Oyun Ön İncelemeleri

Hard Reset

Flying Wild Hog’un merakla beklenen oyunu Hard Reset’i haberini ilk duyduğumdan beri merakla bekliyorum. Dolayısı ile demo çıkar çıkmaz indirip oynadım ve her ne kadar demo 30 dakikanın altında sürse de Hard Reset’in şimdiden büyük şeyler vadettiğini söyleyebilirim.

FPS türüne soğuk bakan birisi olarak söylemeliyim ki oyunun sadece demosu bile beni oldukça etkiledi. Daha menü ekranından bu oyunda farklı bir şeyler olduğu belli oluyordu. Görsel kalitesi oldukça üst seviyede bir oyun olmuş Hard Reset. Nitekim bildiğiniz gibi FWH firması bu oyun için Road Hog Engine adlı kendi grafik motorunu tasarladı.

Oyuna ilk girdiğinizde zaten aklınıza hemen Hard Reset’in çok rahat bir şekilde Unreal Engine oyunu olabileceği de geliyor. Nitekim dokular, ışıklandırmalar, vs. Unreal motoruna oldukça benzer özelliklere sahip. Yine aynı şekilde oyundaki fizik motoru da oldukça etkili bir yapıda ve oynanışa büyük etkisi var.

Oyuna geldiğimizde açıkçası demoda hikaye adına çok fazla bir şey öğrenemiyoruz. Daha öncesinde haber olarak da yayımladığımız çizgi roman tadında bir demo ile açılış yapıyor ve kendimizi bir ara sokakta bularak sorun olan bir bölgeye doğru ilerliyoruz.

 

Bu sırada oyundaki en temel iki silah olan makinalı tüfek ve plazma silahının özelliklerini öğreniyor ve çevre etkileşimini test ediyoruz. Oyunun arkasındaki ekipte BulletStorm, Witcher gibi oyunlarda görev almış kişiler bulunuyor ve esas ilham kaynağı da Serious Sam. Bu yüzden Hard Reset’te bolca patlama ve aksiyon yaşayacağız. Düşmanlar ise genellikle sürü halinde gelecekler.

Zaten FWH’a göre Hard Reset klasik bir FPS oyunu olacak. Eski zaman FPS’lerin bizlere verdiği o tadı geri getirme amacını güdecek. Nitekim yapımcılar son zamanlarda türlerin iç içe girmesinden oldukça rahatsız olmuşa benziyorlar.

Zaten demoyu oynadığınızda da karakterimiz ile ilgili hiçbir seçeneğin olmadığını göreceksiniz. Gerçi tam sürümde o konuda bir eklenti gelir mi orası bilinmez ancak demoda silah geliştirme hariç hiçbir RPG öğesi göremedim (elbette ona da RPG öğesi derseniz). Öte yandan silahların sonsuz kurşunları varmış gibi nitekim bir kere bile şarjör değiştirme gibi bir durum söz konusu olmadı zaten HUD’da da şarjör limitini gösteren bir gösterge mevcut değil. Her ne kadar demo ile orijinal oyun arasında bu derece bir fark olmasa da tam sürümde bu durum değişebilir.

Öte yandan oyundaki sesler her ne kadar güzel olursa olsun bir kelime dahi konuşma bulunmuyor. Kahramanımızın sesini sadece baştaki videoda duyabiliyoruz. Bunun yanında oyun içerisinde eğitim amaçlı bize verilen görevlerde dahi hiçbir konuşma bulunmuyor. Bunun demoya bağlıyor ve geleceğe umutla bakıyorum.

Baştaki videodan bahsetmişken, umarız oyundaki bütün videolar demonun başlangıç videosu gibi olmaz, çünkü bu zamanda artık sadece çizgi roman tarzında ara sinematikler hazırlamak çok basite kaçamak oluyor. Sanki firma yeni motora o kadar çok para harcamış ki CGI videolara bütçe yetmemiş gibi.

Son olarak oyundaki düşmanlardan bahsedecek olursak şimdilik yapay zeka ile ilgili olumlu ya da olumsuz bir şey söylemek imkansız. Nitekim demoda sadece iki çeşit robot düşmanlarla karşılaşıyorsunuz. Bunlardan ufak olanalar size ölümüne dalarken büyük olanlar daha da ölümüne dalıyorlar.

Özet olarak, demo kısa olsa da oyunun mekaniği hakkından oldukça güzel şeyler anlatıyor. Hard Reset benim gibi FPS’den uzaklaşan kişilerin bile tekrardan bu türe ilgisini artmasını sağlayabilecek bir yapım sözü veriyor. Bakalım her şey 13 Eylül’de belli olacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu