Oyun İncelemeleri

Far Cry: New Dawn

Far Cry serisi NEW Dawn ile yola devam ediyor. (Buradaki NEW kelimesi caps lock açık kaldığı için büyük harfle yazılmamıştır)  Sebze meyve gibi, yeterli olgunluğa erişince belirli zaman aralıklarında Ubisoft’un hasat edip bize yedirdiği Far Cry serisinden yeni bir oyun daha geldi. Yeni bir Far Cry için henüz erken değil mi, o meyve daha olgunlaşmamıştır diye düşünürken, Far Cry NEW Dawn dalından kopartılıp sofralarımıza geldi. (En azından benim)

Far Cry New Dawn İnceleme

Ubisoft’un sürpriz bir şekilde duyurduğu Far Cry NEW Dawn, kıyamet sonrası teması ile az da olsa dikkat çekmeyi başardı. Far Cry 5’in yayınlanmasının ardından çok uzun süre geçmemiş olmasına karşın, yeni bir Far Cry oyunu ile buluşmak akıllara, bu oyun Far Cry 5’ten ne kadar farklı olabilir ki? Sorusunu getiriyor. Değişen tema, oynanışta da köklü değişiklikler olduğu anlamına geliyor mu? Oynanış dinamiklerine geçmeden önce kısaca Far Cry NEW Dawn’ın hikayesinden bahsedelim.

Kıyametin ardından…
Far Cry 5’in kötü sonunda, tarikat lideri bir tuhaf insan, “father” Joseph Seed’in söylediği şarkıyı dinlerken, aniden büyük bir patlama gerçekleşmiş, tüm dünyanın bir anda alt üst olduğuna şahit olmuştuk. Far Cry NEW Dawn da işte tam da bu noktadan sonra başlıyor. Alt üst olmuş bir dünyaya uyanıyor, eski düzenin yıkıldığı yerine yeni bir düzeninin kurulduğu “kıyamet sonrası” dünyada, aradan geçen yıllar içinde neler olduğunu anlamaya çalışıyoruz.

Yeni düzen demek, yeni topluluklar, yeni bir para birimi ve  yeni kötüler anlamına geliyor. Far Cry NEW Dawn’da, karşımıza 3 farklı topluluk çıkıyor. Bunlardan biri sivil halk diyebileceğimiz, bizim de içinde bulunduğumuz hayatta kalmaya çalışanlar grubu. Diğeri hala Joseph Seed’e bağlı olan, silah olarak daha çok ok ve yay kullanan müritler grubu. Diğeri de oyunun baş kötüleri Mickey ve Lou tarafından yönetilen iyi silahlanmış Highwaymen grubu. Bir “kurtarıcı” olarak katıldığımız hayatta kalanlar grubunu, Highwaymen’e karşı savunmak, bu haydutlar topluluğunun işgal ettiği toprakları geri almak ve Ethanol denen, Far Cry NEW Dawn dünyasının yeni para birimi olan yakıttan olabildiğince elde edip, Prosperity adlı ana üssümüzü geliştirmek oyundaki temel amaçlarımız.

Far Cry NEW Dawn’ın ana mekaniği Prosperity adlı ana üssümüzü geliştirmeye çalışmak üzerine kurulu. Hatta öyle ki oyunu direkt ana görevlere koşturayım, çer çöple uğraşmadan hikaye odaklı takılıp bitireyim diyemiyorsunuz. Belirli hikaye görevlerini yaptıktan sonra, yeni hikaye görevi alabilmek için oyun sizden Prosperity’yi geliştirmenizi istiyor. Bunun için de senaryoyu bir kenara bırakıp, bölge ele geçirmeniz, karavan soymanız, kaynak arayışına girip, Ethanol biriktirmeniz gerekiyor. Topladığınız kaynağı daha sonra çeşitli üs geliştirmelerinde kullanıyorsunuz. Örneğin araç tedariki için garaj geliştirmesi, sağlık çantası yapabilmek için ihtiyaç duyduğunuz bitkilerin yetiştirildiği tarım ve hayvancılık geliştirmesi, silah yapmak için cephanelik geliştirmesi gibi. Silah demişken oyunun silah çeşitliliği oldukça iyi.

Oyunun bence en büyük yeniliği de silah çeşitliliğinde. Özellikle keskin çark fırlatan ve birden fazla düşmana sekerek toplu katliam yapabildiğiniz çark silahı, oldukça eğlenceli. Karakterinizin seviyesi olduğu gibi, silahlarınızın da bir seviyesi var. Seviye atladıkça yeni silahları yapabilir hale geliyorsunuz. Topladığınız kaynaklarla, yarı otomatik, tam otomatik tüfekler bazuka, çeşitli bombalar, alev silahı, post apokaliptik denince akla gelen tuhaf tasarımlı pek çok farklı silah yapabiliyorsunuz. Aynı şekilde topladığınız kaynakları kullanarak, Mad Max dünyasından aşina olduğumuz kıyamet sonrası araç modellerinden de yapabiliyorsunuz. Zaten kıyamet sonrası dünya temasını da sadece bu araç ve silah çeşitliliğinde görebiliyorsunuz. Çevre ve mekan tasarımı, size kıyamet sonrası bir dünyada olduğunuz hissini kesinlikle vermiyor. Ormanları yanmış Far Cry 5 haritasında olduğunuzu hissediyorsunuz. Ha bir de mor renk olayı var. Bol bol sağa sola pembemsi mor bir renk serpiştirilmiş ki, post apokaliptik bir dünyada olduğumuzu unutmayalım. Mor renk ve yanık ağaç dışında, Far Cry NEW Dawn’ın haritası ilgi çekici olmaktan oldukça uzak.

Alışkın olduğumuz Far Cry görevleri
Görev yapılarının ve karakter geliştirme seçeneklerinin önceki Far Cry oyunlarından çok da farklı olmadığı NEW Dawn’da bazı yan görevlere ve ana görevlere ufak bulmacalar da yerleştirilmiş. Bulmaca dediysek, öyle aklınıza durup düşüneceğiniz, kafa patlatıp Sherlock Holmes’a bağlayacağınız tasarımlar gelmesin. Bulmacalar gayet basit. Çözmesi eğlenceli değil. Çözerken de zaman kaybı gibi hissettiriyor. Acaba oynanış süresini uzatmak için mi koyulmuşlar? Aklıma başka bir şey gelmiyor. Bir de rüya gibi, hayal dünyası gibi olan klasik Far Cry görevleri var ki, düşman başına. Her oyunda olmak zorunda sanki bu tarz sıkıcı, anlamsız halüsinasyon görevleri. Yani özet olarak görevler tipik Far Cry görevleri. Yapay zeka da keza, üzerinde fazla konuşulmayacak kadar kötü.  Görevleri co-op oynayabileceğiniz gibi, yapay zeka karakterleri  yanınıza yancı olarak da oynayabiliyorsunuz. Hatta bir köpeği bile! Kaldı ki sağa sola koşuşturup, vurulup yere düşüp kaldırmanızı bekleyen yancı karaktere kıyasla, köpek görevlerde size çok daha fazla yardımcı oluyor. Düşmanın silahını alıyor, korkmadan saldırıyor. Yere düşünce sizi kaldırıyor. Oyunun sevdiğim birkaç güzel yanından biri de bu köpecik oldu.
Far Cry NEW Dawn’da klasik bölge ele geçirme görevlerinin yanında, expeditions adındaki helikopterle bir bölgeye inip erzak çalmaya çalıştığınız, sizi alana bırakan helikopter geri gelene kadar düşman akınlarına karşı hayatta kalmaya çalıştığınız bir oyun modu daha yer alıyor. Bu modun sıradan görev yapısına biraz hareketlilik getirdiğini söyleyebiliriz.
Son yılların meşhur survivor oyun teması, Far Cry serisine de sirayet etmiş durumda. Artık Far Cry serisi öyle bir hale geldi ki, seri adeta denek tahtası durumunda. Ubisoft, biraz tutan bir oyun modu oldu mu, hemen Far Cry üzerinde test ediyor. New Dawn’ı bir anda bir Battle Royale oyununa dönüştürürlerse hiç şaşırmam. Kaynak toplama, onlarca farklı silah çeşidi, karakter yaratma (evet oyuna karakter yaratarak başlıyorsunuz) hatta göklerden gelen loot bile var. Battle Royale modu için tüm şartlar hazır! Far Cry New Dawn’da zaman zaman haritanın belirli bölgelerine loot iniyor ve yapay zekadan önce loot sandığına ulaşıp çeşitli malzemeleri el geçirmeye çalışıyorsunuz. Tek eksik git gide daralan bir alan!
Serinin eski oyunlarından mekanikler barındıran, bir yandan da popüler oyun mekanikleri ile döneme göz kırpan NEW Dawn için frankeştayn yakıştırması yapsak daha doğru olur. İnsan desen değil, canavar desen değil. Far Cry desen değil, hayatta kalma oyunu desen değil. Bir değişik oyun! Grafiklerin ve seslerin Far Cry 5 ile neredeyse aynı olduğu NEW Dawn’da, karakter animasyonlarındaki zayıflık göze batıyor. Örneğin Far Cry 3’te dahi olan ölen düşmanın üzerinden ellerle yoklayıp bir şeyleri toplama animasyonu NEW Dawn’da yok. Sadece bu değil, düşmanların ölme animasyonlarında da bir özensizlik göze çarpıyor.
Far Cry NEW Dawn, adındaki YENİ kelimesinin karşılığını vermiyor. Far Cry 5’in hikayesini kaldığı yerden devam ettiren Far Cry New Dawn, bir devam oyunu olmaktan çok bir genişleme paketini andırıyor. Bütün Far Cry oyunlarında gördüğümüz görev yapısının üstüne, kaynak toplama, üs geliştirme, fantastik silahlar, göklerden inen “loot box’lar” ve mor renk tonu çalınmış. Yani Far Cry New Dawn’ın adı yeni, vaat ettiği eğlence anlayışı oldukça eski. Henüz olgunlaşmadan yenen meyve gibi Far Cry New Dawn’ın tadı da biraz yavan biraz kekremsi. Ama çark atan silah eğlenceli!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu