Makale

Heroes Might & Magic VI – Shades of Darkness

Might & Magic Heroes VI: Shades of Darkness’ın Heroes hayranları için bir yenilenme yolu olduğu düşünülüyordu ki bir bakıma öyle de oldu.

Sizlere daha önce bir ön incelemesini de yazdığımız Shades of Darkness olağan hikayenin üzerine farklı bir fraksiyon ve hikaye daha katıyor. Bu sefer kahramanlarımız bütün fantastik dünyanın kötüsü olarak tanınan Kara Elf’ler. Dungeon adlı fraksiyonun bir parçası olan bu ırk ile oyundaki fraksiyon sayısı altıya çıkıyor. Öte yandan Shades of Darkness’ın getirdiği tek yenilik bu değil. Yanınd ayeni artifact setleri, on yeni bina ve yirminin üzerinde farklı yaratığı da HoMM evrenine sürüklüyor.

Başrolünü Raelag’ın aldığı Shades of Darkness Heroes VI’dan yüz yıl sonra geçiyor. Yeni ek paket oyunu iki senaryo daha ekliyor bu senaryolar Dark Elf’lerle ve Necromancers of Heresh fraksiyonu ile ilgili.

Shades of Darkness hakkında ilk söylenmesi gereken şey HoMM’a birazcık bile ilgi duyarsanız sizi bir anda içine çekecek bir yapım olması. Bunda Dark Elf gibi karizmatik bir ırkında bir hayli etkisi var elbette ancak hikaye kurgusu da oldukça güzel geliştirilmiş. Ara sinematikler ve oyun esnasında dinlediğiniz hikayeler her ne kadar kötülükle anılına bir ırk olsa da Dark Elf’lerin bu durumunu üzücü hale getiriyor.

Oyunun teknik kısmına bakacak olursak grafiklerde dalar kdaar bir uçurum olmasa da biraz gelişim var. Zaten HoMM’un 4’ten sonraki grafiksel değişimi sürekli olarak oyunlarında boy gösteriyor. Zaman zaman saçmalıklar yaşanmış olsa da HoMM serisinin genel olarak güzel bir grafiği olmuştur. SoD’ın da klasik bir HoMM grafiğinden beklenen pek çok şeyi verdiğini söyleyebiliriz. Elbette bunun yanında tırtıklı kenralardan ve bazen bozulan gölgelerden hala kaçış yok maalesef. Zoom out şeklinde bir tabloya bakıyormuş gibi hissederken karakterinize Zoom in yaptığınızda acı gerçekle yüzleşiyorsunuz.

Oynanış kısmında çok fazla eklenecek bir şey yok. Eğer hayatında hiç HoMM oynanamış biriyseniz sizlere kısaca bu oyun türünü anlatayım. HoMM sıra tabanlı bir RPG oyunu. Genel bir dünya haritasında ana karakteriniz ile gezerken yanında aslında bir odu taşıyorsunuz. Burada belli bir hareket puanınız mevcut ve bu puanınız kadar ilerleyip haritada bulunan nesneleri, bina ve yaratık yapımı için gereken kaynakları topluyor veya etraftaki yaratıkları kesiyorsunuz. Hareket puanınız bittiğinde sıranızı savıyorsunuz. Her sıra bir gün ile özdeşleşmiş durumda ve 7 sıra sonrasında bir hafta doluyor. Her hafta başı haritda sizlerin özelliklerine geçici artılar veren yerler yenileniyor, kalenize yaratıklar geliyor ve bu şekilde ordunuzu güçlendiriyorsunuz.

Savaş mekaniği de yine sıra tabanlı. Savaşa başlamadan önce oyun otomaik olarak (genellikle savaşacak karakterlerin özelliklerine göre) sıralama zarları atıyor ve savaş o sırayla ilerliyor. Sırasını dolduran bir sonraki devrediyor bayrağı. Burada da yine hareket kısıtlaması mevcut. Bu kısıtlama menzilli savaşçılarda çok bir sorun olmasa da yakın dövüşen yaratıkların en büyük strateji dayanağı haline geliyor. Haritada her ne kadar her yaratıktan bir adet gözükse de altındaki rakam onlardan rakam ordunuzda o yaratıktan kaç adet olduğunu gösteriyor. Bunun yanında kendi kahramanınız da büyüleri ile savaşa destek çıkabiliyor. Öte yandan bütün yaratıkların özelliklerini ve kalan yaşam güçlerini üzerine sağ tıklayarak görebiliyorsunuz.

Bu sadece oyunun savaş mekaniğinin basit bir tanımı. Dediğim gibi HoMM oynayanlar zaten bunları ezelden beridir biliyor ancak oyuna yeni başlayanların temel olarak bilmesi gerekenler bunlar. Zaten oyunu bir süre oynadıktan sonra daha rahat bir şekilde oynayabileceksiniz.

Oyunu sesleri standart bir HoMM oyunu üçün gayet güzel. Müzikleri zaten atmosfere uygun bir şekilde değişiyor ve havaya sokuyor. Günümüz diğer oyunları ile kıyaslandığında oldukça aşağıda kalsa da farklı klansmanlarda olduğu için bu deerece bir karşılaştıram SoD’a haksızlık olur. Nitekim kendi türüne uygun ve güzel müzikler ile sesler mevcut oyunda. Seslendirmeler de gayet hoş. Gerek oyun içi konuşmalarda gerekse sinematiklerde sizleri rahatsız eden bir durum söz konuus olmuyor.

Shades of Darkness belirttiğim gibi genel olarak Dark Elf’lere  yönelmiş bir ek paket. Dolayısı ile gelen yenilikler çoğunlukla bu ırk içi. Özellikleri ve yaratıkları her ne kadar ön incelemede yazmış olsam da buradan tekrar edeyim.

SoD’da ilk başta faction ability olan “Shroud of Malassa” bulunuyor. Shroud of Malassa basitçe bir yaratığınızı haritanın bir yerine saklamanızı sağlıyor. Yaratığınız saklı kaldığı sürece hasar verme özelliğine oldukça sağlam bir şekilde boost alıyor. Bu da rakiplerinize güçlü sürpriz saldırılar yapmanızı sağlıyor.

Lakin bu özelliği çoğu savaşta kullanamıyorsunuz çünkü  Shroud of Malassa’nın dolması için savaş sırasında birkaç turn geçmesi gerekiyor ve buna gereken sürede çoğu savaşınız sona eriyor.
Dungeon’ların diğer ırklar gibi altı farklı yaratığı bulunuyor. Bunlar; Assassin, Stalkers, Shadow Lurkers, Manticores, Faceless, Minotaur ve Dragon.

Bu yaratıklardan Sahdow Lurkers’da iki adet aktif yetenek mevcut. Bunlardan bir tanesi Mind Probe bir diğeri ise Mind Leash. Mind Probe yeteneği ile Shadow Lurkers’ın dost bir birliğin ekstra hasar verme yeteneği kazanmasını sağlarken, Mind Leash ile de Darkness büyülerine karşı düşük dayanıklılığı olan ordulara karşı üstünlük kuruyorsunuz.

Assassin’lerin Backstab özelliği onları ölümcül bir askere dönüştürürken bu yeteneği hem defansif hem de ofansif olarak kullanabiliyorsunuz. Haritaya gizlenmiş, görünmez bir Assassin koymanız ilk saldırı hakkını onun kazanmasını sağlıyor öte yandan Assaassin’lere karşı savaşa yaratıklar sürekli olarak intitative yani saldırı önceliği konusunda dezavanataja uğruyorlar.

Irkın güçlü askerlerinden bir tanesi olan Minotaur ise moral yeteneği sayesinde savaşların vazgeçilmez elemanı oluyor. Bunun yanında karşı saldırı (retaliate) özelliği ile de kendisine saldıran yaratığa karşılık verebilen Minotaur akıllı kullanıldığında ciddi anlamda savaşın gidişatını değiştirebiliyor.

Shades of Darkness bir HoMM oyunu için oldukça güzel bir ek paket olarak hazırlanmış. Daha önce denemediyseniz bu tecrübeye Shades of Darkness ile başlayabilirsiniz. Hem en son özelliklerin birlikte olduğu hem de toplamda en fazla 10-12 saatlik bri oynanışın olduğu kısa bir HoMM tecrübesi yaşayacaksınız hem de oyunu tanımış olacaksınız. Öte yandan serinin hayranlarının deneyeceğine hiç şüphem yok ve onlar da beklentilerini doyuracaklardır diye düşünüyorum.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu