Röportaj : David Laprad
Hitman karakteri daha hangi yönlerde geliştirilecek ? Verilen hikayeye göre, Io onu daha sempatik bir hale sokmuş.
Kötü kalpli bir doktor tarafından yaratıldıktan ve kullanıldıktan sonra, Hitman bir Sicilya Manastırında saklanmaya başlıyor. Burada mutlu ve huzurlu bir yaşam sürmeye çalışıyor ama tek eski arkadaşı, manastır rahibinin kaçırılması eski günlere geri dönemeye zorluyor onu. Yalnız bu sefer isteği dışında gelişiyor bu olaylar.
Hitman II nin inventory sisteminin nasıl değiştiğini açıklar mısınız ?
Hitman II’de bir multiplatform geliştirme çabası olduğundan uzun zamandır inventory sistemi üzerinde çalışmaktayız. Özellikle konsollarda bu sistemin kolay kullanılabilir ve kolay ulaşılabilir olması çok önemli. İş yapım aşamasına geldiğinde PC versiyonunda çok da değişiklik yapmanın gereksiz olduğuna karar verdik çünkü zaten konsol versiyonuna göre kolay kullanılabildiği için daha başarılı olmuştu. Yine de PC versiyonu mouse ve olduğu takdirde mouse wheel’in avantajlarını kullanmasına rağmen, kullanıcılar yine de kolay ulaşılabilen bir interface’e ihtiyaç duyuyordu.
Bu yüzden Hitman I’e göre en büyük fark yeni sistemin ulaşılabilme kolaylığı. Inventory’i açma ve yeni bir silah seçme oldukça kolay ve hızlı biçimde halledilebiliyor. Ayrıca kapı açma ve cesetleri alıp bırakma gibi aksiyonlar özel listede yer alacak. Oyuncunun görevi tamamlayabilmesi için en önemli aksiyon listede default olacak ve sadece tek klik gerektirecek. Bu sayede oyuncular, oyunun arabirimine alışmaktan çok oyuna odaklanabilecek.
Pre-mission shopping niye kaldırıldı ?
Çünkü Hitman’in bir silah ve araç kolleksiyonuna sahip olması fikri hoşumuza gitti. Ayrıca Hitman’in kolleksiyonu için kurbanlarından da ganimetler sağlıyoruz. Silah satın alma olayının daha az yetenekli oyuncuları ucuz silahlarla cezanlandırarak oyundan zevk almalarını engellediğini düşündük. Hem Hitman’in geniş kolleksiyonu da oyuna yeni bir ikilem oluşturarak ayrı bir heyecan katıyor. Silahınızı atarak kaçmanızı mı kolaylaştıracaksınız, yoksa yakalanmak pahasına bu silahı ilerisi için mi saklayacaksınız ?
Io Hitman II’de oyunculara yeni olanaklar sunuyor. Örneğin, third person açısının yanında first person açısının da eklenmesini ve oyun ortası save’ler. Bunları açıklar mısınız ?
First person seçeneği oyunu konsol için geliştirme çabasının bir sonucu. Konsol versiyonu özellikle yakın plan savaşlarda otomatik nişan alma seçeneği içerecek. Ama first person seçeneğine oyuncuların kendi kendini nişan alması ihtimalini de ekledik. Bu Hitman’in daha dikkatli headshot atışları yapmasını sağlayacak. First Person seçeneğini PC versiyonunda da ulaşılabilir yaptık. Biz oyuncuların istediği görüş açısından oyunu oynama özgürlüğünü vermemiz gerektiğine inanıyoruz. Hitman’i isteyen third person isteyen first person olarak oynayabilecek. Bu tamamen oyuncun zevkine ve oyunculuk deneyimine kalmış. Quake severler oyunun first person seçeneğini tercih ederken, konsol oyuncuları çevreyi daha iyi muhakeme edebildğiniz third person’i tercih edecek. Biz oyunculara daha fazla şey sunabilmek için burdayız.
Hitman II’nin ayrıca daha fazla seçenek sunacağını söylüyor. Örneğin bize yeni görevler, oyuncunun kullanabileceği yeni taktikler hakkında bilgi verebilir misiniz ?
St. Petersburg görevlerinin birinde eski bir KGB generalini şehrin gizli bir yerinde bir toplantıda vurmak üzere para alacaksınız. Öncelikle sıkı korunan bu bölgeye girmelisiniz. Lağımlardan gidebilir ya da bir kamyona atlayarak sizi yoldaki barikatların tam ortasından geçirmesini isteyebilirsiniz. Silahlarınızdan birini çıkarıp barikatları patlatabilirsiniz de. Bir kez çevreye yaklaştıktan sonra generale nasıl ulaşacağınız, onu nasıl vuracağınız size kalmış. Sabit olan tek şey onun yeri ve onu öldürmeniz gerektiği. Kapıdan girmeniz ya da sniperla başka bir binanın tepesinden ateş etmeniz farketmez. Ama başka bir sorun daha var. Toplantıya dört general katılıyor ve göreve hedefiniz hakkında çok az şey bilerek başlıyorsunuz. Biri hedefiniz, diğerleri sizi tutan kişiler. Bu yüzden yanlış adamları vurmamak zorundasınız.
Hitman II’nin Ekim 2001 basın versiyonu advanced level dizaynı içeriyor. Bu ne anlama geliyor ?
Yeni oyun motoru bize daha detaylı çizimler yapmamız ve daha karışık level çizimleri yapmamız konusunda yardımcı oldu. Hitman II’nin yeni haritalarından bazıları genelden daha açık ve yakın mesafe planları içermiyor. Bu levelları dizayn ederken büyük bir avantaj. Çünkü bu sayede geniş bir alana hükmeden kritik noktalar oluşturabiliyoruz. Bu da sniping için ideal.Yeni ranking/derecelendirme sisteminden bahseder misiniz ?
Oyuncuları ekonomik olarak ödüllendirmek yerine, onların ne tür bir hitman olduklarıyla derecelendirildikleri bir sistem geliştirdik. Kim gung- ho tipi bir hitman’in sessiz ve kusursuz bir hitman’den daha az makbul olduğunu söyleyebilir? Biz onun yerine iki şeyi baz aldığımız bir sistem geliştirdik. Birincisi dikkatli olma seviyesi, ki bu düşman sayısı, save sayısı, dikkatini çektiği sivil sayısı gibi şeyleri içeriyor; ikincisi ise titizliği, ki bu da hedef dışında öldürdüğü insan sayısı ve bu gibi kriterleri içeriyor. Bu iki kritere göre kategorilendirilecek ve oyun stilinize uygun, isminizin yanına bir lakap alacaksınız.
Silah kullanımı ile barış sağlayıcılığı arasındaki dengeden bahsedebilir misiniz ? Oyun birine ya da ötekine ağırlık veriyor mu ?
Hitman kurbanlarını yatıştırmak için para almadığından, oyunun yokedici yönü ağırlıklı olacak. Barışçı aletler oyuna eklendi çünkü bazı oyuncular hitman’i bir profesyonel olarak yöneterek, öldürmenin değil görevi başarıyla tamamlamanın zevkini yaşamayı tercih edebilir. Yine de görevi başarıyla tamamlamasının tek yolu kurbanını öldürmek. Bu bazen çok zor bile olsa. Barışçı aletler sadece temiz çalışan yetenekliler için yardımcı aletler.
Oyunun screenshot’ları grafiklerin ilkinden daha güzel olacağını gösteriyor. Bize Hitman II’nin sanatsal dizaynı ve grafik motorunda yapılan değişiklikler hakkında bilgi verebilir misiniz ?
Hitman II için kullanılan motor tamam bizim kendi Glacier motoruz kullanılarak baştan yazıldı. Değişik platformlara kolay uyarlanabilmesi ve bu platformların avantajlarını kullanabilmesi için yoğun olarak modifiye edildi. Hitman’in çizimi için 2000 ila 40000 üçgen kullanmımıza olanak sağlayan bu motor karakter detaylarını arttırmamızı sağladı. Diyebiliriz ki, büyük bir atılım yaptık.
Şimdi burada Hitman II’nin rakibi AI’dan bahsetmeden geçmek olmaz. Bize oyundaki rekabetin seviyesi hakkında ipuçları verebilir misiniz ?
Oyunda yapay zeka, orijinal oyundakiyle aynı esneklikte. Geliştirildi ve yeni özellikler eklendi. Örneğin düşmanları Hitman’i yeterince yaklaştığında kimlik değişitmiş bile olsa tanıyabiliyor. Ayrıca arkadaşlarına sizin yaklaştığınızı ve nerelerde olabileceğinizi haber verebiliyorlar.
Relaxed ile Attack arasındaki yapay zeka seviyeleri değişik karakterlerin moral seviyeleriyle birleştirilerek davranışlarda ve tepkilerde farklar yaratıldı. Bu yapay zekanın size neyi nerede nasıl yaptığınıza bağlı olarak karşılık vermesini sağlıyor. Mesela korumaların önünden yürüyerek ya da koşarak geçtiğinizde size farklı tepki veriyorlar. Oyunda karışıklığı engellemek için düşmanın kafasından neler geçtiğini gösteren bir sistem geliştirdik. Bu oyuncuya düşman ona saldırmadan önce bir uyarı olacak. Örneğin gizli kılığınız işe yaramazsa. Tabi usta oyuncular bu opsiyonu kapatabilecek.
Biraz da sayılardan bahsedelim. Oyunseverler oyunda kaç görev, kaç level ve kaç saatlik oyun süresi beklemeli?
Oyun dünyanın altı değişik yerinde sekiz bölümden oluşuyor. Her bölüm bir ile dört arasında görevden oluşuyor. Oyunda toplam 21 görev var. Oyunun oynama süresi hakkında bir şey söylemek zor. Hitman II’nin süresini Hitman I’in çok kısa olması eleştrildiğinden uzun tuttuk. Yine de şu kadar saat demek istemem. Bu oyuncunun becerisine ve oyun stiline göre değişir.
Hitman dünyası single player oyun moduna tam olarak uyuyor. Ama yine de bir gün fanatikler multiplayer oyun zevkini tadabilecekler mi ?
Net üzerinden oyun için Io’da çalışmalar yapılıyor ama ayrıca spesifik böyle bir proje yok. Hitman’i multiplayer oyun çevresine taşımak için çeşitli fikirleri tartışıyoruz ama bu noktada bu opsiyonun da aklımızda olduğundan fazlasını söyleyemeyiz.
İlk Hitman büyük yankı uyandırdı ama bazı kötü yönleri de vardı. Oyunun serinin devamı olmasının avantajını göz önünde bulundurarak Hitman II’nin ilk oyuna göre daha eksiksiz olmasını bekleyebilir miyiz ?
Hitman’i sevenlerden çok pozitif yanıtlar aldık. İlk oyun sayesinde çok şey öğrendiğimizi de itiraf etmeliyim. Şu aralar yeni oyunla ilgili değişik forumları ve mesaj tahtalarını takip ediyoruz. Bu sayede oyunseverlerin neyi sevdiği ve neyi sevmediği hakkında iyi kötü bilgiye sahibiz. Bu açıdan Hitman II oyuncuyla daha uyumlu ve daha verimli bir yapıya sahip olacak. Tamamen yeni eklenmiş özelliklere ek olarak, yeni oyun, ilk oyunda oyuncuların ve bizim sevdiğimiz her şeyi içerecek.