3D API’ler (application program interface – uygulama programı arayüzü) hususunda oyun pazarında OpenGL ile Direct3D arasında sadece çok az geliştirici, yeni projesinde ikisinden hangisini kullanmak istediğini düşünürken, Microsoft tarafından geliştirilen API standardı Direct3D içerisinde bir dilema var; zira Direct3D 10 ve hafif iyileştirilmiş versiyonu Direct3D 10.1 hakimiyet için yarışmaktalar.
ATi, Direct3D 10.1’i desteklerken nVidia GT200 GPU’sunu Direct3D 10’da bırakmada ısrarlı ki bu da iyileştirilmiş varyantının kendini kabul ettirmesini, daha doğrusu bir oyunda kullanılmasını oldukça müşkül kılıyor. Şimdiye dek sadece Assassin’s Creed Direct3D 10.1’i destekledi, bu da sadece raf versiyonunda. Çünki ilk yamadan sonra, render yolu sözde hatalı olduğundan, Direct3D 10.1 gözden kayboldu.
FarCry 2 ile önümüzdeki günlerde piyasaya malum olduğu üzere Direct3D 10 API kullanacak “yüksek karatlı” bir FPS çıkıyor. Söylenti mutfağı Fudzilla’nın haberine göre, FarCry 2 ayrıca Direct3D 10.1 API de kullanabilecek ki bu şimdiye kadar tamamen meçhuldü. Keza ATi de yakında FarCry 2D’deki CrossFire desteğini iyileştirecek bir hot fix sürücüsü çıkaracak ve böylelikle HD 4870 X2’ye performans takviyesi sağlayacak. Bu da ATi firmasının çift GPU’lu kartının oyunda performans tacını fethedebileceği manasına geliyor.
KAYNAK