Hitman 2
IO Interactive ve Square Enix ortaklığıyla son yıllardan yeniden hayat bulan Hitman serisi, son olarak 2016 yılında sıfırlanmış ve baştan yapılmıştı. Oyunlara ayakları yere basan bir hikaye koymak yerine, oyuncuları direkt olarak suikast görevlerine yönlendiren geliştirici ekibi baktığınız bakış açısına göre başarılı sayabilirsiniz. Çünkü eski Hitman hayranları, serinin bugünlerde geldiği pozisyondan pek hoşlanmasa da, yeni nesil çoğu oyuncu güzel bir gizlilik / aksiyon oyunu oynayabildiği için seriden memnun durumda. Ajan 47’nin bağlı olduğu birlik için aktif olarak çalıştığı yılları anlatan hikayenin ikinci oyunu, son olarak E3 2018 fuarında tekrar görücüye çıktı. Yeni oyunun Miami görevini oynanabilir bir halde sunan geliştiriciler, oyunun meraklarına yapımı deneme fırsatı sundular. Biz de yayınlanan bilgiler ve oynanabilir olan bu demonun ışığında elimizde olanları sizler için bir araya getirdik.
Hitman 2 ön inceleme
Öncelikle Hitman 2 için söyleyebileceklerimin sınırlı olduğunu belirteliyim. Çünkü IO Interactive ekibinin yeni oyunda radikal değişikliklere gitmemesi göze çarpan ilk unsur oldu. İlk oyunda temelini attıkları oynanış mekaniklerini makyajlayarak ikinci oyuna yediren geliştirici ekip, bir şey doğru çalışıyorsa onu bozmama ilkesiyle hareket ediyorlar. Altı büyük bölümle birlikte çıkacağı açıklanan Hitman 2’de, yine bir önceki oyunda olduğu gibi görevleri birbirinden bağımsız yollarla bitirme imkanımız olacak. Son yıllarda çıkan ve yeniden oynanabilirlik konusunda en başarılı yapımlardan bir tanesi olan bir önceki Hitman oyunu, bu yönü sayesinde oyuncuları saatlerce başına kitleyebiliyordu. Eğer oyunun bu yönünden hoşlandıysanız, Hitman 2 oldukça hoşunuza gidecektir.
Bu arada E3 2018 demosunda karşılaştığımız görevin mekaniklerinden daha çok, yazıda oyunun bizlere neler vadettiğinden bahsedeceğim. Eğer Hitman 2’de yer alacak Miami görevinin neler sunduğunu merak ediyorsanız, Merlin’in Kazanı YouTube kanalından her şekliyle oynadığımız demonun detaylarına bakabilirsiniz. Ancak demodan yola çıkıp ikinci oyunun bize ne göstereceğini irdelersek, yeni Hitman serisinde süregelen animasyon sıkıntılarının, ikinci oyunda da var olacağı gözümüze çarpan ikinci unsur oldu.
Fakat bu kısımda oyunun teknik tarafını eleştirmiyorum. Daha çok Ajan 47’nin görevler sırasında küçük olaylarda sergilediği animasyon sekanslarından bahsettiğimin altını çizmek isterim. Ajan 47’nin silah kullanırken, kapı açarken, merdiven çıkarken ve daha birçok eylemde sergilediği animasyonlar oldukça yavan duruyor.
Oyunun silah kullanma mekaniği ise yeterli düzeyde gözüküyor. Hali hazırda taarruz tüfeklerinden daha çok suikastlerimizde kullanacağımız sessiz silahları tercih eden Ajan 47’yi kontrol ederken, silahlarda gerçekçilik hissiyatını yeterli düzeyde alabiliyorsunuz. Yeni oyunun sandbox mekanikleriyse ilk oyunun bize sunduğundan daha öteye gidemiyor. Oyun alanında karşılaştığımız varyasyonlar dahilinde, mekaniklerin bize izin verdiği kadar serbest kalabiliyoruz. Bu her ne kadar can sıkıcı gibi görünüyor olsa da oyunu oynarken kapıldığınız heyecan, bu gibi noktaların üstünü kapatabilir düzeyde duruyor.
Sona geldiğimizde ilk oyuna nazaran Hitman 2’de daha çok minör olarak sayabileceğimiz değişikliklerle karşı karşıya kalacağız. Eğer ilk oyunun sunduklarını sizi memnun ettiyse, Hitman 2’yi gönül rahatlığıyla oynamanızı tavsiye ediyorum. Ancak ilk oyun beklentilerinizi karşılamadıysa, ikinci oyunu satın almadan önce iki kere düşünebilirsiniz. Yine de şu anda elimizde bulunan bilgiler oldukça sınırlı olduğundan, oyunun tam olarak neler sunduğuna oyun piyasaya çıktığında bakacağız.