Oyun Ön İncelemeleri

Halo: Combat Evolved Anniversary

Halo: Combat Evolved Anniversary, geçen E3 etkinliğinde Microsoft tarafından duyuruldu. Oyun ilgimi de çekti açıkçası, bunların ilk sebebi seriyi sevmem. Diğer noktalar ise oyunun yeniden yapılması ve bazı yeni özellikleri. İşin içine tazelikler girince renk değişti. Çıktığında özellikle çoklu oyuncu modunda rağbet göreceğini tahmin ediyorum. Gelin hep birlikte Halo’nun tekrardan yapılan versiyonunda neler olacağına biraz göz atalım.

Eski hikaye yeni imaj

Halo, ilk olarak 2001’de piyasaya sürüldü. 2 senelik bir rötardan sonra da PC’ye geldi. Xbox’ta zamanında oynamıştım, ama PC versiyonu daha iyiydi. Özellikle geliştirilmiş Multiplayer modu hoşuma gitmişti, ama favorim her zaman Halo 2 oldu nedense. Geçmişi bir kenara bıraktıktan sonra asıl konumuza devam ediyoruz.

Halo: Combat Evolved Anniversary, adından da belli olacağı üzere Halo 1’in yeniden yapılmış versiyonu, yeni baştan tasarlanıyor. Bunun arkasında da 343 Industries ve Saber Interactive işbirliği yatıyor. Halo’nun Campaign kısmında oyunun orijinal motoru ve Saber3d Engine kullanılıyor. Multiplayer gücünü ise Reach Engine’dan alıyor. Aslına bakacak olursak, üç farklı grafik motoru işin içinde diyebiliriz. Bu bağlamda ortaya yeni bir özellik daha giriyor, Gamepad üstünde “Back” tuşuna bastığımızda oyun geliştirilmiş grafiksel halinden çıkıp, orijinal grafiklerine dönecek. Yani eski ve yeni grafikler arasında gerçek zamanlı olarak dönüş imkanımız olacak.

Halo Anniversary, orijinal oyunla aynı hikayeye sahip. 10 bölüm de onaylanmış durumda. Bunlar: The Pillar of Autumn, Halo, The Truth and Reconciliation, The Silent Cartographer, Assault on the Control Room, 343 Guilty Spark, The Library, Two Betrayals, Keyes ve The Maw. Bunlara ek olarak henüz karar verilmemiş bir bölüm daha olabilir. Ayrıca hikayeyi anlatan Terminal’ler de yer alacak.

Çoklu oyuncu modu ise işin diğer bir boyutu. Burada Halo: Reach devreye giriyor. Reach grafik motoru kullanılarak yeniden yapılan ve güncellenen, Halo 1 ve 2’den bildiğimiz yedi harita var: Beaver Creek/Battle canyon, Hang ‘Em High, Damnation/Pennace ve Timberland. Yeni haritalar Reach’in sadece motorunu kullanmıyor, Halo: Reach sunucusu ile birleştirilmiş olacak. Halo Anniversary’ye sahip olmayan Reach oyuncuları için zaman içinde haritalar bazı noktada kullanılabilir olacak. Sadece karşılıklı oynamayacağız, birbirimize yardım da edeceğiz yani kooperatif mod olacak, bu bağlamda açıklanmayan bir adet Firefight haritası var.

Sil baştan
Sesler de elden geçiyor. Pyramid Studios bu kısımdan sorumlu. Martin O’Donnell’ın orijinal müziği yeniden kaydedilip, tekrardan düzenleniyor. Skywalker Orkestrası da işin içinde. Zaten Halo’nun müzikleri tam bir şaheserdi, özellikle ana menüde sağlam bir şarkı ile giriş yapıyorduk. Animasyonlar ve sinematikler de tekrardan yapılıyor. Halo Anniversary’de, Achievement’lar yer alacak, Xbox Live Multiplayer Matchmaking özelliği de desteklenecek. Bunlar haricinde oyun içinde çeşitli saklı sürprizlerle de (Easter Eggs) karşılaşacağız. Oyun tek disk olacak. Orijinal Halo 15 Kasım’da piyasaya sürülmüştü, Halo Anniversary de aynı tarihte piyasaya sürülecek. Şahsen yeniden oynamak için sabırsızlıkla bekliyorum.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu