Oyun Ön İncelemeleri

Final Fantasy VII: Dirge of Cerberus

Bir oyunun gerçek bir klasik olup olmadığını gösteren en önemli faktör nedir,
biliyor musunuz? Grafikler, sesler ya da oynanış değil bu. Zaman. Eğer çıkış
tarihi üzerinden oldukça fazla zaman geçmesine rağmen, o oyun hala
unutulmamışsa, hala oynanabilir ise ve onu oynadığınız günlere özlem
duyuyorsanız o gerçek bir klasik demektir.

1997 yılında oyun dünyasına bomba gibi düşen, yukarıdaki tanıma uygun gerçek bir
klasik olan Final Fantasy VII, üzerinden bu kadar yıl geçmesine rağmen hiçbir
zaman unutulmadı. Olağanüstü senaryosu, karakterleri ve yaşam akıntısının
meteor’u parçalayıp dünyayı kurtardığı unutulmaz son video’su ile beyinlerdeki
ve kalplerdeki yerini sonsuza kadar aldı. Serinin bundan sonraki her oyunu da
ayrı bir klasik olmuştu; ancak serinin hayranları yedinci oyunun devamını
istiyorlardı. Bu nedenle yapımcı firma olan Square Enix (Eski adıyla Squaresoft)
üzerinde büyük bir baskı oluşturdular. Hayranlarının beklentilerini karşılamak
isteyen firma, bir anda Final Fantasy VII ile ilgili birçok yapım için kolları
sıvadı.

Capon işi ekşın!

Dirge of Cerberus da bu yapımlar içerisinde en farklı olanı; çünkü bu oyun diğer
Final Fantasy oyunları gibi bir RPG değil, bir aksiyon oyunu. Üstelik Final
Fantasy’nin ilk aksiyon oyunu olacak. Final Fantasy VII’deki ekstra
karakterlerden biri olan Vincent Valentine, terfi edip ana karakter olarak
çıkıyor karşımıza. Dirge of Cerberus, yedinci oyundan üç yıl sonrasını konu
alıyor. Kötü amaçları olan terorist bir grup, Midgar’daki insanların huzurunu
bozunca kahramanımız Vincent, yazarlarımızdan birine özenip (Kime acaba?)
“N’aaayır, n’ooolamaz!” diyerek teröristlere karşı savaş açıyor. Başta Midgar
olmak üzere Final Fantasy VII dünyasında geçen oyunda, en büyük yardımcılarımız
yine Final Fantasy VII’de bulunan karakterlerden hırsız bir amazon(?) olan
Yuffie ve Sith’lerin olmasa da, kedilerin lordu olan (!?) Cait Sith. Ne yapalım,
Square böyle acayip karakterler yaratmaktan çok hoşlanıyor.

3 farklı kameradan 3 farklı ölüm

Vincent’in ateşli silahlarda düşmanlarını mermi manyağı yapması yetmezmiş gibi,
yakın dövüşte onları bir güzel dövüyor, o da yetmezmiş gibi canavara dönüşüp
düşmanlarını paramparça ediyor. Anlayacağınız üzere bu adamla düşman olmak pek
akıllıca değil. Vincent ayrıca silahlarını birkaç şekilde upgrade edebiliyor. En
ilginci ise büyülerle silah upgrade etmek. Örneğin; bir ateş büyüsüyle (fire
materia) silahınızı geliştirdiğiniz zaman bu silah düşmanları yakabiliyor ve çok
daha etkili oluyor. Kulağa oldukça hoş gelen bir özellik bu. Mermi bittiği zaman
yakın dövüşe geçmek zorunda kalıyorsunuz. Vincent, yakın dövüşte çok hızlı
kombo’larla saldırıyor. Rahat bir oynanış sağlamak için üç farklı kamera kullanılmış. Silahlarla ateş
mod’una girdiğinizde tıpkı Resident Evil 4’te olduğu gibi omuz hizasından bir
kamera, dürbünlü silahlarla hedef almak için bir FPS kamerası ve yakın dövüşte
de Devil May Cry’daki gibi bir üçüncü şahıs kamerası bulunuyor.

Final Fantasy oyunlarında videolar her zaman muhteşem olmuştur. Dirge of
Cerberus’ta da bu gelenek bozulmuyor. Videolar Square Enix’ten beklediğimiz gibi
tek kelimeyle muhteşem; fakat oyun içi grafikler pek de muhteşem görünmüyor.
Umarım oyundaki grafikler, bizim şu an gördüğümüzden daha iyi olur.

Tek kişilik oyun mod’unun dışında, bir de online mod’u bulunuyor Dirge of
Cerberus’un. Deathmatch tarzı olan bu online mod’unda rakipleri öldürmeye
başlamadan önce karakter yaratabiliyoruz. On tane Vincent’in birbirine dalması
biraz saçma olurdu.

Oyun ile ilgili kafalara takılan birçok soru var: Final Fantasy VII’ye yakışan
bir oyun olabilecek mi? Square Enix RPG türünde gösterdiği başarının ne kadarını
aksiyonda gösterebilecek? Bundan sonra Final Fantasy’nin aksiyon oyunları devam
edecek mi? Bunlar sadece bazıları.

Ah şu caponlar.

Square Enix adlı bu capon firmanın oyunları ancak Japonya’da çıktıktan aylar
sonra Avrupa’ya ulaşıyor. Dirge of Cerberus geçtiğimiz günlerde Japonya’da
çıktı. Bizim ise 1 Haziran’a kadar beklememiz gerekiyor. Oyunu bir şekilde
Japonya’dan getirtip, Japonca olarak, anlamadan da oynayabilirsiniz. Artık ne
kadar zevk alırsınız, o size kalmış ama Japonca’nız sağlamsa durum değişir
elbette.

Kısacası Dirge of Cerberus artık tamamlanmış bir oyun ve biz capon olmadığımız
için birkaç ay daha bekleyeceğiz. Aynı Final Fantasy XII’yi ve Kingdom Hearts
2’yi bekleyeceğimiz gibi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu