Röportaj

FK Entertainment

Onlar daha küçük yaşta büyük düşünmeye başladılar. Hedeflerini büyük
seçtiler. Ulaşılması zor bir hedef, fakat yürekliler ve kendilerine inanıyorlar.
Çoğu kesim onlara aldırmasa da, FK Entertainment kendinden emin ve ağır
adımlarla yol alıyor. İşte Fatih Kavcı, ekibi ve FK Entertainment.

Merlin’in Kazanı (MK): Öncelikle bu işe nasıl giriştiniz? Sizi en çok etkileyen
faktör nelerdir?

Fatih KAVCI (FK): Ben bu işe ilk olarak 2004 yılında amatör olarak başladım. O
zamanlar ilkokul dördüncü sınıfa gidiyordum. Bilgisayarım yoktu. Babam, “Dördüncü
sınıfı takdir ile bitirirsen sana bilgisayar alacağım.” dedi. Derslerde
başarılıydım. Dördüncü sınıfı geçtim ve takdir getirdim. Babam söz verdiği gibi
bilgisayarımı aldı. Bilgisayara ilk oyunum yüklendi ve ne olduysa o zaman oldu.
Çok heveslendim. Aklımda yüzlerce soru vardı. Acaba bu oyunu nasıl yapıyorlar?
Kaç kişi ile çalışıyorlar? Bunun gibi sorular aklımı her zaman kurcalıyordu. İşe
bu vesile ile başlamış oldum. 1 Ağustos 2008’de FK Entertainment şirketini
resmen kurmuş olduk. Oyun sektörü gerçekten dünyada rekabetin en fazla olduğu
sektörlerden biri. İş hacmi 40 milyar dolar civarında. Böyle bir sektörde
çalışmaktan gurur duyuyoruz. Hedefimiz ise Türkiye’deki oyun sektörünü
geliştirmek ve dünya oyun sektörü pazarından Türkiye’nin de ciddi bir miktar pay
almasını sağlamak.


“FK Entertainment, Fatih Kavcı, Akın Kavcı ve Mehmet Özyürek’ten oluşuyor.”


MK: Kullandığınız yazılımlar hakkında bizlere biraz bilgi verebilir misiniz?
Yazılımlar konusundaki seviyeniz nedir?

FK: Bizler şu anda amatör olarak oyun geliştiriyoruz. Profesyonelliğe adım adım
ilerliyoruz. Maddi açıdan da problemlerimiz var. Şu anda bir bilgisayar oyunu
geliştirseniz, büyük bir miktar paraya ihtiyacınız olur .Bu nedenle oyun motoru
olarak Free (Ücretsiz) motorları tercih etmek zorundayız. Kullandığımız
yazılımlar arasında 3DS MAX, Photoshop ve ücretsiz oyun motorları var. Tabii ki
bunlar haricinde kullandığımız yazılımlar da mevcut.

MK: Ekibinizden biraz bahseder misiniz?

FK: Ekibimiz üç kişiden oluşuyor. Ben Fatih KAVCI, kardeşim Akın KAVCI ve
yeğenim Mehmet ÖZYÜREK. Ben oyundaki grafik tasarımını ve programlamayı
yapıyorum. Akın ise oyundaki seslendirmeyi ve projeyi yönetiyor. Mehmet ÖZYÜREK
ise oyunu kontrol ediyor, denetliyor. Oyunda bir hata varsa bize bildiriyor, biz
de hata üzerinde duruyoruz. Mehmet ÖZYÜREK’in görevi oyunları test etmek.
İlerideki hedeflerimizden biri de ekibimizi genişletmek.MK: Yaptığınız projeler ile ilgili bizi biraz bilgilendirir misiniz?

FK: Şu anda iki tane amatör projemiz bulunuyor. İlk projemiz FPS türünde
Following War: The Senarios oyunumuz. Bu oyunu bir aksilik çıkmadığı takdirde
2010’un başlarında yayınlamayı düşünüyoruz. İkinci projemiz ise Acting Role
isimli mini RPG türü bir yapım ve yine amatör olarak geliştirdik. 2B grafiklere
sahip şirin bir oyun. İleride Acting Role’u daha da geliştirmek istiyoruz.

MK: İleride nasıl projeleriniz olacak ve ilerisi için düşünceleriniz neler? FK
Entertainment’ı nerede görmek istersiniz?

FK: İlerisi için büyük düşünüyoruz. Oyun sektörü tamamen bilgiye ve hayal gücüne
dayalı bir sektör. İleride projelerimizin daha profesyonel ve kaliteli olacağını
ümit ediyoruz. FK Entertainment elinden geleni yapacaktır. Sizlerden istediğimiz
sadece bizi desteklemeniz. FK Entertainment’ı ileride çok iyi yerlerde görmek
istiyoruz. Hayallerimiz çok büyük. İleride yurtdışına açılmayı ve dünya
standartlarında kaliteli bilgisayar oyunu geliştiren şirketlerden biri olmayı
hedefliyoruz. Gelecekte oyun deyince akla FK Entertainment gelsin istiyoruz ve
inanıyoruz ki, bu bir gün gerçek olacak.


“Fatih Kavcı, kendilerine örnek olarak Crytek’i seçtiklerini söylüyor.”


MK: Kendinize örnek seçtiğiniz bir oyun firması var mı? Oyunlarını sevdiğiniz
yapımcı firmalar hangileri?

FK: Evet var. Kendimize örnek olarak Crytek firmasını seçtik. Crytek özellikle
hem Türkiye’de, hem de dünyada kasırgalar estirmiş bir firma. Gerek kullandığı
teknolojiler gerekse yaptıkları oyunlar açısından bizce bir numara. Bizler oyun
oynamaktan çok, oyun geliştirme taraftarıyız. Oyunlar alırız, oynarız, fakat
oynama nedeniz yapımlarda kullanılan teknolojileri kavramak. Bu nedenle
teknoloji olarak üstün grafik motorları arasında CryENGINE 2, Unreal Engine 3
vs… gibi motorlar var. Biz oyunlarımızda örnek olarak CryENGINE 2’yi kullanmayı
çok isteriz, fakat maddi açıdan imkanlarımız olmadığı için bu motorlar şimdilik
hayalden ibaret.

MK: Son olarak Merlin’in Kazanı hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?

FK: Merlin’in Kazanı, Türkiye’deki en iyi online oyun dergilerinin başında
geliyor ve aynı zamanda site olarak da, Türkiye’de en çok ziyaret edilen oyun
içerikli Web sitesi. Bu nedenle böyle bir röportajın Merlin’in Kazanı’nda
yayınlanacak olmasından çok mutluyuz. Merlin’in Kazanı’na bu röportaj için çok
teşekkür ediyoruz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu