Oyun Ön İncelemeleri

Fracture

Artık alışılmış aksiyon oyunlarından gına geldi. Düşmanlar yol boyunca karşınıza dikilir, elinizdeki silahla güçlü nişancık tekniklerinizi konuşturarak herkesi devirirsiniz. Silahlarınız güçlü, mermileriniz yeterliyse karşınızda hiçbir kuvvet duramaz. Peki ya kötü bir bölgede sıkıştırılmışsanız ne olur? Düşmanlara karşı kendinizi savunabileceğiniz tek bir silahınız bile yoksa ne yaparsınız? Tek yol kaçmak değil mi? Artık değil. LucasArts bünyesinde çalışan Day 1 Studios yeni geliştirdikleri aksiyon oyunları ile tüm dengeleri alt üst edecekler.


Yok olan ülke


Gelecekte yaşanmış büyük savaşların ardından yok olmaya yüz tutmuş, yıkık harabeler içerisindeki bir Amerika Birleşik Devletleri manzarası ile karşılıyor bizi Fracture. Yıkık harabeler içerisinde savaşacağımız oyunun en büyük özelliği ise hasar üzerine odaklanmış olması. Elimize geçecek özel üretim el bombaları ile kendi yolumuzu kendimiz oluşturacak, karşılaştığımız bulmacaları çözeceğiz. Çevredeki her cisim hasar alabilir olduğundan, etkileşim gücünü kullanarak kendi yolunuzu kendiniz açacaksınız. Hatta yapımcıların söylediklerine göre oyun esnasında tüm problemleri silahınızla çözebiliyorsanız, büyük ihtimalle arazi deformasyonunu yeterince verimli kullanmamışsınız anlamına gelecek.


Dünya’yı yeniden şekillendirmek, Fracture yapımcılarının sadece görsel anlamda tasarladıkları bir şey değil. Oyunlarında yakın gelecek senaryolarını biraz da abartarak karamsar bir tablo ile oluşturmuşlar. Uzak gelecekte geçen yapımda yumurta kafalı bilim adamlarının geliştirdikleri bir proje ile karşılaşıyoruz. Kısaca GEH diye adlandırılan Genetically Engineered Human (genetik olarak geliştirilmiş insanlar) dünyanın yeni kaderini belirliyor. Kanser, felç ve sakatlık geçiren insanlara çare olması amacı ile geliştirilen bu proje doğudan gelen bazı yasadışı kuvvetler tarafından ele geçirilmek istenir. Dünyadaki askeri güçler ise batıyı temsil eden Atlantikliler ve doğuyu temsil eden Pasifikliler olmak üzere ikiye ayrılır. Harabe haklini almış tanıdık mekanlarda geçen savaşlar günümüzün izlerini yansıtsa da, ana karakterin karizması eşsiz görünüme sahip.


Standart aksiyon oyunlarındaki gibi karşınıza çıkanı vurmak yerine düşmanlarınıza tuzak kuracak, erişemeyeceğiniz platformlara el bombalarını kullanarak ulaşacaksınız. Mesela bir platformu yükseltmek mi istiyorsunuz? Hemen oraya tectonic el bombanızdan fırlatın ve patlamanın ardından etrafa yayılan parçacıkların yığılarak zemini yükseltmesini izleyin. Ya da subsonic el bombasını kullanarak ayaklarınızın altında kocaman bir krater oluşturun. İsterseniz ise her iki bombayı da bir tuzak amacı ile kullanın ve düşmanlarınızı hiç mermi israfı yapmadan kolay yoldan alt edin.Kendi haritanı oluştur


Yeni nesil konsolların gücünü kullanacak olan Fracture’da, tüm yıkım ve yeniden oluşum teknikleri üst düzey görsellikle sunulacak. Hem patlamalar hem de çevrede oluşan deformasyonlar son dönemde çıkan oyunlardan çok da farklı değil. Xbox 360’ın son zamanlarda çıkan aksiyon oyunu Crackdown buna örnek olarak gösterilebilir. Yapımcılar farklı durumlar ve farklı amaçlar için diledikleri gibi savaş arazisine hükmetme becerisini vermek istemişler. Arazi deformasyon sistemini kullanarak bulmacaları çözeceğimizi, engelleri yok edeceğimizi, yönümüzü tayin edeceğimizi, siper alacağımızı ve savaş alanında kendimize avantaj sağlayacağımızı söylüyor yapımcılar.


Tectonic el bombalarının yarattığı patlamaların ardından düşman askerlerinin dört bir yana uçuşunu izlerken aslında tüm sorunları el bombaları ile çözebileceğinizi anlıyorsunuz. Şöyle bir örnek verelim: Sıkı korunan bir yeraltı sığınağına girmeniz gerekli. Ön kapıdan giremiyorsanız, hemen bir subsonic el bombası fırlatın ve kendi tavşan çukurunuzu kendiniz oluşturun. Zeminin altındaki mekanlara ulaşmak için ne kadar da kolay bir yöntem değil mi? Size bir başka örnek vererek oyundaki etkileşimi daha iyi anlatmayı deneylim isterseniz. İçeri sızmanız gereken üsse girdiğiniz anda dev bir havan topu ile karşılaştınız diyelim. Üzerine istediğiniz kadar ateş edin bomba atın, etrafını saran enerji kalkanı yüzünden hiç zarar veremiyorsunuz. “Acaba roket atarak mı yok etmeli?” diye düşünüp, roket göndermeye başlıyorsunuz ama o da ne? Havan topu, yolladığınız tüm roketleri daha yaklaşamadan yok ediyor. Ne kadar zor bir durum… Peki şimdi ne olacak? Eğer isterseniz tüm merminizi havan topunun üzerine boşaltmaya çalışıp kendi ölümünüze zemin hazırlayabilirsiniz ya da aklınızı kullanarak bir tectonic el bombası fırlatır, havan topunun bağlı bulunduğu zemini yükselterek kendi koruma kalkanına değmesini ve kendi kendini yok etmesini sağlayabilirsiniz. İşte tıpkı bu örneklerde olduğu gibi hikaye boyunca pek çok bulmacanın ve zorlu durumun üstesinden hiç silah kullanmadan gelebilirsiniz.


Şimdi aklınıza şöyle bir soru da gelebilir; “Madem tüm sorunları arazi deformasyonu ile çözebiliyorum, neden bu oyunun türü puzzle değil de aksiyon?” Cevabı çok basit; Fracture aslında su katılmamış bir aksiyon oyunu ve sürekli düşmanlarla sıcak temas yaşayıp silahlarınızı kullanmadaki becerinizi sergileyeceksiniz. Çevre deformasyonu ise bu başarılı aksiyonun tamamlayan ve kalitesini artıran ayrıntılar olacak. Düşmanlarla baş edemediğiniz zaman ise hemen çevre deformasyonunu nasıl kullanacağınızı düşüneceksiniz. Yapımcılar senaryo boyunca defalarca düşünüp strateji kuracak ve üzerinde vakit harcayacağımız durumların oluşacağını belirtiyor. Kontrolleri ele alıp düşmanları haklamaya başladığınızda diğer oyunlardan alıştığınız üzere tüm problemleri silahınızla çözmek isteyeceksiniz. Hatta el bombalarının avantajlarını uzun süre kullanmayı akıl edemeyeceksiniz diyebiliriz. Ancak bu bombaları kullanmayı ve avantajlarını fark etmeye başladığınızda ise daha yeni bir mekana girere girmez neler yapabileceğiniz hayal gücünüzle birlikte şekillenecek. İster korunmak için kendinize bir siper oluşturursunuz, isterseniz ise sadistçe davranarak koca bir odayı düşmanların tepesine yıkarsınız. Kısacası oyunun eğlenceli yanı sayısı fazla olan düşmanları öldürmek değil, onları alt edecek yaratıcı çözümler bulmak.Büyü mü cephane mi?


Girdiğiniz mekanların zeminlerini alçaltıp yükseltmek oynanabilirliği etkileyen en önemli unsur elbette. Öte yandan bunun bir aksiyon oyunu olduğunu da unutmayın ve başarılı olmanın yolu iyi silahları her zaman verimli kullanarak düşmanları haklamaktan geçiyor. Çatışmaların seyrini değiştirecek bir başka silah ise vortex el bombası. Bu bombayı fırlattığınızda düşmanınızı havada çeviriyorsunuz. Bir rüzgar hortumunun içine roket fırlattığınızı düşünün. Patlamanın hortumun dönüşü ile senkronize olarak yayılışını hayal edebiliyorsunuz değil mi? Son olarak yapımcılardan edindiğimiz bilgilere göre henüz demoda gösterilmeyen bir silah daha bulunuyor. Boulder gun isimli bu silah ile dev kayalar fırlatabiliyoruz. “Küçük namlulu bir silahtan kocaman kaya nasıl çıkıyor” diye sormayın. Gelecekte geçen bir oyun bu değil mi? O zaman cevabı da yakın gelecekte öğreneceksiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu