleceğini görüyor. Lucas’ın geleceği gördüğü sahnede “Get Ready” yazısından
sonra doğru tuşlara basarsanız, arkadaşlarınızı uyarmak için askerlere
görünmeden hangara nasıl gideceğinize dair ipucu edinebilirsiniz. Lucas,
arkadaşlarını kurtarmalı, ekranın sağ üst tarafında bir harita çıkacak
(Haritanın altında yazan tuş ile haritayı büyütebilirsiniz). Haritada Lucas
yeşil, askerler mavi, hedef hangar kırmızı ile işaretli.
Düz ilerleyin. Tel örgülerin en sağında balık ağı gibi olan yere gelin. Tellere
tırmanın. Bu bölüm biraz el alışkanlığı gerektiriyor. Tel örgüden indikten sonra
sol tarafa kayaların olduğu alana gidin. Kayanın hemen köşesinden askerlere
görünmeden, yüzünüzü karşı taraftaki tel örgülere dönün. Karşıdaki tel örgülerin
dibinde bir kaya parçası daha göreceksiniz. Dikkatlice, onun yanına gidin. Tel
örgülerin kayaya bakan kısmında, kesik bir yer var. Buradan içeri girin. Üzeri
örtülü kasaların ikincisinin sağına gelin, 4B hangarı karşınızda ama kapısında
nöbetçi var. Birazdan bir kamyon geçecek, o kamyonun arkasında saklanarak biraz
yürüyün. Sonra 4B hangarının arka tarafına doğru gitmek üzere düz ilerleyin.
Hangarın arka tarafında bir çatlak var. Buradaki tahtayı kaldırıp, hangara
girin. Markus’a tehlikeyi bildirince, o hemen kaçacak. Diğer çocuklar hala
tehlikede. Fazla vaktimiz yok, zaman aleyhimize işliyor. Tahta merdivenli
yerdeki asma kata çıkın. En sonda saklanan çocuğun hangardan çıkmasını sağlayın.
Aşağı inip, merdivenlerin hemen karşısındaki uçak gövdesinin arkasına gelin.
Burada saklanmış olan çocuğu göreceksiniz. Size pek aldırış etmeyecek. Yalan
söylemelisiniz (Diyaloglardan “Lie” seçeneği). Annesinin onu aradığını sanıp,
hızla hangardan çıkacak. Lucas da sürenin bitimine doğru kendini dışarı atacak.
Markus, onu bu anıdan şimdiki zaman döndürecek ve bir adres verecek.Carla Valenti – Tyler Miles Gymnasium – 28/01 08:12 AM

Carla ve Tyler’ı sıra ile yönetip biraz antreman yapmalarını sağlayın. Müziği
açmayı ve salonun diğer köşesindeki bonus kartı almayı unutmayın. Daha sonra
ringde, arkadaşça bir maç yapın.

Carla Valenti – Police Station – 28/01 03:38 PM

Carla ve Tyler, şeflerinin yanında cinayeti değerlendiriyor. Elde ettiğimiz
delillere bakacak olursak cinayet mistik bir inanış için yapılmış gibi duruyor.
1990’larda da benzer bir cinayet işlenmişti. Carla bu cinayeti incelemek üzere
arşiv odasına iniyor. Sol taraftaki bonus kartı alın. Demir parmaklıklara doğru
ilerleyin. Hemen sağdaki ışığı yakıp, kapıdan içeri girin. Korku barı ile
karşılaşacaksınız. Kontroller kısmında da anlatıldığı üzere yapmanız gereken,
yön tuşları ile (A,D) barın ortasındaki çubuğu dengeleyip iki uç noktadan uzak
tutmak. Bunu başaramazsak Carla, korkup kaçacak ve moral göstergesi düşecek.
Klavye ile dengeyi sağlarken, fare ile yönümüzü ayarlayabiliriz. Fare’nin sağ
tuşuna basarak sağa-sola dönebilirsiniz. İlerlemek içinse sağ-sol tuşuna
birlikte basmalısınız. Öncelikle sağdaki dolabın, gemi dümenine benzeyen kolunu
çevirin. Dolap arası açıldı, buradan girin. Soldaki dolabın kolunu, sonrada
sağdaki kolu çevirin, açılan aralıktan girin. Eski bir bilgisayarın olduğu alana
geleceksiniz. Burada üzeri tarihler yazılı arşiv dolaplarını da göreceksiniz.
Öncelikle bilgisayara elektrik vermelisiniz. Soldaki 1970-1975 tarihli
dolapların arasından girin. Önce 1960-1965 tarihli arşiv dolabını, sonrasında
1965-1970 tarihli arşiv dolabının kollarını çevirin. 1965-1970 tarihli
dolapların arasından girip, karşı duvardaki şalteri indirin. Bilgisayara
elektrik geldi. Şimdi karşı taraftaki arşiv dolaplarının olduğu alandan,
bilgisayar kasetini almalısınız (Hatırlarsanız cinayet 1990’da işlenmişti). Önce
1980-1985 tarihli dolabın, sonra hemen arkasındaki aynı tarihli diğer dolabın
kolunu çevirin. Daha sonra ilk açtığımız 1980-1985 dolabını kapatın. En sağdaki
1985-1990 dolabını açıp, aradan girin. 1990-2000 tarihli dolabı açın ve açılan
alanda, en üstteki bilgisayar kasetini alın. Bilgisayara takın. Bingo!

Maktul: Alan Kirsten
Katil: Anton Jones
Dedektif: Robert Mitchell

Tyler Miles – Takeo’s Shop – 28/01 03:37 PM

Takeo’nun kitap dükkanındayız. Bulunduğunuz kattaki bonus kartı alıp, alt kata
inin. Takeo yerde, bir şeylerle meşgul, öksürünce Tyler’ı fark edecek. Tyler,
cebindeki delili (Doc’s Diner’da şüphelinin masasında bulunan kitap) çıkartıp
bilgi isteyecek. Takeo, ısrarlı olsanız da pek aldırış etmeyecek. Geri dönün. Bu
sırada Takeo, Tyler’dan değerli bir kitap için yardım isteyecek. Verdiği kitabı
alın. Alt kata indiğiniz merdivenlerin arka tarafındaki üzerinde ışık yanan
masaya gelin. Takeo’nun kitabına mercekle bakın. Üzerinde “Cave Ne Cadas”
yazıyor. Sonra Lucas’ın kitabını mercekle inceleyin. (Shakespeare – The Tempest).
Kitabın sayfalarını çevirin. Üçüncü sayfa boş, ama sol üst köşesinde el yazısı
ile bir şeyler yazılmış. Mercekle okuyun (merceği hareket ettirmek için Second
Par tuş grubunu kullanın). “To my brother for his 18th birtday MK” yazısını
göreceksiniz (Tahmin edeceğiniz gibi, bu kitap, Markus Kane’in, kardeşine
hediyesi). Tyler, kitabı cebine koyarken, içinden bir kağıt parçası düşecek, bu
parçayı alın. Şimdi Takeo’nun kitabını verebiliriz. Takeo’nun olduğu yerdeki
masanın üstünde duran kitap listesine bakarsak, aradığımız kitabın üçüncü katta
beyaz raflarda durduğunu anlayabiliriz. Kitabı yerinden alıp, Takeo’ya verin.
Şimdi size bilgi verecek. Merdivenlerin başındaki bonus kartı alıp, buradan
ayrılın.

Lucas Kane – Agatha’s House – 28/01 07:12 PM

36 numaralı eve gitmeniz, gerekiyor. Düz ilerleyin ve onu göreceksiniz. Zili
çalın, açan yok ama kapı kilitli değil, içeri girin. Sağdaki mutfaktan bonus
kartı alın. Soldaki odada karga kafesleri var. Düz ilerleyin. Ortada kırmızı bir
masanın olduğu odaya geleceksiniz. Etrafta dondurulmuş kargalar, bozuk saat,
totem vs… gibi garip nesneler var. Soldaki kapıdan içeri girin. Agatha’yı
karşınızda göreceksiniz, gözleri görmeyen yaşlı bir kadın.Markus’un
gönderdiğini söyleyin. Komodinin üzerindeki kolyeyi alarak bir can kazanın.
Agatha’nın sandalyesini kullanarak, karga kafeslerinin olduğu odaya gelin.
Agahta ile konuşun, kuşlara yem vermeniz gerektiğini söyleyecek. Köşedeki
çekmeceden yemleri alıp, kafeslere dökün. Lucas, konuyu Doc’s Diner’daki olaya
getirecek. Agatha, Lucas’ın kollarına bakıp, Lucas’ın Doc’s Diner’ın tuvaletinde
kazıdığı çift başlı yılan sembolünü fark edecek. Agatha bu sembolün, Mayan
Uygarlığı’nın bir kolu olan Orange Clan’a ait olduğunu söylüyor. Agatha, kırmızı
masanın olduğu odaya gitmek istiyor. Oraya gidince Lucas’tan, mum ve kibrit
isteyecek. Kibrit mutfakta, mumlar kırmızı masanın karşısındaki şifonyerin üst
çekmecesinde (Kapı ile totemin arasında). Bu arada yatak odasındaki banyodan
bonus kartı almayı unutmayın.
Mumları teker teker şamdana koyup, yakın. Işığı ve perdeleri kapatmamız
gerekiyor (Elektrik anahtarı hole açılan kapının hemen sağında). Agatha’nın
yanına oturun. Lucas, transa geçecek. Yaşadığı olayı ve öncesini görüyor. “Get
Ready” yazısından sonra ikili aksiyon tuşlarını doğru kullanmalısınız. Lucas,
Doc’s Diner’da otururken, asker kıyafetli bir adam geliyor ve Lucas’ın masasına
oturuyor. Sonrasında Lucas’ı hipnotize edip, tuvalete doğru gidiyor ve Lucas’a
takip etmesini söylüyor. Lucas, öldürdüğü adamı gördüğünde transtan uyanacak.

Carla Valanti – Police Univercity – 28/01 07:12 PM

Atış poligonundayız. En sondaki adamın yanına gelin. Bu kişi 1990’daki cinayeti
araştıran dedektif Robert Mitchell. Antreman yapıp, başarılı olunca sorularımıza
cevap verecek (Ateş için farenin sol tuşunu kullanın, sağ tuş ile şarjörü
doldurun). İki cinayet arasında birçok benzerlik var. Alan Kirsten’ı, bir
süpermarkette öldüren Anton Jones, şimdi bir akıl hastanesinde. Bir kez daha
atış yapıp, bu bölümü sonlandırın.

Tyler Miles – Jeffry

Tyler ile Jeffry basket maçında karşı karşıya.

Lucas Kane – Lucas Apartment – 28/01 09:27 PM

Lucas, dairesinden içeri girdiğinde telefon çalıyor. Telefona bakın, Doc’s
Diner’da Lucas’ı hipnotize eden adamın sesi. Birazdan ortalık karışacak, evde
fırtına çıkacak. Uzun bir aksiyon bölümüne hazır olun. Aksiyon ve ikili aksiyon
tuş gruplarını kullanacaksınız. Markus, Lucas’ı ziyarete geliyor. Sağdan ilk
kapı Lucas’ın dairesi. Zili çalın, açan yok ve içeriden Lucas’ın yardım çağrısı
geliyor. Kapıyı kırın, balkona koşun. Lucas’ı çekip kurtarın.

Carla Valenti – Carla’s Place – 28/01 09:27 PM

Duştan çıktıktan sonra, bonus kartı alın. Yatak odasındaki giysi dolabından
giyinin. Çalan telefona bakın. Arayan Tyler. Görüşme sonrası Tyler’ı yönetin.
Masanın üzerindeki küçük kağıt parçasını, Carla’ya fakslayın. Carla’yı yönetin.
Faksa bakın. bir şeyler yiyip, mail’lerinize bakın. Birazdan karşı komşu, Tommy
gelecek. Kapıyı açın. Mutfak dolaplarından bardak getirip, Tommy’nin yanına
oturun. Biraz muhabbetten sonra, Tommy tarot bakacak. Kartlar pek iyi çıkmıyor.
Tommy tam gidecekken, faks makinesindeki kağıdı görüyor. Söylediğine göre bu
kağıt, hesap gönderimleri için kullanılan özel bir banka kağıdı. Tommy
ayrıldıktan sonra, Tyler’ı arayıp, durumu bildirin. Yönetimi Tyler’a geçirin.
Fakstan kağıdı alıp, masaya bırakın ve oturun. Kağıdı elinize almadan önce masa
lambasını yakın. Second Par tuş grubunu kullanarak ışığı kağıdın arkasına tutun.
Gizli güvenlik şeridini göreceksiniz. Carla’ya durumu bildirin. Artık ofisten
ayrılabilirsiniz.

Naser&Jones Bank – 29/01 04:32 PM

Lucas, iş yerinde çalışıyor. Hayalinde polisin geleceğini görüyor. Sağ
çekmecedeki bonus kartı alın. Masadan kalkıp, hemen sağdaki banka kağıdını
inceleyip, alın. Lucas kağıdı saklayacak. Daha sonra sol tarafta, tek başına
duran bilgisayar masasındaki Shakespeare kitabını inceleyip, saklayın.
Tyler içeri girip, Lucas’ı sorgulayacak. Dikkat etmeniz gereken nokta “Get Ready”
yazısı çıkınca bu sefer hiçbir şey yapmamak.Çünkü tuşlara başarılı bir şekilde
basarsanız, Lucas gördüğü hayallerin etkisi ile garip hareketler yapıp, Tyler’ın
şüphesini uyandıracak. Bu yüzden bölüm sonuna kadar “Get Ready” yazılarını
dikkate almayın. Tyler’ın sorularına doğru cevaplar verin veya geçiştirin.
Sol alt köşedeki şüphe barının fazla dolmamasına dikkat edin. Sorgulama
bittikten sonra, Lucas lavaboya gidecek. Bu arada Tyler’ı yöneteceğiz. Masanın
üzerindeki kalemi ve sol çekmecedeki Shakespeare kitabını alın.

Lucas Kane – Agatha’s House – 29/01 07:12 PM

Lucas, yeniden Agatha’nın evinde. Salona ilerleyin. Agatha, öldürülmüş. Lucas’ın,
polisler gelmeden kaçması lazım. Kaçmadan önce yatak odasındaki bonus kartı
alın. Salondaki pencereden kaçın.

Tyler’s Apartment – 29/01 07:12 PM

Tyler, dairesine geliyor. Birazdan Sam, şampanya isteyecek. Şampanyayı dolaptan
alıp, bardaklara doldurun. Sam, yatak odasından çıkıyor. Dans etmek için müziği
açın. Sam’in ayaklarına basmamak için ikili aksiyon tuş grubunu kullanacaksınız.
Bu arada Carla, ofisinde çalışıyor. Deliller arasında bağ kurmalısınız. Birazdan
telefon gelecek. Garret, Tyler’ın aldığı kalemdeki parmak izlerini, mail ile
göndermiş. Mail’e bakıp, hafızaya alın (ekranın sağ üst köşesine gelecek). Daha
sonra Tyler’ın masasındaki, Doc’s Diner’daki parmak izi örnekleri ile
karşılaştırın. Birinci bağlantı tamam. Bu arada Martin içeri girecek. Parkta
yaşananları (biraz gecikmeli de olsa) anlatacak (Lucas, parkta abisi ile
buluşmaya geldiğinde bir çocuğu kurtarmış, Martin, Lucas’ı tanıdığı halde sessiz
kalmıştı). Carla’nın masasındaki dosyayı alıp, içerdeki ofiste oturan Martin’e
gösterin. Lucas’ı teşhis edecek. Buradaki bonus kartı alın(Lucas’ı yakalama
işini, telefon görüşmeleri, taksi kayıtları gibi deliller arasında bağlantı
kurarak da yapabilirsiniz. Tercih tamamı ile sizin). Artık katilin Lucas Kane
olduğunu biliyorsunuz. Tyler’ı arayın. Telefona bakın, Tyler’ın gitmesi lazım.
Sam bu duruma çok sinirlenecek.

Agatha’s House – 29/01 07:48 PM

Agatha’nın evinden kaçan Lucas, yolda çamaşırhanede yaşananları görüyor.

Lucas Apartment – 29/01 08:03 PM

Carla ve Tyler Lucas’ın dairesinde. Kapıyı tekmeleyip içeri girin. Manzara
oldukça korkunç. Etrafı kolaçan edin. Yatak odası hariç, her yer kan içinde ve
dağınık durumda. Lucas dairede yok.
Lucas, apartmanın giriş kapısında, Carla ve Tyler’ın dairesinde olduğunu
görüyor. Tam geri dönüp, kaçacakken, polislere yakalanıyor. Müthiş aksiyon
sahnelerine parmaklarınızı hazır edin. Polislerden ve arabalardan kurtulmak için
ikili aksiyon tuş grubunu, helikopterde asılı kalmak için aksiyon tuşlarını
kullanacaksınız.

Carla Valenti – Tyler Miles – Police Station – 30/01 08:42 AM

Şef, oldukça kızgın durumda. Carla ve Tyler olarak konuşun. Lucas’ın, doğaüstü
yetenekleri olduğu için kaçmayı başardığını söyleyeceksiniz. Şef, “süperman mi
bu adam?” deyip, size çıkışacak. Biraz moraller bozulacak. Çıkışta bir polis,
dün geceki çamaşırhane cinayetini haber verecek.

Lucas Kane – Saint Paul’s Church – 30/01 07:56 AM

Lucas, Saint Paul kilisesinde. Uyanıp, kalkın. Agatha’nın sesini duyacaksınız,
birazdan da kendisini göreceksiniz. Lucas’ın zihnini kurcalayan soruları sorun.
Kahinden (Oracle) bahsedecek. Konuşmanın sonunda duvardaki heykeller canlanıp,
Lucas’a saldırıyor. İkili aksiyon tuşları ile kurtulun. Heykelin bir tanesi
Lucas’ı kucakladığında, A ve D tuşlarını uzun süre kullanarak ondan kurtulun.
Biraz aksiyondan sonra Markus, Lucas’ı bu kabustan uyandıracak. Markus ile
konuşun. Markus, Agatha’nın ölümüne üzülüyor. Lucas içinse oldukça endişeli.Carla Valenti – Tyler Miles – The Laundromat – 30/01 07:56 AM

Hava durumu kötüye gidiyor. Dışarısı oldukça soğuk. Çamaşırhane girişinde,
Garret olayla ilgili bilgi verecek. İçeri girin. Soldaki alet çantasını ve
yerdeki kan izlerini inceleyin. Cinayet bu çantadaki aletlerle işlenmiş. Sağda
yerde yatan adamı inceleyin, koluna dikkatli bakın. Çift başlı yılan sembolü
kazınmış. Yerdeki kan izlerini incelerseniz, Doc’s Diner’daki kan izlerine
benzediğini göreceksiniz. Kadının cesedini de inceleyip, çam

Exit mobile version