Oyun Ön İncelemeleri

Final Fantasy XIII-2

Final Fantasy XIII-2 (FF13-2) diye oyun olur mu olur? Neden olmasın? FF13’te rastgele yaratık çıkmaması, haritalarda düşmanlarımızın belli olması daha önceki FF’lerin verdiği tadı yok ediyordu. Yenilenen savaş sistemi de eksikliklere sahipti. Gereğinden çok uzun oynanış süresi vardı, bu yönden de şikayet edenler oldu. Bunlara rağmen FF13 güzel bir oyun. Tamam, beklendiği gibi çıkmadı bazı açılardan kabulüm, ama beni ve çoğu kişiyi başında sürükledi. Etkileyici sinematikleri, kaliteli grafikleri, hikayesi ve Lightning faktörüyle beğenimi kazanmıştı.

Eskisine göre daha çok farklılık var!

FF13-2, FF13’teki olaylardan üç sene sonrasında geçiyor. Lightning bilinmeyen bir dünyanın içinde kaybolur. Lightning’i kız kardeşi Serah Farron, ilk oyundan başka bir karakter ve Noel Kreiss ismindeki genç bir çocuk bulmak için kolları sıvar. Böylece macera da başlar. Oyunda ilerledikçe hikaye de derinleşecek. Square Enix yeni yapımla birlikte bazı değişiklikler içine gidiyor. Bir önceki oyundaki sistemle ilgili sorunlar da ele alınıyor. FF13-2, Active Time Battle (ATB) ve Paradigm Shift sisteminin varyasyonu kullanacak. Quick Time Events (QTE – Ekrandaki çıkan tuşlara basma) özelliği yapımda “Cinematic Action” olarak yer alıyor. Bu eylem düşmanlara daha yüksek hasar verme ve bazı savaşlarda üstünlük elde etmeye izin verecek. Yaratıkları evcilleştirip, partiye alabilme şansımız olacak. Partimizde evcil yaratık varken düşmana saldırdığımız da, yeni bir “Feral Link” bağlantısı olacak. Feral Link tam dolduğunda QTE yoluyla evcil yaratığımız özel bir saldırı gerçekleştirebilecek.

Eskiye dönüş var diyebiliriz. Canavarlar FF12 ve FF13’teki gibi ortalıkta dolaşmayacak, bunun yerine rastgele alanda gözükecekler. Canavarların ekranda gözükmesiyle birlikte “Mog Clock” adındaki özellik de devreye giriyor. 3 metre yarıçaplı kırmızı renkli bir halka karakterin etrafını çevreleyecek. Mog Clock düşmanla girişilen savaşın zamanına bağlı olarak bize bonus veya tam tersi penaltı olarak geri dönecek. Mesela kısa zamanda savaşa girişmek lehimize olurken, biraz daha geç vakitle zaman kaybedersek bu da aleyhimize işleyecek.

FF13-2’de diyalog ağacımız da var. Konuşmalarda farklı seçimler yapabileceğiz, ama bu durum oyunun farklı sonlarla bitmesini etkilemeyecek. Yapımcılardan Motomu Toriyama, konuşmaların daha eğlenceli ve tadını çıkarmak için bu sistemin olacağını, ancak farklı sonlarla bitmenin ise daha başka bir sistemle olacağını belirtiyor. Burada Crux isimli sistem devreye giriyor, çeşitli kapılardan geçiş için izin veren Crux’la birlikte, kendi seçimlerimize göre ciddi değişiklikler olacak. Bu aynı zamanda farklı oyun sonlarına götürecek bizi. Uzay mekan arasında yüzlerce yıl öncesi veya gerisine zaman yolculuğu imkanı çizgisel olmayan bir oyun ilerleyişini sunacak. Açıkçası heyecanlandıran bir durum. FF13’teki çizgisel ilerleyişin önüne böylece geçilmiş oluyor. Boyutlar arasındaki bulmaca gibi sorunları çözmek için çabalayacağız. Ne zaman anormallikleri çözüme kavuşturursak, gerçek dünyadaki paradoks da sona ermiş olacak.

Tanıdık isimler ve yeni yüzler bir arada

FF13’te NPC olarak gördüğümüz Serah Farron yeni oyunda ön plandaki karakterlerden biri. Gelecekten gelen ikili kombine kılıç kullanan Noel Kreiss ise bazı sırlar barındırıyor ve kaderini değiştirmek istiyor. Zırhıyla videolarda gözüken Lightning, Valhalla’da Tanrıça Etro’nun mabedini koruyan bir şövalye rolüne bürünmüş. Lightning’in kaderindeki rakibi, karşıtı olaraksa Caius isimli yeni bir karakter daha yer alıyor. Mor saçları, koyu mor ve siyah renklerdeki giysisiyle Caius zamanın koruyucusu. İlk oyundan Snow, Hope ve birkaç karakter daha FF13-2’de yer alacak.

Yapım X360 ve PS3 için hazırlanıyor. X360’ta FF13 üç disk olarak çıkmıştı. Yeni yapım ise X360’ta tek disk olacak. Motomu Toriyama, oyunun tek disk olarak gelmesini, ara sahnelerin gerçek zamanlı hazırlanmış olmasına bağlıyor. Final Fantasy XIII-2, yeni karakterleri, hikayesi, yeni özellikleriyle ilk oyundan daha iyi olacak gibi duruyor. Düzeltilen kısımlarıyla fanlarının gönlünü alacak. Eğer bir terslik olmazsa 3 Şubat 2012’de piyasaya sürülecek.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu