Guerrila Games ve Naughty Dog, GDC 2017’de oyunların yapımında kullandıkları teknolojileri anlatacak
Eminim ki benim gibi 2016 yılının en güzel oyunlarından birisi olarak Uncharted 4: A Thief’s End’i enlerin listesinde üst sıralara çıkartmıştır. Özellikle senaryosu, fizik motoru ve grafikleri ile oynayanların aklını başından almayı başaran bir oyun olarak akıllarımızda yer edinmiştir. Peki ya Naugty Dog’un bu mükemmel yapıt olan oyununu nasıl yaptığını, ne tür teknolojiler kullandığını veya önemli konularda ne gibi kararlar aldığını hiç merak ettiğiniz oldu mu? Yani nasıl oluyor da bu oyunun grafikleri ve fiziksel motoru bizi etkilemeyi başardı? Şayet bu ve bunun gibi konuları hiç düşündüyseniz, size iyi bir haberimiz var. Çünkü Naughty Dog tarafından yapılan resmi açıklamaya göre, şirket Game Developers Conferance 2017’ye (GDC) katılacak ve Uncharted serisinin son oyununu nasıl bu hale getirdiğini bizlere sunacak. Şirket, oyun geliştiriciler konferansına ise oyunun geliştirilme ekibinde önemli rolleri olan 3 kişi ile katılacak. Söylenene göre şirketin konferansındaki etkinliği ise, oyunun ekibinde teknik animasyon işlerinden sorumlu Michal Mach, genel programcı Edward Pereira ve ekibin baş editörü Ryan M. James tarafından sunulacak. Normalde 27 Şubat 2017 tarihinde başlayan konferansa ne zaman katılacağını ise açıklamadı.
Ayrıca şirketin bu açıklamasından kısa bir süre sonra ise yine Playstation 4’e özel geliştirilen Horizon: Zero Dawn’ın geliştirici firması Guerrilla Games de konferansa katılacağını açıkladı. Şirket, oyunun nasıl geliştirildiğinden çok, 28 Şubat 2017 tarihinde çıkışını gerçekleştirecek oyunu hakkında eğitim semineri verecek. Gerekli mekanizmaları oluşturma, ekran kartı temelleri, genel oynanış gibi konularda bilgiler verilecek. Bakalım GDC 2017 nasıl geçecek bekleyip göreceğiz.