Final Fantasy XV, Square Enix için kilometre taşı olmuş

Uzun bir aranın ardından Final Fantasy severlerin karşısına çıkan, ancak senaryo ve RYO öğeleri anlamında pek yeterli bulunmayan Final Fantasy 15, bu gibi eksikliklerine rağmen güzel satış rakamlarına ulaşmayı başardı. Döneminde çıktığı diğer oyunlar ile kıyaslayınca başarılı olarak sayabileceğimiz Final Fantasy XV hakkında Square Enix yeni açıklamalarda bulundu. Final Fantasy 15 ile birlikte yeni bir oyun motoruna geçen geliştiriciler, yeni bir şeyler denedikleri için Final Fantasy XV’in konsol sürümünü teknik anlamda adeta yarım bırakarak piyasaya sürmüşlerdi. FPS düşmeleri ve yer yer görüntüde oluşan yırtılmalar oynanışa etki edebiliyordu.

Final Fantasy 15, Square Enix’e çok şey öğretmiş

Ancak oyunun yönetmeni olan Hajime Tabata, tasarımcı Takefumi Terada ve Episode Ignis‘in yönetmeni olan Yoichi Kuroda verdikleri bir basın toplantısında Final Fantasy XV’in geliştirilme sürecinde çok şey öğrendiklerini açıkladılar. Final Fantasy XV’te geliştirdikleri teknik sayesinde bundan sonra yeni nesil oyunları daha hızlı bir şekilde geliştireceklerini belirten tecrübeli geliştiriciler, uzun geliştirme süreçlerini arkada bıraktıklarını açıkladılar.

20 yılı aşkın geçmişi ile video oyun tarihinde büyük bir yer edinen Final Fantasy serisi, bakalım ilerleyen yıllarda daha nasıl evrilecek?

Exit mobile version