Halo Infinite, 343 Industries tarafından Xbox Series X için geliştirilen yeni nesil Halo oyunu olarak karşımızda çıkmıştı. İlk kez Xbox Showcase sunumunda gösterilen oynanış videosundan sonra sanırım işler planladıkları gibi gitmedi. Önce topluluktan gelen sert tepkiler, ardından geliştirici ekip içinde yaşanan ayrılıklar ve değişimler Halo Infinite çıkış tarihi için hep daha ilerisini işaret etti. İlk duyduğumuzda 2020’nin sonunda, Xbox Series X ile birlikte çıkacak oyun önce 2021’in başlarına ertelenmişti. Bugün ise paylaşılan yeni bir blog gönderisi ile oyunun çok uzun bir yolu olduğunu da öğreniyoruz.
Halo Infinite yeni çıkış tarihi: 2021’in sonu
[reklam=496]
Blog gönderisinin girişini yazan Joseph Staten eğer Halo oyunlarıyla aranız iyiyse daha önce adını duyduğunuz bir isim. Halo CE, Halo 2, Halo 3, Halo 3: ODST ve Halo: Reach oyunlarının gelişim süreçleri sırasında Bungie takımının bir parçasıydı. Halo: Reach yayınlandıktan sonra çıkan oyunlarda bulunmadı ve bunu “Reach çıktıktan sonra kenardan tezahürat yapan Halo hayranları arasına katıldım” şeklinde açıklıyor. Aynı zamanda oyunun çıkışını sadece bir başlangıç olarak gördüğünü belirten Staten Halo Infinite çıkış tarihi olarak da 2021’in sonlarını işaret ediyor.
İlk yayınlanan oynanış videosundan sonra gelen tepkiler neticesinde kendi içinde ve oyunda değişikliğe giden 343 Industries’e de bu sırada katıldığını belirtiyor. “Ekip Temmuz ayı demosundan gelen geri bildirimlerle boğuşurken 343i’ye katıldım. Bu tartışma tek bir temel gerçeğe dayanıyordu: İşleri doğru yapmak için zamana ihtiyacımız vardı.” Bu açıklama oldukça cesur ve tecrübeli bir Halo geliştiricisinden gelince biraz güven verdi diyebiliriz. Oyunun yaz aylarında gördüğümüz videosu kimseyi mutlu etmemişti. Blog yazısının geri kalanında oyunun ücretsiz olacak çok oyunculu modu için notlar ve güncellemeler paylaşılmış. Yazının tamamını okumak için buraya tıklayabilirsiniz.
Yazının sonunda sözü tekrar alan Staten 343 Industries için görüşlerini dile getirdi. “Buradaki insanlar yalnızca Halo’yu anlamıyor, onlar da temel oynanışı, karakterleri ve topluluğu -ve Halo’yu Halo yapan her şeyi- en az benim kadar seviyorlar. Ve benim gibi onlar da hizmet etmek için büyük bir sorumluluk hissediyorlar.”
Joseph Staten aynı zamanda Halo Infinite için “Daha önce hiç bu kadar güçlü, hareketli ve zengin taktiksel seçimler dizisine daha hakim hissetmemiştim. Bu, 2000 yılında hayal ettiğimiz Halo, 20 yıllık teknik ve yaratıcı inovasyonun ardından nihayet hayat buldu” diyor. Erteleme haberlerine doyamasa da Halo Infinite yanlış yaptıklarını düzelterek geliyor. Sizler Halo Infinite hakkında neler düşünüyorsunuz?