Önceden Sony Online Enterteinment adıyla bilinen H1Z1 geliştiricisi Daybreak Games’in patronu John Smedley, MMORPG oyunlarını eleştirdi. Smedley, Games Industry International’a verdiği kısa röportajda şu cümleleri kullandı:
“Samimiyetle inanıyorum ki, WoW tipi MMO’ların devri artık sona ermiştir. Bu da demek oluyor ki bizim de zamanla beraber değişmemiz gerekiyor. Şansımıza bu treni hızlı yakaladık. Ancak biz de yaptığımız şeyleri değişimden geçiriyoruz.”
H1Z1 için de tanım olarak bir MMO olduğunu belirten Smedley, bu tip oyunlar için “sezon tabanlı çoklu oyunculu online oyun” tanımlamasını kullandı. “Ayrıca belirtmem gerekir ki, H1Z1’de ortalama hayatta kalma süresi 45 dakikadır. Şimdiki oyuncular da bunu istiyor. Şu an hala WoW’da her gece raid yapan kaç kişi tanıyorsunuz? Veya EverQuest’te? Oyunlara adanan süre oyuncular bazında artık değişim geçirmiş durumda, ki biz de öyleyiz. Bü yüzden biz de çeşitli türlerde farklı konulardaki oyunlara ilgi duyuyoruz”
H1Z1 Steam Erken Erişim sistemi ile ocak ayında PC oyuncularıyla buluşmuş, yaşadığı ufak sıkıntılara ve ödeme sistemiyle ilgili tepkilere rağmen tamamlanmamış haliyle bile 1 milyondan fazla satmayı başarmıştı. World of Warcraft, 2014 yılı itibarıyla 10 yılda 10 milyon üyeye ulaşmış durumda ve yakın zamanda da popülaritesini kaybedeceğe benzemiyor.
Peki siz bu konuda neler düşünüyorsunuz? MMO’lar bitiyor mu? Yerini çevrimiçi hayatta kalma oyunları veya MOBA’lar mı alacak? Siz halen düzenli olarak Wow mu oynuyorsunuz yoksa DayZ veya H1Z1 gibi oyunlar size artık daha mı çok hitap ediyor? Yorumlarınızı bekliyoruz.
-Basın Bülteni