F.E.A.R.
No One Lives Forever serilerinin başrol oyuncusu da olan Monolith, bize çok yabancı bir firma değil. Genelde FPS oyunları üzerinde çalışmalar yapan firma, aynı zamanda kattığı kanlı canlı öğelerle de kolayca tanınabilir, örnek olarak eskilerden Blood 2: The Chosen gösterilebilir. Monolith, üzerinde çalışılan bu yeni oyunun ismini ilk başta hemen açıklamamıştı. E3 fuarı sırasında, yeni FPS oyununun F.E.A.R. olduğu anlaşıldı. İlk izlenimlere göre, gelecek vaadeden F.E.A.R. hakkında bir ön inceleme yapma ihtiyacı hissettik.
F.E.A.R. korku anlamına geliyor. Oyunda ise, üyesi olduğumuz operasyon timinin adı olarak geçiyor, daha doğrusu First Encounter Assault Recon’un kısaltılmış hali. Bu timde görev yapan bir ajan rolündeyiz. Genel hikaye şöyle gelişiyor; uzayda bulunan bir tesis, kimliği belirlenemeyen saldırganlar tarafından sabote ediliyor. Çalışan insanlar rehin alınıyor, öldürülenler oluyor, tesise büyük tahribat veriliyor. Bunun üzerine, bir Delta timi olayları kontrol altına almak ve saldırganları etkisiz hale getirebilmek için tesise yollanıyor. İşler onlar için de iyi gitmiyor, kendileri saldırganlardan nasiplerini alıp, tesislerde kayboluyorlar. Yalnız onlardan gelen radyo sinyalleri, başka bir timi de harekete geçiriyor; F.E.A.R. Tesise yollanan bu yeni timin, görevleri de hem sinyalin kaynağını bulmak, hem de saldırgınları elimine etmek.
Oyunun videosundan edindiğimiz izlenimlere göre, grafikler konusunda Monolith bayağı bir yol katetmiş. Işıklandırma ve gölgeleme efektlerinin yanında, çevrenin detaylandırılması konusunda oyun oldukça sağlam gözüküyor. Bunun teknik olarak da bir nedeni var, Monolith bu oyunda, alışılagelmiş olan oyun motoru Lithtech’in kullanılmayacağını belirtiyor. Yeni motor ne olursa olsun, harikalar yaratacak gibi bir potansiyeli var.
Grafiksel öğeleri süsleyecek olan en önemli kısım da, silahlar. Alışılagelmiş FPS silahları olan, makineli tüfek, shotgun vb. yanında; teknolojik olan ve ilginç efektlere sahip silahları da kullanabilme şansına sahibiz. Nükleer reaksiyon gösteren silahlar dahi bulunacak. Silahların çevreye verdiği zarar ve efektler, grafikleri oldukça besleyecek bir biçimde hazırlanıyor. Video’sunu izlediğimizde düşmanlara ateş etme sırasında çevreye isabet eden kurşunlar, oldukça gerçekçi zararlar ve tahribat veriyordu. Duvara isabet eden mermiler, sıvalarına zarar verebiliyor, çevrede bulunan birçok objenin parçalanmasını sağlayabiliyor. Böylece, oyunda ne şekilde bir katiam yarattığımız ve ne kadar şiddetli çatışmalara giriştiğimizi, çevrede oluşan tahribatı göz önüne alarak anlayabiliriz.
Silahların dışında yakın dövüş tekniklerini de kullanabiliyor olmamız. Yumruk ve tekmelerimizi de kullanmak zorunda kalabileceğiz, ama bunlar oyuna kaba bir biçimde oturtulmayacak. Oluşturabileceğimiz çeşitli kombolar olacak, bunları düşman üzerinde uygulayabileceğiz. F.E.A.R’ın böyle bir özelliğe sahip olması, oyunu daha da zevkli kılacağa benziyor.
Silahlar ve saldırılardan bahsetmişken, video’da karşımıza çıkan düşmanlar, hakikaten insanı zorlayabilecek biçimde hareket ediyor ve saldırıyorlardı. Artık günümüzde her oyunda olduğu gibi, F.E.A.R’ın yapay zekası konusunda da hummalı bir çalışma devam ediyor. Düşmanlar sizi elimine edebilmek için birçok yöntem kullanıyorlar. Sağlam bir şekilde saldırdığınız zaman, siper alıp, arasından ateş ediyorlar. Üzerinize ani saldırılarda bulunup, olmadık bir anda üzerinize atlayabiliyorlar. Hatta bunların yanında, diğer arkadaşları ile iletişime geçerek yardım isteyip, başınıza daha da büyük işler açabiliyorlar. Tavandan, üzerinize aniden bir saldırı gelmesi ile korkudan ödünüz patlayabilecek.
Düşmanların arkadaşları varsa, bizim de arkadaşlarımız var heralde. Bazı durumlarda, takım arkadaşlarımız ile çatışmalara gireceğiz ve maceramızı onlarla birlikte sürdüreceğiz. F.E.A.R’ın değişik özelliklerinden birisi de, timinize mensup, siz dahil, her karakterin kendine has gelişmiş bir özelliğinin olması. Arkadaşlarınızdan biri, çevredeki sesleri daha iyi tahlil edebiliyor ve size yaklaşan tehlikeler konusunda uyarılarda bulunabiliyor, diğer bir arkadaşınız çevredeki objeler hakkında sizlere bilgi sunabiliyor. En önemli özelliklerden birisi de size ait, özelliğinizi devreye sokarak, çevreyi yavaşlatabiliyor, siz normal seri saldırınızı gerçekleştirebiliyorsunuz, bu da size kalabalık bölgelerde mermilerden kurtulabilmek için önemli bir avantaj sağlıyor, bir nevi “Bullet Time” olayı. Bu özelliğinizi kullandığınız zaman, oyunun görüntüsünde de grafiksel olarak değişimler yaşanıyor, yaratıkların hareketleri flu bir biçimde yansıyor, etrafa uçuşan parçalar daha enteresan bir biçimde gözüküyor. Bu özelliklerin, grafiklere hoş bir biçimde yansıması, bilgisayarlarımızın da şenleneceği anlamına geliyor.