Geliştiricilerin en güvenli platformu mobil oldu

Günümüzde video oyun geliştirmenin oldukça maliyetli olduğu artık su götürmez bir gerçek halini aldı. Sinema ve müzik endüstrisini çoktan geride bırakarak eğlence sektörünün en büyük ayağı haline gelen video oyun endüstrisinden tüm geliştiriciler pay kapmaya çalışıyor. Ancak video oyun algısının değişmesinden sonra, uzun bir süre boyunca video oyun dünyasının köklü geliştiricileri yeni nesil oyuncuların önüne koyacakları oyunların ne olduğuna bir türlü karar veremediler. Zaman içerisinde oyunculuğun eskisine göre oldukça evrildiği bu yıllarda, daha önce adını bile duymadığımız geliştiriciler Minecraft, Angry Birds ve Candy Crush gibi yapımlar sayesinde piyasaya yıllardır emek veren geliştiricilerin kazançlarının kat ve kat fazlasını tek bir minik oyun ile kazanmaya başladı.

Özellikle Japonyalı geliştiriciler, ne yapacaklarını şaşırmış durumda.

Yabancı basından gelen son raporlara göre Japon video oyun sektöründe işler artık eskisi gibi değil. Oyun satışının oldukça düştüğü Japonya’da, oyuncular artık yavaş yavaş değil, hızlı bir şekilde mobil platforma kayıyor. Bu durumun aslında Batılı oyuncularda da yaşandığını söyleyebiliriz. Dünya genelinde oyun satışının eskiye göre oldukça düştüğünü söylersek, bu nedenle video oyun yapmanın artık daha da zorlaştığını kabul etmemiz gerekiyor.

Böylelikle uzun vadede şirketlerinin geleceğini önemseyen Konami, Sega ve Capcom gibi büyük geliştiriciler artık mobil tarafa kaymaya başladı. EA Games ve Activision’ı saymıyorum bile keza onlar mobil platformun ekmeğini güzel bir şekilde yemeye devam ediyorlar. Fakat ilerleyen yıllarda AAA oyunların artık zar zor bir şekilde piyasaya çıkacağını tahmin edebiliriz. Yani şu anda mobil platforma geliştirilen en basit oyun bile, doğru reklam kampanyaları sayesinde artık AAA bir oyun kadar hasılat yapabiliyor.

Exit mobile version