Guilty Gear -Strive- inceleme
Guilty Gear -Strive- dövüş dünyasının batıda daha az bilinen serilerinden biri olan Guilty Gear’ın son oyunu olarak karşımıza çıkıyor. Farklı sanat stili, ilginç karakterleri ve sağlam müzikleri ile ilk anda dikkatimizi çeken oyun ne kadar iyi olmuş birlikte inceleyelim.
Guilty Gear -Strive- inceleme – Rock yapmaya hazır olun!
Cennet Veya Cehennem
Oyunun görsel sanat stilini çok sevdim. Karakterler bölüm içinde garip bir his uyandırmıyor, dövüş sırasında etrafta patlayan efektler ve ışıklandırmalar müthiş gözüküyor. Bazı zamanlar rakibimden bir sopa yerken bile “Ama çok güzel dövüyor ya!” diyerek izlediğim oluyor. Yine de daha sade bir ekran isteyen oyuncular can sıkıntısı yaşayabilir. Benim şahsi fikrime göre arayüz tam olması gerektiği gibi.
Oyunu hem Playstation 4 hem de Playstation 5 üzerinden oynama fırsatı edindim. Playstation 4 tarafında grafikler ve efektler biraz daha sönük kalıyor. Ama sönük kalıyor derken kötü dediğim sanılmasın, hala çok güzel, yalnızca Playstation 5 sürümündeki efektlerden sonra farkı hissediyorsunuz. Normal bir PS4 konsolunda denediğim oyun, yükleme süreleri olarak da gayet bir performans gösterdi. Her iki konsolda da performans açısından hiçbir sorun yaşamadım.
Oyunun müziklerini ayrıca övmek istiyorum. Hard Rock ve metal türlerini zaten çok seven birisiyim, serinin eski müziklerini normalde bile dinlerim. Bu defa bu şarkılara vokaller de eklenmiş ve bana göre muhteşem olmuş. Vokaller çok güzel, müzik geri planda kaybolmuyor ve dövüş sırasında kafanız müziğe takılıp dikkatinizi dağıtmıyor. Potemkin’in teması olan, hem sözleri hem de müziği ile gaza getiren Society, iniş çıkışlarıyla Faust’a çok yakışan Colors gibi harika şarkılar var. Aslında bütün şarkıları sevdim ama fazla da uzatmak istemiyorum. Ayrıca eski oyunların müziklerini de 8 bit karakteriniz ile topladığınız oyun içi para birimini kullanarak alma şansınız var.
Yunusla Adam Dövebileceğiniz Nadir Oyunlardan Birisi
Guilty Gear -STRIVE- çıkışında 15 karakter ile geliyor. Axl Low, Faust, Sold Badguy, Potemkin, I-No ve May (Totsugeki!) gibi eski oyunlardan hatırlayacağımız karakterlerin yanına iki yeni dövüşçü daha eklenmiş. Özel operasyon kuvvetleri görevlisi, kurt ruhu Rei ile birlikte dövüşen Giovanna ve rakibi dövdükçe güçlenen samuray vampir Nagoriyuki. Guilty Gear serisinin geleneği olduğu üzere, DLC olarak daha fazla karakter gelecek. İlk sezon için bazıları tamamen yeni 5 karakter ekleneceği söyleniyor. Çıkışta daha fazla karakter beklerdim ama olanları kullanmayı (ya da durdurmayı) öğrenmek bile yeterince vakit alıyor. Çok şikayet edemem.
Oyunun dövüş sistemi eski oyunlara göre daha erişilebilir hale gelmiş. Her karakteri hızlı bir şekilde öğrenebiliyor ve dövüşlerde kullanabiliyorsunuz. Tabi çevrimiçi tarafında işin içine kombolar, özel saldırılar falan girince ustalaşma kısmının hala daha vakit istediğini anlıyorsunuz ama oyuna yeni başlayan birisi, eğitim ve görev kısımlarında çalışarak kendini hızlı bir şekilde geliştirebiliyor.
Görev kısmı gerçekten başarılı, çevrimiçi dövüşlerde karşılaşacağınız bir çok saldırıya sizi hazırlıyor. May’in yunuslarından sürekli dayak yiyen birisi olarak (“Totsugeki!” bağırışları rüyama giriyordu artık) buna özel bir eğitim bile buldum. Yapımcılar oyunun sadece eski hayranlara değil, yeni oyunculara da keyif verebilecek bir tecrübe olması için çalışmışlar. Benim zamanında en büyük zorluğu çektiğim “kombo ezberleme” olayı zorunluluk olmaktan çıkmış. Dövüş sistemi hala daha ayrıntılı ama yeni gelen bir oyuncu tamamen çaresiz durumda değil.
Oyunun çevrimiçi modunun ne kadar iyi olduğundan da bahsetmem gerekiyor. Lobi sistemi iyi değil, önceki betalara oranla biraz daha düzgün hale gelmiş ama hala daha çok fazla uğraştırıyor gibi geliyor. Seviyenize göre bir odaya atılıyorsunuz ve burada kendinize rakipler bulmaya çalışıyorsunuz. İsterseniz daha yukarılara da çıkabilirsiniz ama önermiyorum, çok dövüyorlar. Daha aşağılara inmek gibi bir şans ise yok.
Guilty Gear -STRIVE- şu an piyasada bulunan en iyi çevrimiçi dövüş sistemini sunuyor. Geçtiğimiz betalardan ve profesyonel oyunculardan aldıkları geri dönüşler ile geliştirdikleri yeni rollback netcode sistemi ile çevrimiçi dövüş tecrübesi harika bir hale gelmiş. Avrupa ve Orta Doğu bölgelerinde gerçekleştirdiğim maçlarda sorunsuz bir performans aldıktan sonra diğer bölgeleri de denemeye karar verdim. Genel olarak hepsinde sorunsuz maçlar yapmayı başardım. Daha önce herhangi bir oyunda farklı bölgedeki bir rakibe karşı bu kadar lagsız bir dövüş tecrübesi yaşamadım. Son olarak bağlantı iyi diye Asya bölgesine girmenizi tavsiye etmiyorum. Asya lobileri alıştığımız lobilerden çok farklı.
Oyun Modları ve Film Gibi Hikaye
Normalde incelemelerde ilk olarak hikaye hakkında bir şeyler yazıp, grafik, oynanış ve performans gibi kısımlara daha sonra değinirim. Guilty Gear -STRIVE- için farklı bir yaklaşım sergilemeyi tercih ettim. Oyunda çevrimdışı, çevrimiçi ve hikaye şeklinde ayrılan modlar var. Sırasıyla her modu ve içeriklerini inceleyelim. Çevrimdışı kısmında bilgisayara ya da aynı evde bulunan arkadaşlarımıza karşı oynayabileceğimiz seçenekler var. Survival modu, CPU karşısında 1v1 maç ve eğitim modunun yanı sıra, karakterlerin hikayelerine dair bilgiler içeren Arcade modu da burada bulunuyor.
Arcade modunda seçtiğiniz karakter ile çeşitli rakipleri dövüp, son olarak ciddi anlamda zorluk çıkaran Nagoriyuki’yi yenmeniz gerekiyor. Güle oynaya ilerlediğiniz, bazen iki kişi bir olup tek rakibe daldığınız modun son dövüşünde Nagoriyuki sizinle yerleri süpürdükten sonra “artık online dövüşlere hazırım” diyebiliyorsunuz. Aslında değilsiniz ama olsun, karaktere eliniz alışıyor en azından.
Çevrimiçi kısmı, oyunun en çok vakit geçireceğiniz yeri olacak. Burada lobilere girebilir, dereceli ya da derecesiz maçlar atabilir ve lobide gezinen küçük, piksel tipli karkateriniz için ıvır zıvır toplayabileceğiniz balık avına çıkabilirsiniz. Lüzumsuz ama mümkün. Oyuncuya kalmış bir durum. Lobi sistemi muhteşem bir özellik değil ama oyunun online performansının ne kadar harika olduğunu düşünürsek, kabul edebileceğim bir sistem. Guilty Gear -STRIVE- şu an piyasada olan dövüş oyunları arasında en sorunsuz maç yapabileceğiniz oyun. Bundan yukarıda biraz bahsettim zaten.
Oyunda bir de hikaye modu var. Hikaye bir önceki oyunun bıraktığı noktadan devam ediyor. Doğrudan Guilty Gear -STRIVE- ile giriş yapan bir oyuncuysanız hikayenin çarpıcı kısımlarını anlamama ihtimaliniz büyük. Buraya girmeden önce diğer oyunlardaki hikayelerin özetini okumanızı ya da video olarak izlemenizi öneririm. Zaten bu oyunda da bütün hikayeyi bir film gibi izleyeceksiniz. Evet, oyunun hikaye modu yaklaşık 4 saat süren bir film. İlk girdiğimde kumanda elimde, oyunun bana dövüş sunacağı kısmı beklerken, yarım saat sonunda “kahvemi alıp büyük ekranda izleyeyim” seviyesine geçtim. Arka arkaya anime izleyen birisi için (öğrenci zamanlarımda ben) bir oturuşta bitirilebilecek kadar sürükleyici bir hikaye var. Yine de önerim bölümler halinde izlemeniz.
“Hikaye modunda dövüş yok, bu ne saçmalıktır” diye düşünenler olacaktır. Başlangıçta ben de şüphe ile yaklaştım ama düşününce çok mantıklı geldi. Sırf hikayesini görebilmek için sevmediğim karakterler ile ucuz taktikler yaparak dövüşleri geçmeye çalışmak yerine oturup film gibi izlemesi farklı bir keyif. Diğer kısımlarda yeterince dövüşüyoruz zaten.
Sonuç
Guilty Gear -STRIVE- 2 boyutlu dövüş oyunları arasında favori oyunum olma potansiyeline sahip. İncelemeyi bitirmiş olsam da karakterler üzerinde çalışmaya devam edip, çevrimiçi arenalarda biraz daha fazla vakit geçirmeyi planlıyorum. Hem yeni başlayan oyuncuları kucaklayan hem de eski hayranlarını hayal kırıklığına uğratmayan müthiş bir oyun var elimizde. Sağlam çevrimiçi sistemi ve alışması kolay oynanışı ile çevrimiçi arenada büyük bir eğlence sunacak.
Kullandığı sanat stili sizi rahatsız etmiyorsa bu oyuna kesinlikle bir şans tanımanızı öneriyorum. Karakter sayısı aslında az olsa da, karakterlerin her birinin ayrı bir oynanışa sahip olması ile bu açığı bir miktar kapatıyor. Oyunda en çok canınızı sıkacak şey yeni karakter DLC paketleri olabilir.
Oyunun Playstation 4 ve Playstation 5 sürümleri kendi arasında cross-play desteğine sahip. Yani herhangi bir platformdan alırsanız diğer platformdaki arkadaşlarınız ile oynama şansınız var. Bu özellik PC sürümünde ne yazık ki yok. İlerleyen zamanlarda bunu getireceklerini umuyorum. Bunun en büyük sebebi ise, tahmin edebileceğiniz gibi, oyunun fiyatı. Playstation 4 ve 5 sürümlerini bir arada bulunduran Guilty Gear -STRIVE- paketi Playstation Store üzerinde 429 TL fiyat etiketiyle satışta. Bunun yanında, aynı oyunun PC sürümü Steam üzerinde 92 TL gibi bir fiyata satılıyor. İçerisinde Season Pass 1’in de bulunduğu Deluxe sürümün fiyatı ise 119 TL olarak belirlenmiş.
Harika müzikler, alışması kolay oynanış, neredeyse 4 saati bulan film gibi hikayesi ve mükemmel çevrimiçi dövüş sistemi ile Guilty Gear -STRIVE- herkese önerebileceğim bir oyun.