Oyun Ön İncelemeleri

Forza Motorsport 2

Xbox sahibiyseniz veya oyunlarıyla ilgilenen biriyseniz Forza Motorsport hakkında bilginiz var demektir. Nasıl olmasın, konsolun çıkardığı en iyi yarış simülasyonlarından olan Forza, Halo’nun ardından konsol satışlarını artıran ender oyunlardan biri olmuştu. Şimdi de ikinci versiyonunu tamamlamaya çalışan yapımcılar sadece Xbox360 için geliştirdikleri Forza 2’nin son ayrıntıları için uğraşıyorlar.


Gerçek simülasyon kuralları


Eğer yarış oyunları içinde en çok Need for Speed serisini seviyorsanız, Forza’ya alışmanız biraz zaman alacaktır; çünkü Forza’daki yarışlarda, gaza bastığınızdan daha fazla fren ile haşır neşir olursunuz. Dönemeçlerde yaptığınız hatanın büyük ihtimalle geri dönüşü olmadığı ve her yarışın bir evvelkine asla benzemediği bir oyun yapısı vardır. Yarışlardaki bu gerçekçiliğin, bir seviyeden sonra hitap edilen oyuncu kitlesini kısıtladığı da bir gerçek. Bu sebeple yapımcılar, ikinci bölüme ekleyecekleri birkaç seçenek ile hem gerçek simülasyon severlerin, hem de arcade tarzından hoşlananların ilgisini çekmeyi planlıyorlar.


İlk bölüme kıyasla, oynanış açısından pek fazla değişiklik olmayacak. Kontrollerde biraz daha gerçekçiliğe gidildiği ve yarışların zorluk derecelerine göre zamanla acımasızlaşacağı söylenenler arasında. Yapımcıların asıl amacı, sadece oyun severleri değil, yarış sporundan hoşlanan herkesi Forza 2 atmosferine çekmek. Bunun için de hem yarış seçeneklerini geliştirmişler hem de zorluk derecesini abartmadan, gerçekçiliği ön planda tutmaya çalışmışlar. Asıl oyun olan kariyer modunda, tıpkı ilk bölümde olduğu gibi yarışları kazandıkça, deneyim kazanacak ve yeni parçalarla aracınızı geliştireceksiniz. Tek kişilik bölümlerin 50 ila 60 saat süreli bir oynanış sunacağı tahmin ediliyor. Tabii ki girdiğiniz her yarışı tek seferde kazandığınızı düşünürsek!


Araçlarınızı keskin virajlara hızlı sokmanız yeni bir problemi beraberinde getirecek, denge. Bahsettiğimiz sadece savrulan ve takla atan araç dinamikleri değil. Çok iyi aldığınızı düşündüğünüz bir virajın hemen ardından gaza fazla basmanız hâlinde kendinizi spin atarken bulmanız mümkün. Hem kontrol kollarındaki titreşimden, hem de aracınızın yol tutuşundan bu dengeyi hissedecek ve fren noktalarına biraz daha dikkat etmek zorunda kalacaksınız.Drivatar iş başında


İlk oyunu benzerlerinden ayıran en büyük özelliği olan Drivatar, ikinci bölümde daha geliştirilmiş hâlde karşımıza çıkacak. Bilmeyenler için kısaca anlatmak gerekirse, ilk versiyonda virajları nasıl aldığınız, fren noktalarını nasıl seçtiğiniz ve yarış çizginizi ne yönde koruduğunuz sürekli takip edilerek bir profil çıkarılıyordu. Drivatar ismi verilen bu profil sistemi sayesinde dilerseniz yarışlara katılmayıp, Drivatar’ı sizin yerinize yarışması için seçebiliyordunuz. İkinci oyunda da aynı sistem olduğu gibi kullanılacak. Tabii ki biraz daha elden geçmiş hâlde. Yeni bölümde, Drivatar kontrolündeki aracı izlerken gerçekten kendiniz kullanıyormuş hissine kapılmanız olası.
İlk yapımda kullanıcıların şikâyet ettikleri özellik, rakiplerin fazlasıyla gözü pek oluşuydu. Geçildiğinde hemen saldırgan tepki gösteren ve arkadan çarpmaya çalışan rakipler önde gittiğiniz zamanlarda zor anlar yaşamamıza neden oluyordu. İkinci oyunda saldırganlık yerine daha başarılı sürüşler çıkaran bir yapay zekâya şahit olacağız. Geçildikten sonra arkadan çarpmak yerine hiç geçilmemek için önümüze direksiyon kıracak rakiplerimiz.


Online modunun eşi yok


Forza Motorsports 2 sadece tek kişilik olarak tasarlanmıyor. Online oynama imkânı sunarak tüm yarış severleri bir ortama taşımaya çalışacak yapımcılar. Oluşturacağınız profil ayarlarında resminizi yükleyebilecek, sezon oluşturabilecek ve kendi turnuvalarınızı düzenleyebileceksiniz. Online modda sohbet ekranları bulunacağından, kullanıcılar birbirlerine tüyolar verip araçlarını nasıl geliştireceklerine dair konuşmalar yapabilecekler. Forza Motorsports 2, teknik anlamda hazırlanmış durumda ve yapımcılardan Dan Greenawalt, tüm zamanlarını ayrıntıların tamamlanması için harcadıklarını söylüyor. Forza 2’yi sadece Xbox360 platformunda, 2007’nin başında göreceğiz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu