Röportaj

Hideo Kojima

Yayınlamamıza izin verdikleri için Gamespot‘a
teşekkür ederiz.

Söylentiler doğru çıktı! Hideo Kojima ve Konami Computer Entertainment of Japan’daki takım arkadaşları, geçtiğimiz senenin en bomba konsol oyunlarından birisi olmuş olan klasik Metal Gear Solid 2 için X-Box’a bir devam oyunu için oldukça yoğun bir çalışma içindeler. Oyun Metal Gear Solid X değil de Metal Gear Solid 2 Substance adını alacakmış. E3 fuarında da gösterimde olacak olan oyun, Metal Gear Solid’in ilk oyunundan sonra piyasalara sürülmüş olan Integral gibi bir mantığı olacak ve Metal Gear Solid 2’nin mükemmel oynanışına sahip olan VR mission’lar içerecek ama yanında değişik bir sürü bonus da olacak. Oyunda büyük kahraman Solid Snake’in yanında ayrıca Pliskin ve Cyborg Ninja gibi karakterleri de yönetme imkanımız olacak. Daha da güzeli ise Metal Gear Solid 2: Sons Of Liberty’den ayrı olarak hazırlanmış olan 5 yeni görevde de Solid Snake’i yönetme imkanımız olacak. 

Ayrıca Substance oldukça geniş olacak ve bu yüzden de 2002’nin Kasım ayında X-Box için hazır olduğu zaman DVD formatında piyasalarda olma ihtimali olacak. Bunun yanında diğer güzel bir haber de, oyunun PS2’nin yanında ayrıca PC’ler için de hazırlanacak olması. Aşağıda Gamespot’un, Metal Gear Solid serilerinin yaratıcısı ve Metal Gear Solid 2 Substance projesinin başındaki isim olan Hideo Kojima ile yaptığı röportajı okuyacaksınız…

İşte bu MGS’nin olması gerektiği hali (Hideo Kojima)

Gamespot: Bildiğimiz üzere siz 70’lerin ünlü İngiliz müzik grubu Joy Division’un hayranısınız. Oyunun ismine eklediğiniz isim, grubun Substance adlı albümünden esinlenerek mi yaratıldı?

Hideo Kojima: Nedenlerden birisi de bu. Ama gerçek nedeni şu; Substance (gerçek form) yani Metal Gear Solid 2’nin gerçek formu Substance oluyor. Bu da Metal Gear Solid 2’nin olmasını istediğimiz şekli oluyor.
MGS’nin çekiciliği, gizlilik içeren oynanışında saklı ve böylece oyunu oynarken oyuncuya daha bir özgürlük veriliyor ve bununla birlikte hikayeden daha da zevk alınması sağlanıyor. MGS’yi oynayan bir sürü insan oynanışın yanında ayrıca hikayeden de oldukça zevk aldıklarını belirtiyorlar. Bu da MGS 2’yi neden alışılagelmiş ama vurgulu bir hikayeye sahip olarak yarattığımı açıklıyor. Bu yüzden de oyunun özgür oynanışı belirli bir yere kadar kısıtlanıyor. Subtance ile birlikte Sons Of Liberty’yi de oynayabilir ve Sons Of Liberty’deki hikayeyi daha da bir özgür şekilde oynayabilirsiniz.

Gamespot: Substance projesinin yapımına MGS2’den ne kadar zaman sonra başlandı?

Hideo Kojima: Metal Gear Solid 2’nin Amerika’da tamamlanmasından sonra oyunun Japon, Avrupa ve Kore versiyonlarını hazırladık. Substance’ın yapımına da Japon versiyonunun yapımından hemen sonra başladık.

Gamespot: Gördüğümüz Screenshot’lara göre MGS2’deki tanker bölümünde Raiden’ı yönetiyoruz ve Big Shell’de de Snake’in kontrolünü ele alıyoruz. Buradaki dialogları karakter geçiminin uygun olması için yeniden mi programladınız?

Hideo Kojima: Oyunda genel olarak MGS2’deki konuşmaları kullandık fakat geçişlere uygun olması için bazı dialogları yeniden uyguladığımız doğru.

Gamespot: Quinton Flynn ve David Hayter, oyunun Amerika ve Avrupa versiyonunda Snake ve Raiden’ı seslendirmeye devam ediyorlar mı?

Hideo Kojima: Evet seslendirenler halen aynı.Gamespot: Metal Gear Solid 2 Substance için yeni bir hikaye var mı?

Hideo Kojima: Sons Of Liberty henüz yeni piyasalara sürüldü sayılır, o yüzden çok köklü değişiklikler yapmadık. Büyük değişiklik olarak sadece 5 tane yeni bölüm koyduk, Snake Tales olan bölümlerde Snake’i yöneteceğiz. Yeni hikaye olarak belki bu sayılabilir.
MGS evreninde hem Snake hem de Raiden’a ihtiyacınız var. Aynı Star Wars evreninde Luke ve Han Solo’ya ihtiyacınız olduğu gibi.

Gamespot: Substance’da Snake’i, oyuncuların Raiden’a olan eleştirilerine cevap olarak yönetebilmek gibi bir düşünceniz oldu mu? Oyuncuların bu yeni karaktere karşı olan reaksiyonları nasıl oldu?

Hideo Kojima: Raiden karakteri Sons Of Liberty’de bir ihtiyaç. Görünüşü ve oyundaki rolü ile bile oyunun temel taşlarından birisini oluşturuyor. Fakat MGS’nin gerçek evreninde Snake veya Raiden olarak oynayabilmek çok büyük bir önem taşımıyor. İstediğiniz karakteri seçip onayabilirsiniz. Fakat Substance’ı oynadığınız zaman Snake ve Raiden arasındaki karakteristik farklılık ve özelliği anlayabilirsiniz. MGS evreninde hem Snake hem de Raiden’a ihtiyacınız var. Aynı Star Wars evreninde Luke ve Han Solo’ya ihtiyacınız olduğu gibi.

Gamespot: Gördüğümüz diğer Screenshot’lar da VR mission’lardan. Substance’da bu VR mission’lardan kaç tane olacak ve bunlar MGS ve Integral’deki VR mission’lardan nasıl ayrılacaklar?

Hideo Kojima: 200’ün üzerinde VR mission olacak. Bazıları ise training amaçlı olacak. Bazıları ise klasik VR mission tadında olacak.

Gamespot: Oyunda başka hangi bonus materyaller olacak?

Hideo Kojima: Substance hikaye bazlı Sons Of Liberty ve 5 tane Snake Tales görevi içerecek. Ayrıca 200’ün üzerinde VR mission ve 100’ün üzerinde de “alternative mission” olacak. Bununla birlikte MGS evreninden sonuna kadar zevk alacaksınız. Oyun tam 2 oyunluk yer kapladığı için daha fazla hafızaya sahip olan double-layer DVD’ler kullanacağız. 

Gamespot: Metal Gear Solid fanları sizce Substance’da en çok neyi beğenecekler?

Hideo Kojima: Oyundaki özgürlük ve hikaye öncelikle oyuncuları cezbedecek olan taraf olacak. Ayrıca Sons of Liberty’nin yeniden ele alınmış olan hikayesi oyuncuları eğlendirmeye yetecek bile.

Gamespot: Subtance, daha önce adından Metal Gear Solid X olarak bahsedilen oyun mu? Yoksa X-Box için özel olarak hala bir Metal Gear Solid oyunu üzerinde uğraşıyor musunuz?

Hideo Kojima: Evet, bu oyun X-Box için hazırladığımız MGS2 oyunu.

Gamespot: Neden oyunu PS2 versiyonu ile vermek yerine 3 değişik platformda hazırlamayı tercih ettiniz?

Hideo Kojima: Market gereksinimi. Amerika’da MGS’nin oldukça çok sevildiğini biliyoruz ve ayrıca X-Box ve PC sahiplerinin de oyunu oynamak istediklerini duyuyoruz.

Diğer Detaylar…

Gamespot: Metal Gear Solid 2 Substance, Kuzey Amerika’da Japonya’dan daha önce piyasalarda olacak mı?

Hideo Kojima: Metal Gear Solid 2 Substance Amerika’da Kasım 2002’de piyasalara sürülecek. Japonya için henüz bir çıkış tarihi verilmedi.

Gamespot: Oyunun PC ve PS2 versiyonları için verilen çıkış tarihleri neler?

Hideo Kojima: Bu tarihler henüz belirlenmedi.

Gamespot: Oyunun 3 platformdaki versiyonları birbirlerinden nasıl ayrılacaklar? Metal Gear Solid 2 Substance için X-Box’ın tüm hafızasını kullanmayı düşünüyor musunuz? X-Box versiyonuna daha da değişik özellikler eklemeyi düşünüyor musunuz?

Hideo Kojima: Bu detaylar üzerinde henüz çalışma aşamasındayız.

Gamespot: Substance’da Snake ve Raiden’a yeni hareketler ekleyecek misiniz? Cephane ya da dış görünüşte bir değişiklik olacak mı? Örneğin Screenshot’ların birinde Snake’i smokinli gördük.

Hideo Kojima: Görünüşlerde değişiklikler olacak. Snake smokin ile oldukça iyi gözüküyor. Ama isterseniz Snake’i orjinal MGS kostümü ile de oynayabileceksiniz. Bunun yanında ayrıca Pliskin ve Ninja olarak da oynayabileceksiniz. 

Gamespot: Microsoft firması MGS’nin PC versiyonunu 2000 yılında piyasalara sürdü. Konami firması da Metal Gear Solid 2 Substance’ı PC’ye kendi mi yayınlayacak? Yoksa başka bir Kuzey Amerika’lı firma ile bir ortaklık düşünüyor musunuz?

Hideo Kojima: Hayır, Konami oyunu kendi piyasalara sürecek.

Gamespot: Metal Gear Solid 2 Subtance’ın PC versiyonu için bir minimum sistem gereksinimi bilgisi verebilir misiniz?

Hideo Kojima: Henüz bu detaylar belli değil.

Gamespot: Metal Gear Solid 2 için hazırladığınız trailer’lar E3’ü görmeye gelenleri büyülemişti. Bu seneki katılımcılar için birşey düşünüyor musunuz?

Hideo Kojima: Metal Gear Solid 2 Substance ve Zone Of The Enders: The 2nd Runner için kendim 2 tane trailer hazırladım. E3’de insanları Substance’ın video’sunu izlerken gülmelerini görmek oldukça hoş olacak.

Gamespot: Kulağa mükemmel geliyor. Bize vakit ayırdığınız için teşekkürler Sayın Kojima…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu