Gears of War 2
Gears of War (GeOW) X360’a özel olarak duyurulmuş ve ilk ekran görüntüleri
yayınlanmıştı. Ben dahil birçok kişinin ağzının suyu aka aka görüntülere
bakakalmıştık. Oyun hakkında ayrıntılar geldikçe, iştahlar daha da kabarmıştı.
İşin arkasında Unreal efsanesini oyun dünyasına katan, sadece oyun değil, Id
Software gibi teknoloji üreten kült yapımcı Epic Games vardı. GeOW’un grafikleri
dudak uçuklatan cinstendi. Bunun asıl büyük sebebi de Unreal 3 Engine’nın
kendisinden dolayıydı. Unreal 3 Engine, fuarlarda gösterilmiş ve Epic yeni
yazdığı motorun ne kadar kaliteli olduğunu adeta gövde gösterisi şeklinde
sunuyordu. Ancak motorla yapılan bir oyun daha ortalıkta yoktu. GeOW, Unreal 3
Engine’la yapılan ilk oyundu ve motorun gücünü oyuncuya hissettiriyordu. Aradan
geçen zaman içinde GeOW sonunda piyasaya sunuldu ve resmen ortalığı kasıp
kavurdu. Milyonu geçen satış rakamları, Live üstünden oynanan çoklu oyuncusu,
harika aksiyonuyla listelerde uzun süre bir numara kalmayı başarmıştı.
GeOW’un PC’ye çıkacağı söylentileri yayıldı. En başlarda Microsoft bu konu
hakkında PC versiyonunun olmayacağını söylese de, daha sonra GeOW’un PC
versiyonu çıktı. Bazı PC oyuncularından X360’taki kadar abartıldığı gibi
olmadığı yorumları geldi, bazıları ise bir hayli beğendi. GeOW PC’de Games for
Windows Live sistemini (Xbox Live’ın PC versiyonu) kullanıyordu. Yine Silver ve
Gold üyelik durumları vardı. Silver hesaplar multiplayer’a girebilse de, çoklu
oyuncu Achievement’ları açamıyorlardı. Bunları açmak için Gold üyeliğe
ihtiyaçları vardı ve Gold üyelik paralıydı. Ayrıca Gold üyelikler her şekilde
multiplayer’da oynayabiliyorlardı, Silver hesaplar ise sadece Silver üyelerin
açtıkları maçlara girebiliyordu. Bu durum açıkçası PC oyuncuları açısından
yadırgandı. Hatta Gold ve Silver hesap durumları Games for Windows Live sistemi
kullanan diğer oyunlarda da vardı. Ek bilgi olarak yakın zamanda yapılan
açıklamayla Gold ve Silver üyeliklerin beraber oynayabileceği ve Games for
Windows Live sisteminin artık paralı olmayacağı duyuruldu. İlk X360 ve
sonrasında PC’ye konuk olan GeOW, sahalara yeniden geri dönmeye hazırlanıyor,
hem de bu sefer daha vahşi ve daha aksiyonu bol bir şekilde.
Olanlar ve olmayanlar
GeOW 2, birinci oyunun bittiği yerden başlıyor. Bilmeyenler için hikayeye en
baştan değinelim. Her şey Dünya benzeri Sera gezegeninde geçiyor. İnsanlar Sera
gezegeninde barış içinde yaşarken, insanların beklemediği bir anda yeraltından
Locust isimli yaratıklar ortaya çıkıyor ve büyük bir savaş yaşanıyor. Savaş
sonucu insanlar kazansa da, Sera’nın büyük bir bölümü yaşanmaz hale geliyordu.
Bizde başına buyruk, asi ama başarılı bir asker olan Marcus Fenix’i
yönetiyorduk. Marcus olarak sonunda RAAM’i (RAAM ismi İsrail tarafından
kullanılan F-15I RAAM uçaklarının adıyla aynı) haklamış ve Locust’ların
yeraltında solucan deliği gibi her tarafa uzanan ana yerini Lightmass bombasıyla
yok etmiştik. Ancak oyun sonunda ekranda bir başka Locust’u görüyorduk. GeOW
2’de Locust’lar bu hezimetten sonra toparlanıyorlar ve saldırılarını daha da
arttırıyorlar. Ancak Jacinto şehrinde savaşta hayatta kalmış olan insanlar ve
Marcus Fenix, büyük bir plan hazırlığı yapıyor. Bu sefer Locust’larla çok büyük
bir koz paylaşılacak. Amaç tek ve büyük bir saldırı ile Locust’ları tamamen
ortadan kaldırmak.GeOW 2’nin yayınlanan teknoloji videolarına ve açıklamalara baktığımızda, içerik
olarak daha fazla aksiyon, daha fazla kan, daha fazla yenilik geliyor. Bunların
başında fizik etkileşiminin arttırılması var. Artık etrafımızdaki çoğu yer
yıkılabilecek ve hasar alacak. Modellemelerin etkileşimleri, ölümleri,
vurulduklarında verdikleri tepkiler daha gerçekçi olacak. Fizik etkileşim,
oyuncunun daha gerçekçi sıcak çatışma ortamını yakalamasını sağlayacak. Siper
aldığımız yerler daha azalıyor. Bunun en büyük nedeni fiziklendirme. Çünkü siper
aldığımız beton yer çatışmadan dolayı hasar alacak ve parçalarına ayrılabilecek.
Bu bizim siper aldığımız yerde daha dikkatli olmamızı sağlayacak. Her siper
aldığımız yer güvenli değil. Bunun diğer bir nedenine daha gelelim, artık siper
şeklinde duran kaya gibi bir kamuflajla sahip yeni düşmanlarımız var. Yani bir
yer kaya diye siper aldığımızda, kendimizi ölmüş bulabiliriz. Bu yeni sinsi
düşman bizim için yeni bir tehlike arz edecek. Ayrıca Kantus isimli yeni bir
Locust türü daha var. Kantus’lar aynı Diablo’nun Shaman’ları gibi ölen diğer
Locust’ları hayata döndürebilecek. Bir Kantus’un yer aldığı çatışmada diğer
rakipleri öldürsek bile Kantus onları yeniden canlandırarak üstümüze salabilir.
Bu konuda dikkatli olmamız gerekecek, hatta çatışma anında ilk hedef Kantus
olmalı ki, onu ortadan kaldırdıktan sonra diğerlerinin işlerini kolayca
bitirebilelim.
İlk oyundaki yapay zeka seviyesi çoğu oyuncuyu tatmin edecek düzeydeydi.
Locust’lar oradan oraya koşup, siper alıp bombalardan kaçabiliyordu. Hele ki
oyunun daha üst zorluk seviyelerinde oldukça zorlayıcı oluyorlardı. GeOW 2’de
yapay zeka üstünde yapılan geliştirmeler var. Düşmanlarımız eskisine göre daha
zeki ve zorlayıcı olacak. Daha da akılcı hareket edecekler. Yeni düşmanlar ve
arttırılan zeka seviyesine ek olarak, teknoloji videolarında da gördüğümüz üzere
artık tek bir ekranda yüzlerce Locust’la çarpışabileceğiz. Kalabalık akıllı
düşmanlarla kapışmak zorlayıcı olsa da, oldukça zevkli olacağına benziyor.
Daha hızlı, daha kanlı ve daha öfkeli!
Zorlayıcı, daha akıllı ve daha kalabalık düşmanlara karşı bizde boş değiliz. Bu
sefer rakiplerimizi daha kolay haklayabileceğimiz yeni ve artı olarak
geliştirilen eski silahlarımız var. Yenilerin başında Scorcher Flamethrower
isimli alev silahı yer alıyor. Böylece karşımızdakini kızartabileceğiz. Oldukça
seri atışlar yapan Gorgon Burst Pistol, ortalığa zehir saçan Poison Grenade ve
korumamızı arttıran Shield yani kalkan bunlardan dört tanesi. İlk oyundan sadık
yadigarlarımız olan Lancer Assault Rifle, Hammerburst Assault Rifle, Boltok
Pistol ve Smoke Grenade üstünde yapılan değişiklikler var. Mesela Lancer Assault
Rifle’la artık kesip biçmek daha etkili olacak. Hatta oyundaki yeniliklerden
biri olarak gözümüze çarpan testere dövüşlerine bile gireceğiz. Karşımızdaki
Locust’un testeresiyle bizimki çarpışacak ve sonunda silahımızı aynı tanıtım
videosundaki gibi ters çevirip, Locust’un karnına sokacağız. Hammerburst Assault
Rifle daha gerçekçi tepkiler verecek. Smoke Grenade’in etkisi daha arttırılıyor.
Bu sefer daha etkili biçimde ekrana sis yayacak ve göremeyen düşmanlarımızı bu
şekilde daha kolay gafil avlayacağız. Yapımda silahlar haricinde artık
düşmanlarımızı canlı kalkan olarak kullanma imkanımız da var. Böylece daha az
hasar alacağız ve saldırılardan kurtulabileceğiz. Kalkanla işimiz bittiğinde
onun boynunu kırıp başka yere fırlatacağız. Yapımın içeriğinde olan yeni
gelişmelerden biri ise “Ghost Cam”. Ghost Cam sayesinde vahşi anları ölümsüz
hale getireceğiz, yani o anın fotoğrafını alacağız. Fotoğraf içeriğine göre de
belli bir puan kazanacağız.Her yerde daha fazla kan gölü var
GeOW’un multiplayer’ı Xbox Live üstünde oldukça tutulmuş ve oynanmıştı. Hatta
şuanda bile Live üstünden en çok oynanan oyunlardan biri. Başarılı olan
multiplayer GeOW 2’le birlikte daha da gelişiyor. Bunların en başında yapıma
eklenen Guardian ve Meatflag modları geliyor. Özellikle Meatflag birçok
oyuncunun hoşuna gidecek cinsten. Aslında Meatflag, bildiğimiz klasik Capture
the Flag’ın bir benzeri, ama bu sefer kapılacak olan bir bayrak değil bir insan.
Kaptığınız insanı belirli olan güvenli noktaya götürmeye çalışacağız.
Taşıdığımız insan yara alabiliyor, ancak ölmüyor. Eğer hiçbir şekilde yara
almadan güvenli yere ulaştırırsak yüksek puan kazanacağız, eğer olur da yara
alırsa bu sefer alacağımız para, taşıdığımız insanın aldığı zarara denk olacak.
Guardian da ise takım lideri oldukça önemli. Bunun nedeni ise lider olan oyuncu
ölmedikçe takımdaki herkes canlanmaya devam edecek, artı olarak lider kendisi ve
takım arkadaşları için silah alabilecek. Multiplayer’da Warzone ve Deathmatch
gibi diğer seçenekler de yer alacak. Çoklu oyuncunun geliştirilen diğer
yanlarından birisi ise dört dört yapılan çatışmalarda, oyuncu sayısının 10
kişiye çıkartılmış olması. Artı olarak daha fazla sayıda olan yeni haritaları da
multiplayer’a dahil edelim.
“Karşımızdaki Locust’un testeresiyle bizimki çarpışacak ve sonunda silahımızı aynı tanıtım videosundaki gibi ters çevirip, Locust’un karnına sokacağız.”
GeOW 2’de ilk oyunda yer alan bazı bölümler de bulunacak. Hatta görsel olarak bu
bölümler de detaylarda eksik edilmemiş. Mesela ilk oyunda gördüğümüz sağlam bir
bina, ikinci yapımda karşımıza yıkılmış bir vaziyette gelebilecek. Epic Games,
ikinci oyunda geçen zaman içinde yaşananları ve gerçekleşen olayları, görsel
değişiklikle oyuncuya aktaracak. Görsel olarak bahsetmişken, GeOW 2’de Unreal
Engine 3.5 kullanılıyor. Unreal 3 motorunun daha geliştirilmiş olan bu
versiyonunda, ilk oyuna göre motor daha fazla ve daha etkileyici efektleri
oluştururken, daha çok detayı ekrana taşıyacak. Genel olarak baktığımızda
ilkinin yükselttiği başarıyı, daha da yukarı taşıyacak bir oyun duruyor.
Geliştirilen içerik ve oynanışın etkileyici olacağı büyük ölçüde belli. GeOW 2
yine X360’a özel olarak hazırlanıyor. Herhangi bir erteleme olmazsa ki, genelde
Epic’in oyunlarında böyle bir erteleme az oluyor, Kasım ayı içinde kanlı bir
aksiyona girişeceğiz. Tahmini olarak GeOW 2’nin çıkmasından bir süre sonra PC
versiyonunun da geleceği söyleniyor. Ancak PC versiyonu hakkında şuan için
herhangi bir bilgi yok.