Halo: Combat Evolved Anniversary
Seneler önce ilk kez Halo’yu oynadığımda oldukça hoşuma gitmişti. “Konsolda FPS oynayabilir miyim?” diye kendi kendime sormama rağmen, kontrollere kısa sürede alışıp, oyunu bitirmiştim. Hikayesi ve özellikle online modu ile Halo’yu uzun bir süre oynadım. Aradan 10 sene geçti ve eski dost yeniden geri döndü, hem de daha iyi grafiklerle birlikte.
Yine yeniden
Halo: Combat Evolved Anniversary (Kısaca Halo: Anniversary), şuanda Halo 4’ü geliştirmekte olan 343 Industries tarafından hazırlandı. Aslında bu oyun 343’ün neler yapabileceği hakkında da ufaktan fikir verebiliyor. Yapımı X360’ın HDD’sine yükledikten sonra maceraya daldım. Eski ve yeni halindeki grafikleri gösteren, tekrardan kaydedilen o muhteşem müziği ile birlikte oyuna giriş yapıyorsunuz. Halo: Anniversary, orijinal yapımla aynı. Hikaye ve ilerleyişte bir farklılık yok, ancak yapımcılar tarafından yeniden hazırlanması ile bazı konularda farklılık gösteriyor. İlk göze çarpan kısım tabii ki grafikler oluyor. Yeni baştan tasarlanan modellemeler, mimari, mekanlar kısaca tüm görsel kısım Saber3D grafik motoru tarafından çiziliyor. Grafiklerdeki farklılık daha en baştan kendini belli ediyor. Su efektlerinden, ışıklandırmaya ve gölgelendirmeye kadar yeni grafikler başarılı olmuş. Görsellik daha çekici hale gelmiş ve detaylanmış. 3B destek veren bir televizyonda oyunu 3B oynama imkanı da var.
Saber3D ile yapılan madalyonun bir kısmı, diğer tarafında ise orijinal Halo grafik motoru duruyor. Back tuşuna basınca ilk oyunun grafikleriyle yapımı oynayabilirsiniz. Ana menüde bile “Halo” ekranda dönerken, Back tuşuna basınca gene eskiye dönüyor. Bu özellik hoş olmuş. Nostalji yaşayabilirsiniz. Grafiklerde üçüncü saklı bir kısım daha var, bu durum da multiplayer’da ortaya çıkıyor. Halo: Anniversary online gücünü Reach’ten alıyor. Online arenada Reach grafik motoru kullanıyor. Kutuda Halo: Reach için çıkan Anniversary harita paketi kodu var. Böylece oyunun diskine ihtiyaç kalmadan Reach oynarken, Anniversary’nin yeniden tasarlanmış haritalarında multiplayer oynayabilirsiniz.
Çoklu oyuncu modunda Halo: Combat Evolved ve Halo 2’den gelen tanıdık haritalar var, eğer daha önce bu oyunların multiplayer’nı oynadıysanız size yabancı gelmeyecektir. Her haritanın klasik ve geliştirilmiş iki varyasyonu bulunuyor. Halo Reach’teki karakterinizin kariyerine Anniversary’nin multiplayer’dan devam edebilirsiniz. Kullandığınız zırh, tecrübe puanı, unvanınız, ambleminiz gene aynı şekilde devam ediyor.
Biraz daha fazla eklenti
Oyundaki diğer yeniliklerden biri ise serinin daha önceki yapımlarında gördüğümüz “Terminal” sistemi. Bu mekanik Halo 3: ODST’deki terminallere benziyor ve ekstra bir hikayeyi de ele alıyor. Bu hikayede tanıdık bir isim Guilty Spark var. Aslında Halo evreni hakkında biraz daha detay veriliyor. Anlatım sinematik olarak hazırlanmış. Halo: Anniversary’deki dikkat çeken yönlerden biri Kinect desteği. Library özelliğini kullanabilmek için Kinect gerekiyor. Analiz komutunu sesli olarak söylediğinizde, oyun içindeki obje taranıyor ve böylece detaylı bir içerik elde edebilirsiniz. Ancak sesli komutun pek kullanışlı olduğunu söyleyemem. Yapımın menüsünde ekstra kısmından Library ve terminallere ulaşabilirsiniz. Oyunun kontrolleri son derece rahat. Daha önceki Halo oyunlarında olduğu gibi herhangi bir sorun çıkmadı. Seslerin tekrardan düzenlenmiş hali gerçekten başarılı olmuş. Pyramind Studios ve Skywalker Senfoni Orkestrası müzikler konusunda harika bir iş çıkarmış. Ayarlardan isterseniz klasik ve yeniden yapılmış müzikler arasında seçim yapabilirsiniz. Ayrıca online co-op, Firefight modu da bulunuyor.
Yapımda bazı göze çarpan hatalar var. Mesela bazı zamanlar kaplamalar birkaç saniyeliğine geç geldi. Dümdüz duvar gibi duran kısımlar sonradan detaylarını gösterdi. Checkpoint sistemi ise güvenilmez olabiliyor. Bunlara rağmen oyunun her şekilde heyecan verici ve sürükleyici yapısı devam ediyor. Eğer daha önce ilk Halo’yu oynamadıysanız, Anniversary’i tavsiye ederim.