Oyun Ön İncelemeleri

Forza Motorsport 3

En çok kâr getiren oyun türlerden biri olan yarış; kullanıcılara hız, rekabet
ve elde ettikleri başarılar sonucunda son model otomobillerle eşsiz bir oynanış
sunmayı hedefler. Özellikle son yıllarda yaşanan “Modifiye çılgınlığı”,
hazırlanan çoğu arcade türündeki yapımlara ilham kaynağı olmuş ve onları bir
adım önde tutsa da, gerçekçilikten hoşlanan oyuncular için Gran Turismo ve Forza
Motorsport gibi oyunların yeri de apayrı olmuştur. İçinde bulunduğumuz döneme
baktığımız da ise, arcade tarzındaki projelerin yavaş yavaş simülasyon havasına
büründüğüne ve bu türün, eskiye nazaran daha fazla ilgi göremeye başladığına
dikkat çekebiliriz.

Forza Motorsport serisi, Turn 10 stüdyosu tarafından Microsoft’un konsolları
Xbox ve Xbox 360 için piyasaya sürülmüştü. Oyun dünyası, henüz çıkmamış olmasına
rağmen uzun bir süredir Gran Turismo 5 ile meşgulken, Microsoft elindeki paketi
açtı ve Forza Motorsport 3’ün (FM3) Ekim ayında çıkacağını duyurdu. Gelişmiş
grafikler, kaliteli fizikler ve daha iyi bir sürüş deneyimi sunmasının yanı sıra
Forza 3, acemi oyuncuları da düşünerek hazırlanmakta olan ciddi bir yapım.


“Oyunda yer alan her araç, Forza 2’de kullanılan poligon miktarından 10 kat daha fazla poligon barındırıyor.”


Seç beğen al

FM3’ün tek kişilik oynanış kısmı: Circuit, Oval, Drag, Drift ve Timed Events
gibi yarış türlerinde, toplamda 200 farklı organizasyonun bulunduğu bir
takvimden oluşuyor. Dünyanın en önde gelen 100’den fazla yarış parkurunun yer
alacağı yapımda, İspanya’nın Gorgeous Dağları’nı ve İtalya’nın Amalfi Sahili’ni
örnek olarak gösterebiliriz. Kullanabileceğimiz araçlara da göz atarsak, muazzam
bir tabloyla karşılaşıyoruz. FM3’te, Ferrari, Peugeot, Toyota, BMW ve Cadillac
gibi isimlerin bulunduğu, dünyanın en önemli 50 geliştiricisi tarafından
üretilmiş 400’den fazla araç modeli yer alıyor. Klasik Amerikan arabalarından,
Avrupa’nın güçlü otomobillerine, hatta Asya’nın teknoloji canavarı modellerine
kadar uzanan geniş bir yelpaze. Her birinin lastik, motor ve benzeri parçalarına
çeşitli geliştirmeler yapabilecek, kazandığımız yarışlar sonrasında yeni
malzemeler satın alabileceğiz.

Yetkililerin belirttiğine göre oyunun ana amacı, “Erişilebilirlik” olacak. Yani
Forza Motorsport 3, hem tecrübeli, hem de acemi oyuncuları, bir araya getirmeyi
ve aynı düzeyde zevk almalarını istiyor. Şöyle ki, simülasyon türü zordur, ama
yapıma eklenecek bir takım arcade takviyeleri sayesinde, FM3 daha geniş bir
kitleye hitap edebilecek. Bunun için Turn 10’un hazırladığı yöntemler mevcut;
geri sarma özelliği ve otomatik yavaşlama özelliği buna örnek verilebilir.
Mesela geri sarma özelliği geçtiğimiz yıl çıkan GRID’te gördüğümüz bir yöntem.
Yarış esnasında telafisi zor bir kaza yaparsanız, belirli bir süreye kadar oyunu
geri sarabiliyor ve kaza gerçekleşmeden önceki bir pozisyonda yarışa devam
edebiliyorsunuz. Kısaca ikinci bir şans diyebiliriz.Otomatik yavaşlama yine acemi oyuncular için düşünülen, aracınızla herhangi bir viraja girerken,
otomatik olarak hızının düşürülmesi. Bu sayede kaza yapma riskiniz de en aza
indirgenmiş olacak. Bir de Non-Sim modu var. Bu özellik sayesinde de araçlarınız
görünüş olarak hasar alsa dahi, güçlerinden hiçbir şey kaybetmeyecek ve yola
aynı hızla devam edebilecek. Aslında FM3’ün kullanıcılardan istediği sürekli
olarak bu tip yarışlarla oyunu bitirtmek değil. Aksine, bu yöntemleri sık sık
deneyerek tecrübe kazanmayı sağlamak ve oyunları asıl simülasyon yarışlarına en
kısa sürede adım attırmak.

Kemerleri bağlamayı unutmayın

Yapımı ister araç üzerinden, istersek de kokpit kamerasıyla oynayabileceğiz. FM3
geliştirilirken, Peugeot ve Audi mühendisleriyle birlikte çalışılmış.
Yapımcılar, oto üreticileriyle aralarında iyi ilişkilerin olduğunu söylüyor.
Oyunda yer alan her araç, Forza 2’de kullanılan poligon miktarından 10 kat daha
fazla poligon barındırıyor. Fizikler ve yapay zekâ üzerinde de duran yetkililer,
bunların en iyilerinin Forza’da yer aldığını söylüyor. Motorun her devirde hız
artışı ve azalışındaki sesi, zemin değiştiğinde lastiklerin sesleri gibi
detaylar üzerine ayrıntılı bir şekilde duruluyor. Turn 10 stüdyosunun iş birliği
bu kadar da değil. Yapımcılar, fizik özellikleri için McLaren’ın teknoloji
merkezini ziyaret etmiş. Ayrıca takımdan Lewis Hamilton ile de görüşülmüş ve
firmanın F1’de kullandığı aerodinamik sistemi hakkında bilgi alınmış. Bu
bağlamda oyunda önemli değişiklikler yapıldığı söyleniyor.


“FM3’te, Ferrari, Peugeot, Toyota, BMW ve Cadillac gibi isimlerin bulunduğu, dünyanın en önemli 50 geliştiricisi tarafından üretilmiş 400’den fazla araç modeli yer alıyor.”


Duyurulmasının ardından oynanış videoları yayımlanan FM3, oldukça kaliteli
görünüyor. Öyle ki, daha şimdiden GT5 ile aralarında grafiksel karşılaştırmalar
yapılmaya başlandı. Araç tasarımları, ışıklandırmalar ve çevre görselleri, tam
sürüm çıkana kadar yapılacak düzenlemeler sonucunda çok kaliteli bir seviyeye
gelecektir. FM3’ün yapımcılarından Dan Greenawalt, “Bir yarış oyunu, 60 FPS’de
çalışıyorsa iyidir, çalışmıyorsa kötüdür” diyor. FM3, 60 FPS değerinde
çalışacak. Ayrıca Greenawalt, Gran Turismo takımına ve başındaki isim Kazunori
Yamauchi’ye saygı duyduğunu, kendisinin de bir GT fanatiği olduğunu da söylüyor.

Son olarak yapımda multiplayer modlar da yer alacak. Tekli ve çoklu oyuncu modu
oynanış olarak en fazla 8 araca kadar izin verecek. Xbox Live üzerinden diğer
arkadaşlarımızla rekabete girebilecek, elde ettiğimiz başarılar sonucunda
sıralama tablosunda yer alabileceğiz. Ayrıca her yönüyle tamamen kendi
tarafımızdan modifiye edebileceğimiz araçlarımızı Live üzerinden
yayımlayabilecek, oyun içerisinden aldığımız video ve resimleri de diğer
oyuncularla paylaşabileceğiz. Özellikleri ve grafikleriyle FM3, bu yılın en
iddialı yapımlarından biri.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu