God of War‘ın geliştiricisi Sony Santa Monica Studio, merakla beklenen yeni God of War oyununun dövüş sistemini ve gerçek zamanlı etkinliklerin az olmasını FIFA oyunlarına benzetti. İngiltere’nin önde gelen dergilerinden OPM UK’ye konuşan oyun direktörü Cory Barlog, oyunun yeni karakteri olan Kratos‘un oğlunun oyuna eklemiş olsalar bile, stüdyo gerçek zamanlı etkinlikleri oyunda istemiyormuş.
God of War ve FIFA karşı karşıya
“Çocuk olmasa bile, gerçek zamanlı etkinlikleri oyundan uzak tutmak istiyorduk. Bazıları hala bu konuta nostaljik, ama bana göre oyunculara sevdirecek çok fazla şeyimiz var. Atreus bizim için karaktere bağlanmamız için iyi bir yol.”
Daha sonrasında oyunu FIFA ile karşılaştırdı:
“Her seferinde aynı oyun. Ancak, her seferinde bir belirsizlik var. Her maç aynı olsa da her oyun farklıdır. Her maçta farklı bir drama mevcut, aynı takımlarla oynasan bile.”
“Video oyunları içerisinde hiç bir zaman kaybetmememizi isteyen bir büyü vardır. Biz de bu karakterleri orada özgürlük olduğunu hissetmeniz için yaptık” dedi.
Sony, PS4‘e özel God of War’ı E3 2016’da duyurmuştu ve bu yılın başında 2018’de geleceğini doğrulamıştı.