Half-Life: Blue Shift, Source Engine’e uyarlandı
1997 senesinde çıkan Half-Life, halen büyük bir oyuncu kitlesine sahip. Modlama kısmı ile beraber speedrun ve hatta GoldSrc üstünde çalışan oyuncular halen bulunuyor. Bunlardan biri olan Nikolay Aulov, orijinal Half-Life’ın ek paketi olan Blue Shift’i, Source Engine’e uyarlamayı başardı.
Gordon Freeman’in peşinden koşturmaya devam ediyoruz
Source Engine derken, bu durum Crowbar Entertainment’in yarattığı “Black Mesa” projesi gibi değil. Valve, 2000’li yılların sonuna doğru Counter Strike ve eski Half Life’ı Source Engine’e resmi olarak uyarlamıştı. Bu sayede seriye bir canlılık katmıştı. Ragdoll ve dinamik su efektleri gibi yeni Source Engine mekanikleri, Half Life’a eklenmişti, fakat grafik açısından pek de bir gelişme olmamıştı. Tabii, bunu geliştirmek isteyen mod yapımcıları, Black Mesa veya Half-Life: Opposing Force’un devamı olan gibi yapımlarla başarıyı yakalıyorlar.
Mod üzerinde halen çalışmaya devam eden Aulov, yaklaşık yarım saatlik bir oynanış videosunu YouTube’da paylaştı. Modun ne zaman biteceği belli değil fakat bitince eminiz ki Half-Life Source kadar yeni hissettirecek. Uyarlama adına yapılan videoyu ise aşağıdan izleyebilirsiniz.