F.E.A.R: Extraction Point
F.E.A.R oldukça başarılı bir yapımdı, hiç beklemediğimiz anlarda çok
sevdiğimiz(!) Alma’nın aniden ortaya çıkması, zamanı yavaşlatma özelliği, bir
oyuncuya oldukça keyifli dakikalar sunabiliyordu. Ama ortada bir sorun vardı,
yaklaşık 10-15 saat boyunda sürekli bir binanın içinde aynı düşmanlara karşı
oynamak, ister istemez bir süre sonra sıkıyordu.
TimeGate’in Extraction Point adlı ek pakette üzerinde en çok durduğu konulardan
biri bu olacak, artık sadece ofis benzeri yerlerde savaşmayacağız. Ayrıca daha
tam olarak belirtilmese de, artık sadece özel tim askerlerine karşı
koymayacağız. Alma’nın kontrolünde olan, yarı görünmez paranormal yaratıklar
bizi koltuklarımızdan hoplatmak ve öldürmek için aniden karışımıza çıkabilecek.
Anlaşılan, bu kez “insanüstü” olan sadece Samara olmayacak.
Samara, gel kızım!
İlk oyunu bitirenler hatırlayacaklardır, sonunda bir “oh” çekip tam paçayı
kurtardık derken, nasıl bilinmez Alma’da helikoptere bir şekilde tutunup şehirde
olan büyük parlamadan kurtuluyordu. Ek pakette, Alma tahmin edebileceğiniz
üzere, helikopteri düşürtüp bir nevi cehennem olmuş şehre tekrar gelmemizle
başlıyor. Tabii, düşen helikopterden bir şekilde sağ kurtuluyoruz ve bu sefer
kovalayan biz değil, aksine kaçan biz olacağız!
Üstte mekanların ilkinden daha çeşitli olacağını söylemiştik, bunu oyunun
başlangıcının helikopterin şehire düşmesiyle olmasından tahmin edebiliyoruz,
peki silahlar ne alemde? Düşmanlarımızın bazılarının insan üstü yaratıklar
olmasıyla birlikte, onları alt etmek için gene bildiğimiz türden olmayan
silahlar
kullanacağımızı söyleyebilirim.
İlk F.E.A.R’ın en çok övündüğü konulardan biri, grafikleri ve atmosferiydi.
Gerçekten de, birinci oyun özellikle çevrenin parçalanabilme özelliği ve
ışıklandırma efektleriyle bizleri mest etmeyi bir hayli başarmıştı. Ek paket
için, yepyeni bir grafik motoru hazırlandığını söyleyemeyiz, ama çevre
grafiklerinin ve dokuların ilkinden çok daha ayrıntılı olmasını bekliyoruz. Yeni
nesil yapımlar karşısında görsel yönden çok da fazla geride kalmayacağını
düşündüğümüz ek paketin, ilk oyun gibi gene oldukça “kanlı” olacağını yayınlanan
ekran görüntülerine bakarak söyleyebilirim.
Fear of the Dark
Japon korku filmlerinden fırlamış olan sevgili kızımız Alma, ilk F.E.A.R.
boyunca giderek büyüyor, boyu uzuyordu. Ek paket süresince de, yaşça bir hayli
çabuk büyüyecek. Bu konu hakkında kafamızdaki soru işaretlerini kaldırması
beklenen Extraction Point’de, bildiğimiz silahların karşısında bir işe
yaramadığı Alma, gene yapımın başrollerinde bulunacak ve ek paket boyunca
korkulu rüyamız olmaktan büyük bir mutluluk duyacak gibi.
Bu arada ek paketin yapımcısının tam olarak Monolith olduğunu söyleyemeyiz;
birkaç ay önce yaşanan anlaşmazlıklar sonucunda dağıtımcı Vivendi ve Monolith
arasında bir anlaşmazlık yaşandı ve ikili birlikteliğine son verdi. Vivendi de
yapımcılığı Kohan serisinden tanıdığımız TimeGate Studios’a verdi. Ama
Monolith’in “kafa takımı” yapım süresince sürekli olarak TimeGate’la iletişim
halinde bulunacağı söylenenler arasında.
Extraction Point, korkuya doymayanlar için bu yılın sonlarına doğru piyasaya
sürülmeye hazırlanıyor. Ayrıca yeni nesil konsollar ve PC için serinin
ikincisinin yapıldığını, birinci oyununda, X-Box 360 için tekrardan
hazırlandığını unutmadan söyleyelim. Anlayacağınız F.E.A.R önümüzdeki bir yıl
içinde yeni nesil konsol sahiplerini ve PC oyuncularınının korku ihtiyaçlarını
bir hayli karşılayacak ve gerilimli anlar yaşatmaya devam edecek gibi gözüküyor.