Tam Çözüm

Grim Fandango

YEAR 1
EL MARROW

Oyuna MANNY’nin ofisinde başlıyorsunuz. Boruyu açarak MAIL’larınıza bakın. Borudan alacağınız kağıdı okuyun. Sonra masanın üzerinden CARDS’ı alın. Dışarı çıkıp sekreter EVA ile işiniz hakkında konuşun. Masadan aldığınız CARDS’ı, HOLE PUNCH’a kullanıp kartı delin. EVA’nın karşısındaki koridora girip soldaki asansöre binin. Garaja ineceksiniz. Garajda kimsecikler yok. Diğer taraftaki kulübenin yanına gidin. Kapıyı çalın. GLOTTIS dışarıya çıkacak. Tüm konuşma ikonlarını seçin. GLOTTIS’e bizim şöförümüz olmasını teklif ediyorsunuz. O da bize, kendisinin şöför olmadığını anlatacak. En sonunda ikna edeceksiniz ama size vereceği kağıdı patrona imzalatmanız gerekiyor. GLOTTIS araba yapmaya başlarken, sizin de gidip kağıdı imzalatmanız gerekiyor. Kağıdı EVA’ya götürüp imzalatmam gerekiyor dediğinizde, EVA patrona soruyor ve kağıdı imzalatamıyorsunuz. Patron odasında bile değil. Bilgisayardaki konuşmaları değiştirmelisiniz. Yukarıya çıkın ve bu sefer koridorun karşısındaki asansörü kullanın. Aşağı inin ve binanın yanındaki aralıktan gidin. Bu aralığın sonuna kadar ilerleyin.

Binadan aşağıya doğru sarkan bir ip göreceksiniz. Onu kullanrak yukarıya tırmanın. Binanın tepesindeyken sola doğru ilerleyin ve kenardan dönüp açık pencereden içeri girin. Bilgisayara bir göz atın. Bilgisayarda patronun verdiği cevaplar bulunuyor. Seçeneklerin içinde “EVA SIGN” geçen seçeneği seçin. Seçeneğin türkçesi şöyle; “EVA ben meşgulüm, Benim yerime sen imzala.” Bilgisayardan bu seçeneği seçtikten sonra EVA’nın yanına dönün. GLOTTIS’in verdiği kağıdı EVA’ya verin ve patronun imzalaması gerektiğini söyleyin. EVA patrona soracak ve kendisi imzalayacak. Garaja gidin ve GLOTTIS ile işe çıkın. Değişik ve ilginç bir yere geleceksiniz. Yerde duran ve paramağa benzeyen nesneye SCYTHE’ ı (tırpan) kullanın. İçerisinden BRUNO çıkacak. BRUNO ile ofisinize döneceksiniz. BRUNO’yu THE EDGE OF THE WORLD’e gidebilmesi için tabuta koyacaksınız. O sırada patronunuz gelecek ve sizi yanına çağıracak. Dışarıya çıkıp karnavalın olduğu yere gidin. Ekmeklerin olduğu çadırın yanına gelin ve ekmek alın. İsterseniz bir çok ekmek alabilirsiniz. Sonra yan tarafta, balon yapan palyaço ile konuşun. Tüm seçenekleri seçerek balon alın. Ama konuşurken, DEAD WORMS seçeneğini iki kere seçerek iki tane şişmemiş balon alın.

Paketleme odasına gidin. Tahtanın üzerinde iki tane pompa bulunuyor. DEAD WORMS’ları onlarla doldurun. İkisini de aynı kimyasal maddeyi koymayın. İkisinde de değişik kimyasal madde olmalı. Yukarıya, ofisinize çıkın. Mesajlarınızı aldığınız boruya, içlerini doldurduğunuz balonları kullanın. Böylelikle mesaj yollayan alet, balonları gideceği yere gönderirken, balonlar patlayacak ve kimyasal iki madde birbiri ile reaksiyona girerek makineyi çalışmaz hale getirecek. Aşağıya inin ve bu sefer lobinin sol tarafında gidin. Odada TUBE-SWITCHER GUY makineyi tamir ediyor. Açık kapının kilidini açık bırakın ve dışarı çıkın. Böylelikle adam dışarı çıktığında makinenin kapısı açık kalacak. Dışarı çıktığınızda, adamda işini bitirip gidecek. İçeri tekrar gidin ve yangın söndürücüyü alın. Açık kapıdan içer girin. Burada binada bulunan tüm mesajları görebilirsiniz. EVA’nın masasında deldiğiniz kağıdı kırmızı boruya kullanın. Böylelikle yeni bir ölü (yani iş) öğreneceksiniz. Yeni ölünün adı MERCADES COLOMAR. Onu almaya gidecek ve ofisinize getireceksiniz. MECHE hakkında yanlış bir şeyler var! Ofisinizi terk ettiğinizde patronunuz sizle konuşacak ve sizi hapsedecek. Kapıyı çalın. SALVADOR’u göreceksiniz. Ona dışarı çıkmak zorunda olduğunuzu anlatın. Bu departmanın pisliklerini ortaya çıkartmak istediğinizi söyleyin. SALVADOR, sizi bir karargaha götürecek. Karargahta SALVADOR ve EVA bulunuyor. SALVADOR ile konuşun. Görevinizi sorun. Buradan ayrılabilmeniz için ilk göreviniz bir tane güvercin yumurtası getirmek. Güvercinleri haberleşmede kullanacaklar. Güvercinlerin nerelerde bulunduklarını öğrenin. Kapıyı açın ve dışarıya çıkın. İpin olduğu yere gelin ve binanın tepesine çıkın. Yukarıda sola doğru ilerleyin ve köşeyi dönün. Pencerelere bakın. Ofisler boş. Üçüncü pencereyi açın ve içeri girin. 

Masanın yanına gelin ve çekmeyi açarak içinden Mercan’ı alın. Kum torbasının yanına gelin ve üzerindeki ağızlığı düşürene kadar kum torbasına vurun. Ağızlığı alın. Pencereden çıkıp ipin yanına gelin(Binanın tepesindeyken). İpin yukarıda kalan uzantısına aldığınız Mercan’ı kullanın. Sonra mercanı bağladığınız ipi elinize alarak, karşınızdaki merdivene kullanın. İpten karşıya geçip yukarıya çıkın. Çatıya gelin ve güvercinlerin olduğu yere doğru ileryeyin. Çok fazla yaklaşmayın. Çatıda bulunan tabak şeklindeki yere, ilk olarak balonlardan birini kulanın, sonrada ekmeği tabağa ufalayın. Kuşlar gelecek ve ekmeği yemeğe başlayacaklar. Ekmekleri yerlerken balon patlayacak ve tüm güvercinler kaçacak. Yumurtaların yanına gelerek bir tane yumarta alın. İpten aşağıya inin ve metal zeminin olduğu yere gelin. Metal zemin, gizli bir asansör. Onun karşısındaki şekli kullanarak asansörü çağırın. Aşağıya inin ve SALVADORA’a yumurtaları verin. SALVADOR, bu görevi başardıktan sonra sizden bir de dişinizi istiyor. Tekrar yukarıya çıkın ve bizi hapsettikleri yere gelin. Tezgahın üzerinde duran alete ağızlığı kullanın. Böylelikle ağızlığa bir sıvı koymuş olacaksınız. Ağızlığı kendinize kullanın ve ısırın. Dişinizi alacaksınız. Dişinizi de SALVADORA’a götürüp verin. Artık buradan ayrılabilirsiniz. SALVADOR ile uzun bir yolculuğa çıkıyor ve bir ormana geliyorsunuz. 

THE PETRIFIED FOREST

Ormana geldiğinizde sağa doğru gidin. GLOTTIS’i göreceksiniz. GLOTTIS çok üzgün. Size bir şeyler anlatıp kalbini fırlatacak. GLOTTIS’in yanından yukarıya doğru gidin. GLOTTIS’in kalbi örümcek ağına takılmış ve etrafında da bir sürü örümcek var. Yerde bulunan kemiklerden alabildiğiniz kadar alın. Sonra bir tanesini örümcek ağına fırlatın. Kemik ağa yapışacak. Tırpanınızı çıkartın ve kemiğe kullanın. Böylelikle kalp fırlayacak. Kalbi alın ve GLOTTIS’in yanına giderek onu kullanın. GLOTTIS uyanacak. GLOTTIS’in yanında duran yön tabelasını alın ve herhangi bir yere kullanın. Tabela size bir yer gösterecek. Sonra biraz daha sola doğru gidip kullanın. Yine aynı yönü gösterecek. Tabelayı alın ve GLOTTIS ile birlikte sol taraftaki yoldan girin. Burada bir sürü tünel bulunuyor. Bunlardan herhangi birine girdiğinizde, yine aynı yere çıkıyorsunuz. Tabelayı, alanın ortasına yerleştirin. Size yine bir yön gösterecek. Siz, gösterdiği yöne doğru biraz ilerleyip tabelayı tekrar kullanın. Böyle yaparak tabelayı tam yerine saplamalısınız. Gizli geçidi bulduğunuzda, oraya GLOTTIS ile birlikte gireceksiniz. İçeride asılı duran anahtarı alın. Sonra tabelayı aldığınız meydana geri dönün. Yukarıya doğru giden yoldan gidemiyorsunuz. Çünkü çok taşlı bir yol. Buradan gitmek için arabanıza iyi bir amortisör bulmanız gerekiyor. Bu sefer sağ taraftaki yoldan gidin. Burada bir tane pompa ağacı bulunuyor. Arabanıza amortisör takmak için ağaçtaki bu pompaları almalısınız. Binanın yanında duran panelden leveli indirin. Böylelikle GLOTTIS, pompaları almak için ağaça tırmanacak. GLOTTIS ağaçtayken leveli kaldırın ve pompaları çalıştırın. GLOTTIS, ağacın tepesinde dönmeye başlayacak.

Burada sizin pompaları düzenli çalıştırmanız gerekiyor. Pompaların çalışmalarını değiştirebilmek için el arabasını kullanmalısınız. El arabasını herhangi bir borunun üzerine getirdiğinizde, pompaların çalışmasını değişiyor. Ağaçta bulunan dört pompayı öyle bir şekilde çalıştırmalısınız ki alet bozulsun. 2 sağda ve 2 solda olmak üzere 4 tane pompa bulunuyor. Sağdaki ve soldaki iki pompanın aynı anda açılıp kapanması gerekiyor. Sağ tarafta bulunan iki pompa açılıp kapandıktan sonra sol taraftaki 2 pompanın da birlikte açılıp kapanması gerekiyor. Böylelikle makine bozulacak. GLOTTIS parçaları arabaya ekleyecek. Artık arabanızla taşlık yerden geçebilirsiniz. Taşlık yerden geçtikten sonra kulübe gibi bir yere geleceksiniz. Kapıdan içeriye girin. İçerde 4 veya 5 tane yanan yaratık bulunuyor. Oradan geçebilmeniz için onları söndürmeniz gerekli. Büyük kayanın yanından geçerek başka bir ekrana gelin ve taşın altına saklanın. Yanan yaratıklardan biri taşın üzerine gelecek. Bir tane kemik çıkararak onu katrana doğru fırlatın. Biraz bekleyin ve yangın söndürücüyü elinize alın. Yanan yaratık tam atlarken yangın sönürücüyü kullanın ve onu söndürün. Geriye kalan tüm yaratıklar için de aynı şeyi uygulayın. Hepsini söndürdükten sonra GLOTTIS’i de alıp RUBACAVA’ya gidebilirsiniz. GLOTTIS’in de içeri girebilmesi için oradan çıkıp anahtarla kilidi açmanız gerekiyor.

RUBACAVA

Merdivenlerden yukarıya çıkın ve sisin içine doğru koşun. Sisten hiç bir şey göremeyecek ve suya düşeceksiniz. Sizi VALESCO kurtaracak ve yukarıya çıkaracak. Tekrar merdivenlerden çıkın ve RUB-A-MAT’e girin. İçeride, oyunun başında buraya gönderdiğiniz CELSO bulunuyor. Onunla konuşun. CELSO karısını kaybetmiş. Bizden onu bulmamızı istiyor. Resmi aldıktan sonra VALESCO’nun yanına gidin ve resmi ona gösterin. VALESCO, bu kadının bir iki hafta önce başka bir adamla gittiğini söyleyecek. Sehir defterini alın. CELSO’nun yanına gidin ve ona VALESCO’nun size anlattıklarını anlatın. Size inanmayacak. Ona VALESCO’dan aldığınız kitabı gösterin. CELSO karısını bulmaya gidecek ve burayı da size bırakacak. 

YEAR 2
RUBACAVA

CELSO’nun burayı size bırakmasından 1 yıl geçti. İçeriye ofisinize girin. Masanın üzerinden notu alın. Mesaj SALVADOR’dan geliyor. Merdivenlerden aşağıya inin. LUPE ile konuşun. Buradan dışarıya çıkın. MECHE’nin sesini duyacaksınız. Dürbünü kullandığınızda MECHE’nin DOMINO ile birlikte olduğunu göreceksiniz. Gemiye doğru koşacak ama MECHE’nin kafanıza attığı şişeyle birlikte denize düşeceksiniz. VALESCO yine sizi kurtaracak. VALESCO ile konuşun ve LIMBO’ya bizi de almasını söyleyin(LIMBO, VALESCO’nun gemisi). VALESCO ile herşeyi konuşun. VALESCO, gelmenizin çok zor olduğu söyleyecek. LIMBO’ya binebilmeniz için bir tane UNION karta ve GLOTTIS’in aletlerine ihtiyacınız var. Bunun dışında bir VALESCO’nun yardımcısı olan NERANJA’nın ortalığa çıkmaması gerekiyor. Limandan ayrılın ve BLUE CASKET’e (Büyük mavi bir bina) gidin. İçeriye girin ve oradaki insalnlarla konuşun. Sizinle konuşmak istemeyecekler. Klubün ofisine gidin. LOLA ile konuşun. LOLA, OLIVIA ile NICK fotoğraflarını çekmeye çalışyır. LOLA, fotoğrafı çektikten sonra koşarak kaçacak ve NICK’de peşinden gidecek. OLIVIA ile konuşun. O da sizinle konuşmayacak. Yanlarında kitap bulunan insanlara SALVADOR’dan gelen notu gösterin. Kitabı alın. Buradan dışarıya çıkın ve sola doğru giderek limandaki arıların yanına gelin. Arılar para alamadıkları için çalışmak istemiyorlar. Ama bunun için ne yapacaklarını bilmiyorlar. Kitabı TERRY’e verin. Böylelikle arılar greve gidecek ve slogan atmaya başlayacaklar. TERRY tutuklanacak. TERRY’i hapisten çıkartmanız gerekiyor.

Ofisinize geri dönün. Lobideki merdivenden aşağıya inin. GLOTTIS ile konuşun. Sonra barda duran altın likörünü alın. Gazinoya girin ve masada oturan CHARLIE ile konuşun. Size kedi yarışlarına sahte bilet yapma makinesini gösterecek. Elinden o makineyi alacaksınız. Sahte UNION kart yapıp yapamayacağını sorun. Eğer HIGH ROLLER’S LOUNGE’den CHARLIE’nin çantasını alırsanız, size kartı yapacak. Oraya girebilmeniz için VIP kart alacaksınız. VIP kartını GLOTTIS’e gösterin. GLOTTIS, kartı kapıp kaçacak. Merdivenlerden yukarıya çıkın ve LOPE ile konuşun. LUPE size LOLA’dan boş bir zarf verecek. Dışarıya çıkın ve aşağıya inip asansörü kullanın. Morga girin. İçerideki adamla konuşun. Yaşlı adam size ölüler üzerinde kimlik aradığını ve Metal Dedektöre ihtiyacı olduğunu söyleycek. Buradan çıkın ve ilerleyerek köprüye gelin. Köprüyü geçin ve içeriye girip yukarıya çıkın. HIGH ROLLER’in salonu merdivenlerin hemen solunda. İçeriye girin. GLOTTIS’in içki içip televizyondan kedi yarışı izlediğini göreceksiniz. Mutfağa girin. TURKEY BASTER’i alın. Fransız garson gelecek ve size kızacak. Garson kilere girince kapıyı kapatın. Tırpanı kapıya kullanarak garsonu içeriye kilitleyin. Boş fıçıya bakın. Bunu sonra kullanacaksınız. Mutfaktan çıkın ve NICK’in yanına gelin. NICK’le konuşun. NICK bir avukat ve buraların en iyisi. TERRY’i kurtarmak için NICK’i kullanacaksınız. NICK’i LOLA’nın çektiği resimle tehdit edin. NICK, MAXIMINO’nun yanına gidecek. Sigara kutusunu alın. Kutu açılmıyor. Buradan çıkın ve aşağıya inerek köprünün ağzına gelin.

Köprünün ağzında bulunan merdivenlerden güvenlik istasyonuna çıkın. CARLA’ya sigara paketini masanın altında bulduğunuzu söyleyin. CARLA, kutuyu bomba sanacak ve patlatacak. Anahtarı alın. Şimdi Metal Dedektörü almalısınız. Altın Likörünü için ve dedektörü doğru yürüyün. CARLA, sizi Metal Dedektörle arayacak ve çalşımadığını sanıp, onu kedi çöplüğüne atacak. Buradan çıkın ve aşağıya inin. Kedilerin üzerine bahis oynanan yere gelin. Büyük kedi heykelinin karşısındaki kapıdan girin. Konserve açacağını alın. HIGH ROLLER’a gidin ve mutfağa girin. Konserve açacağı ile varilin kapağını açın. GLOTTIS, içkisi bittiği için gelecek ve varilin içindeki tüm şarabı içecek. Sonra da boşalan varilin doldurulmasını isteyecek. Varilin içine girin. Mahsene geleceksiniz. Mahsendeki aracı kullanın ve asansörün içine girin. Asansörü kullandığınızda bir katta durmadığını farkedeceksiniz. Aracın ucundaki kaldıraçları, asansör çalışırken deliklerden sokarak durdurmalısınız. Asansörü durdurduğunuzda kaldıraçları kaldırarak kapıyı açın ve gizli kata girin. İçeride çantayı göreceksiniz. Çantanın içerisinde bir sürü 9 Treni için bilet bulunuyor. Buradan ayrılırken CHARLIE gelecek ve çantayı silah zoruyla sizden alacak. Ama UNION kartınızı alacaksınız. Kedi çöplüğüne geri dönün. Tırpanınızı kuma kullanarak metal dedektörü alın. Buradan çıkın ve arıların bulunduğu yere gelin. Arıların yanından geçerek fener kulesine gelin. Anahtarı kapıya kullanın. LOLA kulenin yukarısında ve birileri tarafından vurulmuş. LOLA ölecek. Plastik nesneyi alın.

BLUE CASKET’e gidin. Mutfağa girin ve TURKEY BASTER’i pis suya kullanıp doldurun. Asansörden yukarı çıkın ve MANNY’in kafesine gelin. Fenerden aldığınız plastik nesneyi LUPE’ye verin. LUPE uzun bir aramadan sonra size kadın ceketi verecek. Cekettin içinden üzerinde “RUSTY ANCHOR” yazılı bir kağıt bulacaksınız. Dört tane bağlantısı olan köprüye gelin. Güneydeki yoldan gidip sağa doğru ilerleyin ve bir dövmecinin evine gelin. NERANJA burada. İçeriye girin. Buzdolabının yanına gelin ve kapısını açın. Sonra NERANJA’nın yanına gelerek pis su doldurduğunuz BASTER’i şişeye kullanın. NERANJA uyuyacak. NERANJA’nın üzerinden künyesini alın. TOTO ile RUSTY ANCHOR hakkında konuşun ve fotoğrafı alın. Buradan çıkın ve morga gidin. NERANJA’nın künyesini ölülerden birinin üzerine kullanın. Metal Dedektörü MEMBRILLO’ya verin. MEMBRILLO dedektörü kullandığında künyeyi bulacak. Böylelikle NERANJA öldü gibi görünecek. NERANJA’yı ortadan kaldırmış oldunuz. Buradan ayrılın ve kedilerin yarıştığı yere gelin. CHARLIE’nin makinesi ile sahte bir bilet hazırlayın. Hazırlayacağınız bilet, sezonun ikinci haftası, TUESDAY (gün olarak) ve altıncı yarış için olmalı(İlk sayı, haftanın mı yoksa altıncı yarışın mı olduğunu hatırlamıyorum). Bunları resimden ve kedilerle ilgili olan tabelalardan öğreniyorsunuz. Sahte bileti DOUG’a gösterin. Sonra HIGH ROLLER’a gidin ve NICK ile konuşun. NICK’e fotoğrafı gösterin. Böylelikle TERRY’yi hapiten çıkartacak ve onların aletlerini alacaksınız. Şimdi GLOTTIS’i ikna etmeniz gerekiyor. Ofisinize gidin ve masanızdaki gizli bölmeyi açın. Bu mekanizma sayesinde ruletteki topu istediğiniz sayıyı düşürüyorsunuz. İlk masada bulunan polis, hep Siyah 2 ile kazanıyor. Sizinde Siyah 2 dışında bir rakam getirmeniz gerekiyor. En sağdaki düğmeye basın. Sonra işaret Siyah 2 dışında herhangi bir rakama geldiğinde düğmeye tekrar basın. Böylelikle polis hile olduğunu söyleyecek ve sizi aramaya başlayacak. Artık GLOTTIS ile birlikte buradan ayrılmak zorundasınız.

YEAR 3
AT SEA

Herşey çok güzel giderken, geminize giren yabancılar tüm tayfanızı öldürecek. Sizi de öldürmeye çalışacaklar. Ölülerin olduğu yere doğru yürüyün. GLOTTIS sizi kurtaracak ve makine dairesini götürecek. Makine dairesinde kilitlisiniz ve başka bir çıkış da yok. Sağ taraftaki sancak panelini kullanın. Çapayı yukarı kaldırın. Sol taraftaki çapa denizde dursun. Sonra motorları çalıştırıp gemiyi sola doğru hareket ettirin. Böylelikle sol taraftaki çapa geminin sağ tarafına geçecek. Sağ taraftaki çapayı da denize atın. Böylelikle çapalar birbirlerine girecek. Sağ taraftaki çapayı yukarı çekin ve pencereden dışarı bakın. Tırpanı kullanarak birbirine geçmiş olan çapaları pencereye takın. Sol taraftaki çapayı çekin ve gemiyi ortadan ikiye ayırın. Artık motorları çalıştırıp gidebilirsiniz. Motorları çalıştırdığınızda gemi ortadan ikiye ayrılacak ve o hızla bayağı bir gidecek. Durduğunuzda denizin dibine batacaksınız. Denizin dibi çok karanlık olduğundan hiçbir şey göremiyorsunuz. Denizin dibinde amacı olmayan CHEPITO adında bir adam dolanıp duruyor. CHEPITO’nun bir de herşeyi anlamına gelen lambası var. CHEPITO ile konuşun ve onu alın. GLOTTIS, CHEPITO’yu alacak ve sizde ışığı sayesinde istediğiniz yere gideceksiniz. Biraz ilerleyince bir denizaltı göreceksiniz. Denizlatının motorunu ahtopot oluşturuyor. Bunun dışında ahtopot, deniz düşen insanları geminin içine topluyor. Biraz sağa ilerleyin ve aktopota CHEPITO’yu yakalattırın. Ahtopot, CHEPITO’yu alırken, siz de geminin arkasına doğru ilerleyin. 

THE EDGE OF THE WORLD

Patikayı takip edin ve kordidorun sonuna gelin. MECHE ve DOMINO ile konuşun. Uzun bir konuşmadan sonra GLOTTIS suya düşecek ve siz de yumruk darbesiyle bayılacaksınız. Gözünüzü açtığınızda ofisinizde olacaksınızz. Ofisinizde bir kafes bulunuyor ve bu kafeste mahkum edilmiş iki çocuk var. Onlarla konuşun. Çocukları oradan çıkartabileceğinizi söyleyin. Ellerinizin çok büyük olmadığını anlatın. Hiç bu kadar küçük bir eşyaya sahip olmadığınızı söyleyin. Çekiçi alın. Buradan çıkın ve MECHE’nin yanına gelin. Silaha ihtiyacınız var. Kültablosunu oynatın. Böylelikle MECHE çorabını yakacak ve onu çöpe atacak. Çöpten çorabı alın. Buradan dışarı çıkın ve CHEPITO’nun yanına gelin. Ona bu matkabı nereden bulduğunu sorun. Küçük çekici verin ve matkabı alın. Sonra da çorabı verip silahı alın. MECHE’in yanına gidin ve silahı ona verin. MECHE, sizi silah zoruyla DOMINO’nun ofisine götürecek. DOMINO, MECHE’nin silahını alacak ve onu bir yere kapatacak. Buradan çıkarak ofisinizin karşısında bulunan demir kasanın yanına gelin. Matkabı demir kapının menteşelerine kullanın. Böylelikle kilidi ortaya çıkaracaksınız. Vanayı döndürerek o sarı kilitleri açıp kapatıyorsunuz. Vanayı çevirmeye başladığınızda en alttaki kilit dönemeye başlıyor. Bir tur döndükten sonra bir üstteki de dönmeye başlıyor. O da bir tur döndükten sonra bir üsttekini döndürüyor. En alttakini düz hale getirin, sonra vanayı ters yöne çevirip bir üsttekini aynı seviyeye getirin. Aynı şekilde en üsttekini de yapın. Üç kilidi de aynı hizaya getirince tırpanı kullanın. Sonra vanayı tekrar çevirin. Kapı açılacak. İçeriye girin ve kapıyı kapatın. Kapının üzerindeki elektrik devresine tırpanı kullanın. Böylelikle gizli bir yer açılacak. MECHE’yi göreceksiniz. Yukarıda bulunan su borularına tırpanı kullanın ve sağ taraftaki vanayı açın. Akan suya dikkatlice bakın. Suyun yerdeki bir çatlaktan aktığını göreceksiniz. Bir önceki odaya geri dönün ve yerdeki silahı alın. Onu sürükleyerek diğer odaya taşıyın. Silahı suyun aktığı yerin üzerine getirerek kullanın. Odada bulunan çantayı açın. Sahte 9 Treni biletleriyle dolu. Yerdeki delikten atlayıp buradan kaçın.

Sahile çıkacaksınız. Sahilin yukarısına gidin ve merdivenlerden yukarıya çıkın. Vinci kullanarak adanın diğer tarafına geçin. Vinçten inin ve levelin yanına gelene kadar ilerleyin. Bu level taşıyıcının yönünü değiştiriyor. Taşıyıcının üzerine çıkın. Ekrana doğru gelin ve çapadan aşağıya inin. GLOTTIS geminin motoru üzerinde çalışıyor. Vince geri dönün. Vincin kepçesini aşağıya indirin. Gemiyi yakalayamıyor. Vinci plajın olduğu yere getirin ve kepçeyi indirin. Viçten inin ve kepçenin yanına gelin. Matkapı kepçenin civatasına kulanın ve vincin zincirini kepçeden ayırın. Vince çıkın ve adanın diğer tarafına geçin. Zinciri aşağıya indirin. Taşıyıcının yönü ters tarafa doğru ilerliyor. Vinçten inip taşıyıcının yönünü değiştirin. Zincir, çapana bağlanacak. Taşıyıcının yönünü tekrar değiştirin ve zinciri çapana düğümleyin. Vince geri dönün ve zinciri yukarıya çekin. Gemiyi plaja çıkardınız. Ama geminin hareket etmesi için değirmen gibi bir şeye ihtiyacınız var. Vince çıkın ve parçalayıcının içine zinciri indirin. Zinciri kaldırdığınızda parçalayıcılar yerinden çıkacak. Artık buradan ayrılıyorsunuz. DOMINO gitmenizi engelleyemiyor ama sizi takip ediyor. DOMINO deniz altıyla gelecek ve sizi düelloya çağıracak. Siz de denizaltının üzerine atlayacaksınız. Tırpanınızı çıkartın ve ahtopotun gözüne kullanın. Ahtopot kaçacak. Arkadan gelen bizim geminin parçalayıcıları DOMINO’yu kapacak ve parçalayacak. 

YEAR 4
THE EDGE OF THE WORLD

Uzun bir demodan sonra Dünyanın Bir Ucuna varıyorsunuz. GLOTTIS yorgunluktan bayılıyor. Onu bulmaya gidin. Tamirciyle konuşun. GLOTTIS’in yarışa ihtiyacı var, yoksa ölecek. Jet motoru bulmalısınız. GLOTTIS duvara yeni bir jet modeli çiziyor. Mutfağa gidin. Çekmeceği açın ve içinden bezi alın. Bezi dışarıdaki petrol fıçılarına kullanın. Sonrada bez parçasını mutfaktaki tost makinesine kullanın. Bez yanmaya başlayacak. Jet motoru gibi yapmalıyız. Diğer bir bez parçasını alın ve onu da petrole batırın. Garajdan çıkın ve tapınağın merdivenlerinden aşağıya inin. Yerdeki tabutu açın. İçinden sizin paketlediğiniz BRUNO çıkacak. İçindeki bardağı alın. Bardağın içinde kimyasal bir madde bulunuyor. Garaja geri dönün. MECHE sizi çağıracak. Merdivenlerden yukarı çıkın. Yukarıdaki geçit muhafızına diğerlerinin nerede olduğunu sorun. Onların bekleme odasında olduklarını söyleyecek. Ona biletlerinin çalındığını söyleyin. Ne olursa olsun geçiş vermeyecek. Gerçek biletleri bulmalısınız. Mutfağa gidin ve bardağı bardaklığa takın. Sonra da petrollü bezi tost makinesine kullanın. Bez yanarak içi kimyasal madde dolu olan bardağı da yakacak. Jet motorunu buldunuz. Oradaki tamirciler size roketi yapacaklar. Jet ile giderken GLOTTIS sayesinde suya düşeceksiniz. Ne olursa olsun RUBACAVA’ya geleceksiniz.

RUBACAVA

Bir çok yerle bağlantısı olan köprüye gelin ve oradan da rayların olduğu yere çıkın. Arabanız WAREHOUSE deposunda. Ama DOMINO, arabayı almamanız için bir bomba yerleştirmiş. VALESCO’yu görmeye gidin. VALESCO’nun gemisini değiştirdiğinizi söyleyen. VALESCO gemisini geri almak için gidecek. İçinde gemi bulunan şişeyi alın. BLUE CASKET’e gidin. Mutfağa girin ve şişeyi varildeki suyla doldurun. Mutfaktan çıkın. OLIVIA’da EL MARROW’a gitmek istiyor. OLIVIA ile BONE WAGON’da buluşacaksınız. TOTO’nun (döğmecinin) yanına gidin. Duvardaki kabini açın ve içinden Sıvı Nitrojeni alın. BONE WAGON’a geri dönün. Şişeyi GLOTTIS’e verin. GLOTTIS’e bunu nerede bulduğunuzu soracak. GLOTTIS sıvıyı içecek ve kusacak. Bombanın olduğu yer suyla doldu. Sıvı Nitrojeni oraya kullanarak donmasını sağlayın. Bombanın yanına gelerek bombayı zararsız hale getirin. Arabayla yolculuğa çıkacaksınız.

NUEVO MARROW

SALVADOR ve ekibi gelerek sizi doğruca LSA karargahına götürecek. EL MARROW’da çok şey değişmiş. HECTOR’un elinde bulunan silahları yok etmelisiniz. BOWSLEY’i bularak, HECTOR’ün onu öldürmek istediğine inandarmalısınız. Çöp tenekesinden fotoğrafı alın. Tehdit mektubunu BOWSLEY’e götürmesi için LSA’yin güvercin kuşlarına verin ve. Çöpten aldığınız resmi gösterin. Kuş, BOWSLEY’nin dükkanına gidecek ve mektubu iletecek. BOWSLEY’de mektubu okuyup korkmaya başlayacak. Ölmüş olan ajandan kemiği alın. GLOTTIS’ten uzaktan kumandayı alın. Merdivenden yukarı çıkın. Sonra da koridorun sonundaki merdivenden yuları çıkın. Oradaki adamlarla konuşun. Kadroda boş yok ama sizin kadroya girmeniz gerekiyor. Kahveyi alın ve adamların arkasındaki merdivenden yukarı çıkın. Kahveyi adamların kafasına dökerek makyajlarının bozulmasını sağlayın. Adamlar gidecek. Kar yapma makinesine kemiği kullanın ve onu alın. Sonra aşağıya inin ve soyunma odasına girerek makyaj yaptırın. GLOTTIS’in yanına gelin. Arbanın altındaki yeşil sıvıya kemik taktığınız aleti kullanın. Sıvı kemikle birleşince parlamaya başlıyor. Sol taraftan girin. Büyük bir alana geleceksiniz. Fazla ışık olmadığından yukarıdaki mağaraya giremiyorsunuz. Mağranın ağzına gelin ve kemik koyduğunuz aleti yavaş yavaş ilerleyerek kullanın. Böylelikle kendinize ışık elde etmiş olacaksınız. Araba ile içeri girdiğinizde karşınıza bir timsah çıkacak. Onu geçerek BOWSLEY’İn yanına gitmelisiniz. Uzaktan kumandayı kullanın ve arabayı kaldırın. Yan tarafta bulunan vagonun üzerine çıkın. Vagonun üzerinde ilerleyip merdivenden aşağıya inin. Timsah yüzünü size doğru dönecek. Timsah dönüğünde uzaktan kumandayı kullanarak arabayı indirin ve timsahın kuyruğunu sıkıştırın. BOWSLEY’nin yanına girin. Tırpanı kullanarak kapı zilinin bandını kopartın. 

Dışarıya çıkıp tekrar içeriye girin. BOWSLEY ile konuşun. CASINO’ya gidin. TUBE-SWITCHER kıyafetinizi düzeltmeden sizi HECTOR’un yanına sokmuyor. Oyun makinelerinin yanına gidin. Tekerleyin üzerinde duran adamla konuşun. Tekerleyin üzerinde duran adam bir LSA ajanı. Bu ajan küçük olduğunda makinelere girerek paraları çıkartabiliyor. MECHE ile konuşun. CHARLIE, kazanmadığı sürece buradan ayrılmayacakmış. Çarşafı CHARLIE’nin üzerine kullanın. Ajanla konuşarak makineye girmesini ve kazandırmasını söyleyin. CHARLIE paraları alacak ve giysisini bırakacak. Giysiyi tuvalette giyin. Kapıdaki adamın yanına gidin ve içeri girmek istediğinizi söyleyin. Adam hemen izin vermeyecek. HECTOR hakkında ne kadar bilgili olduğunuzu soracak. Adam her soru sorduğunda, cevap olarak KENO tabelasında en son beliren numaraları söyleyin. İçeri girecek ve bekleme odasında bekleyeceksiniz. CELSO ile konuşun. Ona HECTOR’ün ajanı olduğunuzu söyleyin. Tüm biletlerin sahte olduğunu anlatın. Bir demodan sonra HECTOR sizi beyenecek ve iş teklif edecek. Hem de sizin eski işinizi, odanızı ve giysinizi önererek. Saklamış olduğu gerçek 9 Treni biletlerini gösterecek. Sizde giysinizi giyip ona kim olduğunu göstereceksiniz. Tam HECTOR’u vuracakken kuş gelecek ve HECTOR kaçacak. Uzun bir kaçıştan sonra HECTOR binadan aşağıya, bilet dolu çanta da karşı binanın damına düşecek. Çantayı almalısınız. 

Büyük ışıklı heykeli tutan beton çatlamış durumda. Çatlağı büyütmelisiniz. Çatlağa kemik taktığınız aleti kullanın. Böylece bitki büyüyerek çatlağı büyütecek. Merdiveni kullanarak karşı binanın damına geçin. Sonra MECHE ile tren istasyonunda buluşacaksınız. Çantayı açtığınızda MECHE’nin bileti kendiliğinden onun cebine girecek. MECHE tam trenle giderken, başka bir kuş MECHE’ye saldıracak. MECHE’de çantayı size fırlatacak. O anda gelen bir limuzine binerek oradan ayrılacaksınız. OLIVIA size SALVADOR’a olanları anlatacak ve bir seranın bulunduğu yere geleceksiniz. OLIVIA silah zoruyla çantayı sizden alacak. HECTOR ile karşı karşıya kaldınız. Yukarıdaki seranın yanına gidin. Kapıya açıp içeri girin. HECTOR silah çekip sizi vuracak. Vurulmuş bir şekilde yatarken, sıvı hidrojeni çıkartın ve göğsünüzdeki çiçeğe kullanın. Arabanın yanına gelin ve SALVADOR ile konuşun. SALVADOR size mermilerin bagajda olduğunu ama bagajın kilitli olduğunu söyleyecek. Bagajın anahtarı, seranın arkasında, SALVADOR’un vücudunda bulunuyor. OLIVIA geldiğinde SALVADOR ona saldıracak. Çantrayı açın. SALVADOR’un bileti onun yanına gidecek. Bileti alın. Seranın arkasına gidin. Bileti kullanarak SALVADOR’un vücudunu bulun. Bileti çıkarttığınız eğer SALVADOR’un olduğu yöne dönerseniz bilet hareketlenmeye başlıyor. Anahtarı aldıktan sonra arabanın yanına gelin ve bagajı açıp mermileri alın. Seranın aşağısında bulunan su deposunun yanına gelin. Silahı depoya kullanarak GRIM FANDANGO’ya son noktayı koyun.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu