Falcon 4.0 Allied Force
İnsanoğlunun ayakları yerden kesildiği andan itibaren içini bir özgürlük
duygusu sarar. Günlük yaşantımızda ki somut olan kavramlarla bağımızın, iyiden
iyiye azaldığına tanık oluruz gökyüzünde. Omuzlarımızdaki yükler sizden çok
aşağılarda kalmıştır. Siz ise bulutların arasında, sanki dünyadan azade kalmış
gibi hissedersiniz. Bu yüzden önemlidir uçak yolculukları ve bu yüzden önemlidir
uçuş simülasyonları.
Diğer tüm oyun türlerini bir kenara alıp, uçuş simülasyonları ayrı bir şekilde
değerlendirilmelidir. Çünkü onlar ayrı bir ilgi ayrı bir bilgi gerektirmektedir.
Futbol oynamasını bilmeyenlerin futbol oyunu oynaması gibi birşey değildir bu.
Malum, dünyamızın en popüler sporu futbol olduğundan ötürü, ne kadar ilgimizi
çekmesede, TV ekranlarında sıkça gördüğümüz futbol programları, bize aşağı
yukarı nasıl bir sporla karşı karşıya olduğumuzu verir. Ancak uçuş
simülasyonları için bu geçerli değildir. Çünkü uçmak komplike ve hayati bir
konudur. Bu yüzden TV’lerde “uçmayı öğreniyorum” gibi bir program yoktur(!)
İşin bilgi kısmından ziyade ilgi kısmı, uçuş simülasyonu oyunlarında çok büyük
yarar sağlar. Çünkü monitörümüzün ekranında, günden güne gelişen ve güncellenen
bir hayat var! En son teknoloji ile üretilen prototipler bile, kimi oyunlarda
karşımıza çıkıveriyorlar. Bu kimi zaman bir otomobil oluyor, kimi zaman ise bir
uçak! Ancak şu bariz bellidir ki, ekranda kullanılmayı bekleyen bir uçak varsa,
(otomobil ile kıyasladığınızda) onu hareket ettirmek bir hayli vaktinizi
alacaktır. Tıpkı Falcon 4.0 Allied Force’da olduğu gibi…
Çok şükür havada başlıyoruz!
Falcon 4.0 Allied Force, tipik bir uçuş simülasyonu. Malum uçuş simülasyonu
deyince akla; “klavyedeki her tuşun bir özellik ifade ettiği” oyunlar geliyor!
Evet Falcon’da aynen öyle bir oyun! İçerisinde F-16 Fighting Falcon’un 3 farklı
modelini kullanabildiğimiz yapım, epey bir uçak bilgisi gerektiriyor.
Oyuna ilk açılışında gayet hoş bir video ile karşılıyor bizleri. Tamamen gerçek
görüntülerden oluşan video, adeta kullanıcıyı gaza getiriyor. Ardından son
derece sade tasarlanmış menü karşılıyor bizi! Ayarlarımızı yaptıktan sonra
profilimizi ayarlıyoruz. Bu noktada gayet hoş bir ayrıntı gözüme çarptı! Profil
ekranında kendimize arma seçmemiz gerekiyor. Sekmeye tıkladığımızda oyunda
bulunan armalar karşımıza çıkıyor. Aralarında “Türk Hava Kuvvetleri” armasının
da bulunduğunu söylemeden geçemeyeceğim!
Instant Action’a tıklıyoruz ve Falcon, şükürler olsun ki bizi havada başlatıyor.
Bu noktada kontroller sadece klavye ile yapılamıyor. PC’nizde muhakkak bir
Joypad veya Joystick bulundurmalısınız. Aksi halde uçağınıza manevra
yaptıramıyorsunuz. Çünkü klavyedeki tüm tuşlar, uçağın farklı özelliklerini
kullanmanızı sağlıyor. Öyle ki görev icabı sizinle beraber gelen uçaklar varsa,
klavye ile onlara çeşitli komutlar verebiliyorsunuz.1 milyon m2’lik bir alan!
Falcon 4.0 Allied Force, içerisinde dağlardan ovalara, açık denizlerden vadilere
kadar 1 milyon m2’lik bir alanı kapsıyor. Tamamı Balkanlarda ve Kore’de geçen
oyunda, yapımcılar ultra gerçekçi bir fizik motoru kullandıklarını iddia ediyor.
Ancak oyun boyunca böyle bir fizik motoru, varlığını bana pek hissettiremedi.
Ancak uçuş hissi başarılı olarak yansıtılımış.
Oyundaki görevler esnasında radyo bağlantısı çok aktif olarak kullanılıyor.
Hatta bu bağlantılarla beraber aldığınız bilgiler neticesinde bazı taktikler
bile tasarlayabiliyorsunuz. FA-18 Operation Desert Storm’daki kadar olmasa da,
Falcon’da da silahların oldukça önemli bir yeri var. Dogfight’ta karşınıza çıkan
düşman uçaklarını AIM-120 AMRAAM ve AIM-9 Sidewinder gibi roketlerle vurmaya
çalışırken, yerdeki hedefler için, AGM-88 Harm gibi silahlar kullanılıyor.
Ve grafikler!
Falcon 4.0: Allied Force önceki versiyonu olan Falcon 4.0’a nazaran daha
başarılı modellemelerle gelmiş. Açıkcası grafiklerdeki bazı ayrıntılar şaşırtıcı
derecede göze hoş gelirken, bazıları da oldukça basit kalmış. Örneğin kokpitte
sağ sola veya tam olarak yukarıya baktığınızda, camdan yansımanızı görüyorsunuz!
Oldukça gerçekçi hazırlanmış bir ayrıntı! Birde otomobil yarışı oyunlarında ve
uçuş simülasyonlarında genellikle kullanılmayan bir özellik var. Oyunda
kendimizi görebiliyoruz. Ancak bu sadece eğildiğimizde diz kapalarımızdan ibaret
oluyor. Tamamen boş bir koltuktansa, böylesi çok daha gerçekçi olmuş.
Grafikler uzaktan göze hoş geliyor. Ovalar, vadiler, açık deniz… Ancak yerdeki
kaplamalara yaklaştıkça tahmin edeceğiniz üzere görüntü bozulmaya başlıyor. Hele
birde yere çakıldığınızda, oldukça kısa süren, saçma bir patlama efekti ile
karşılaşıyoruz. Hangi yükseklikten nasıl çakılırsak çakılalım, uçak hep aynı
parçalara ayrılıyor ve patlamadan sonra parçalar birbirlerinin içine
girebiliyor.
Peki hangi sistem ile oynanır?
P4 2.4 GHz işlemciye sahip, 512 MB RAM kapasiteli, 128 MB Geforce 5700LE ekran
kartı ile oynadığımız Falcon 4.0: Allied Force, en yüksek detaylarda makinamızı
neredeyse hiç zorlamadı diyebiliriz. Minimum sistem gereksinimlerine
bakıldığında en az P4 1.5 GHz işlemci gerektiren yapım, başarılı oyun motoru
sayesinde makinaları pek zorlamıyor. Ancak “LAN” üzerinden 20 kişiye kadar
oynama hakkı tanıyan Falcon, elbette internet üzerinde PC’nizi zorlayacaktır.
Genel olarak bakıldığında Falcon 4.0: Allied Force başarılı bir uçuş simülasyonu
olmuş. Ancak her uçuş simülasyonu gibi onunda kontrolleri oldukça zor! Eğer
türün müdavimiyseniz muhakkak Falcon’u da deneyin. Ancak bu tür yapımlarda
zorlanıyorsanız, Falcon’da daha da zorlanabilirsiniz. Bu yüzden sıkı bir
simülasyon oyuncusu değilseniz almamanızda yarar var. Malum böyle komplike
oyunları layıkıyla oynamak gerekiyor. Oyuna dalıp gerçek hayatı unutmayın…