Hellblade sinema sektörüne taş çıkartacak
Oyun dünyasının artık sinema sektörü ile ciddi bir rekabet içine girdiği 2000’lerin başlangıcı ile birlikte, video oyunları hem görsel olarak hem de senaryo bakımından adeta evrim geçirdi. Hareket algılama teknolojilerinin gelişmesi ile birlikte gerçek dublörler kullanmaya başlayan oyun yapımcıları, yüz tarama teknolojisinin olgunlaşması ile birlikte gerçek aktörleri de karşımıza çıkarmaya başladı.
Hellblade’in yapımcısı Ninja Theory ise işi biraz daha ileri götürüp, oyuncuların tüm yüz, vücut ve mimiklerini gerçek zamanlı olarak oyun içerisine aktarmayı başardı. Bu sayede oyuncular rollerini icra ederken görsel anlamda gerçek geri bildirim alabiliyor ve ortaya çok daha gerçekçi ve başarılı oyuncular koyulabiliyor.
İşte Hellblade’in gerçek zamanlı sinematogrofi tekniğinin kullanım videosu: